Ny Bruger
Tilføjet: 06-11-2016 15:51:02
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har lige købt et nyt graffik kort som er et geforce GTX 1070 strix. Jeg har haft det i computeren i en uge, men nu begynder min computer at lukke med når jeg sidder og spiller. Det skete første gang under Witcher 3 som jo kan trække hårdt på en GPU, men nu igen i Space Engineers på lavt graffik. Jeg har hold øje med temperaturen gennem Open Hardware Monitor og kan se at min GPU temp stiger til i starten af de 70 C før den lukker ned. Jeg tænker derfor at det pludselige shutdown skyldes overheating af min GPU. Er der nogen der har nogle forslag? Mit tower er NZXT Phantom så der burde være rig mulighed for bedre airflow hvis det er problemet. Tak på forhånd.
Hvilket gfx havde du før? Hvilken psu? Hvad siger load temp. på cpu? Hvis det ændre temp. meget at have dit tower åben så har du nok mangler på airflow.
Det lyder som et strømforsyning problem, hvis computeren slukker på den måde når den bliver belastet. Et grafikkort kan klare at blive over 90 grader og det vil ikke slukke computeren på den måde, men mere bare crashe til windows eller fryse spillet.
Ny Bruger
Tilføjet: 06-11-2016 16:27:28
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg er ikke helt sikker på hvordan man udfylder CPU køling korrekt, men jeg har en Corsair H100i som CPU køling. Hvis det er min strømforsyning der skal opdateres er der så noget i kan anbefale. Kan jeg eventuelt tage de ledninger der er forbundet til mine komponenter og bare sætte dem fast i den nye strømforsyning.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Alex B d. 06-11-2016 16:28:57.
Det er en fin temp. på processor. Prøv med en anden PSU, hvis du kender nogen der har en. Alternativt kan du kigge forbi med din PC, så kan vi prøve at smide min PSU i din maskine, og se hvad der sker, jeg kan se du bor rimelig tæt på mig.