Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 14:01:18
Svar/Indlæg:
833/98
Jeg har lige siden I7 5820 kom frem kørt med den, sammen med en MSI x99s SLI krait bundkort og 32gb ram
Her for 2 dage siden begyndte den at fryse hele tiden, og det skal lige siges i den tid jeg har haft den, har den kun været slukket max et par gange, og har aldrig fejlet.
Tænkte nu jeg bruger den til arbejds maskine osv, så kunne jeg prøve at formatere den, for det var helelr ikke sket i den tid, så jeg havde mange programmer inde.
Den vil så ikke installere noget, fryser laver underlige fejl osv.
Kører så en MEMTEST, har et program man booter op på, som kan teste MEMORY intenst for at tjekke fejl. Kører en blok igennem af gangen og den finder ingen fejl, kører dual channel igennem ingen fejl på kryds og tværs. Så snart jeg kører triple eller quad, så fryser programmet, men den melder ingen fejl på blokkene, og eftersom der ikke er nogen fejl individuelt tænker jeg heller ikke fejlen ligger i selve ram blokkene.
KAn så godt installere windows med en eller 2 blokke i, så snart der kommer flere i så begynder det at drille.
Ydermere er den blevet meget langsom til at POST fra du tænder den, selve det at boot ind i windows tager som det plejer ingen tid.
Ydermere så kan jeg ikke få nogle programmer der monitorer CPU og bundkort til at virke. Intet der kan aflæse temp load osv vil starte op når det installeres. Jeg kan sagtens tjekke temp på mit grafikkort osv, men CPU og bundkort, de programmer crasher inden de starter op.
Har prøvet at installere på 3 harddiske, uden held, samme fejl.
Kan sagtens køre 3d mark test igennem, PRIME 95 osv uden problemer med max 2 ram stænger i.
Har byttet ram rundt, og det er ingen forskel hva for nogle stænger der er i.
Så er det jeg spørger jer andre, hvad fanden er det der fejler. CPU - Bundkort eller RAM
Hælder selv til Bundkortet, for har da aldrig hørt en CPU skulle fejle sådan, når den aldrig har været ude af bundkortet. Kom med jeres indput.