NVIDIA indbygger Telemetri i seneste driver - How To Disable It

Grafikkort d.  07. november. 2016, skrevet af Burgurne
Vist: 1293 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 19:35:43
Svar/Indlæg:
5874/1287
Nu begynder Nvidia da vist at komme ud på overdrevet 😕
Selvfølgelig afhængig af, hvem der skal vurdere det.

http://www.guru3d.com/news-sto...
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
07-11-2016 19:49:15
Svar/Indlæg:
3661/82
En skidt mekanik.
heldigvis installere jeg aldrig geforce experience bloatware crap.

og der var nada i min pc


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 21:03:14
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ditto her #1, men andre sværger til Geforce Experience f.eks i forbindelse med multiplayer, autodriveropd. osv.
Derfor denne lille besked eller advarsel


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 21:43:12
Svar/Indlæg:
294/44
Jeg bruger geforce experience, fordi jeg ikke er klar over om jeg kan streame games til mit shield tv uden dette software på min maskine. 😕


Fjog
 
Superbruger
Tilføjet:
07-11-2016 21:57:34
Svar/Indlæg:
14/0
Nu skal folk nok også lige tage sølvpapirshatten af.

Det giver jo god mening for Nvidia at have implementeret dette da de på den måde kan indhente data på spil, crashes, settings, performance osv.

Det er i den grad muligt at bruge telemetri uden Iluminati kigger en over skulderen og alle dine mørke hemmeligheder bliver solgt til skumle mænd på the dark web :)


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 22:23:01
Svar/Indlæg:
1881/22

Nu skal folk nok også lige tage sølvpapirshatten af.

Det giver jo god mening for Nvidia at have implementeret dette da de på den måde kan indhente data på spil, crashes, settings, performance osv.

Det er i den grad muligt at bruge telemetri uden Iluminati kigger en over skulderen og alle dine mørke hemmeligheder bliver solgt til skumle mænd på the dark web :)

Fjog skrev d. 07-11-2016 21:57:34

...så siger man det åbent, og giver folk muligheden for at slå det fra under installationen.

Når et firma lister det ind på den måde, stinker det af at man vil indsamle data til markedsføring.


bmwnp
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 22:58:02
Svar/Indlæg:
611/4
kan indhente data på spil, crashes, settings, performance osv.

Det er de sidste ting en moderne virksomhed tænker på,som #5 er inde på,er markedsføring og derfra mersalg det eneste de tænker på...


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2016 23:22:57
Svar/Indlæg:
5874/1287

Nu skal folk nok også lige tage sølvpapirshatten af.

Det giver jo god mening for Nvidia at have implementeret dette da de på den måde kan indhente data på spil, crashes, settings, performance osv.

Det er i den grad muligt at bruge telemetri uden Iluminati kigger en over skulderen og alle dine mørke hemmeligheder bliver solgt til skumle mænd på the dark web :)

Fjog skrev d. 07-11-2016 21:57:34

...så siger man det åbent, og giver folk muligheden for at slå det fra under installationen.

Når et firma lister det ind på den måde, stinker det af at man vil indsamle data til markedsføring.

Ciric skrev d. 07-11-2016 22:23:01

Præcis. Da der intet nævnes om det under installation eller brug, hører det til den mere skumle afdeling. Det burde Nvidia holde sig for gode til!


SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
08-11-2016 09:15:04
Svar/Indlæg:
573/108
http://www.nvidia.com/object/p...

When you use our Services, we may collect "Personal information," which is any information that can be used to identify a particular individual which can include traditional identifiers such as name, address, e-mail address, telephone number and non-traditional identifiers such as unique device identifiers and Internet Protocol (IP) addresses....

We may from time to time share your Personal Information with our business partners, resellers, affiliates, service providers, consulting partners and others in order to provide our Services to you.

We also permit third party online advertising networks and social media companies to collect information about your use of our website over time so that they may play or display ads that may be relevant to your interests ...

We may combine personal information that we collect about you with the browsing and tracking information collected by these technologies. We or the online advertising networks use this information to make the advertisements you see online more relevant to your interests.

En lille "off" knap til den funktion kunne være meget fint.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SDK d. 08-11-2016 09:17:11.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2016 14:28:29
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
Det er i den grad muligt
Det betyder stadigvaek ikke folk skal fodres med det. issuet er ikke hvad godt det kan bruges men

1: hvor vigtige er det lige
vs
2: hvor meget galt kan det brugers

1 Er en lille smule hvor 2 er rimeligt meget


Hvis du kan begrunde den tekniske noedvendighed (ikke bare en lille fordel men noedvendighed) ser jeg det meget gerne.
Desuden er det et spil af ressourcer


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 08-11-2016 14:28:48.


Heinrich
 
Nørd
Tilføjet:
08-11-2016 14:31:55
Svar/Indlæg:
31/0
http://www.nvidia.co.uk/object...


4. How We May Share Your Information
We do not sell Personal Information about our customers or users to any third parties. We may from time to time share your Personal Information with our business partners, resellers, affiliates, service providers, consulting partners and others in order to provide our Services to you.

Any Personal Information we collect may be shared with NVIDIA's corporate affiliates, or companies who operate under the same corporate control. NVIDIA will take reasonable steps to ensure that these company affiliates honor this Online Privacy Policy and Kids Privacy Policy.

We may, from time to time, share your Personal Information with third party business partners, vendors, affiliates, and other service providers that perform services on our behalf, in order to carry out their work for us, which may include identifying and serving targeted advertisements, e-commerce, content or service fulfillment, website operations, email communications management, customer service, analytics, manufacturing, integration, delivery, support, payment, and servicing processes. NVIDIA's policy is to prohibit these companies from using your Personal Information for any purpose other than to provide the services expressly requested by NVIDIA.


Ro på med de sølvpapirshatte der 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Heinrich Von Schnitzel d. 08-11-2016 14:35:56.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2016 14:33:08
Svar/Indlæg:
978/63
Nvidia er nogle røvhuller anyway, not suprised 🙂


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2016 18:31:37
Svar/Indlæg:
5224/222
Jeg kommer i hvert fald til at sove med en sølvpapirble på i nat... skulle aldrig have købt det kort 😩


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2016 18:36:00
Svar/Indlæg:
2076/119
Nu ikke fordi jeg har gravet vildt meget i det, men er i sikker på AMD ikke gør det samme?

altså tænker bare så det ikke bliver lige som da Windows 10 blev svinet meget til pga de overvåget folk at man helt glemte at undersøge/finde ud af at Windows 7 også gjorde det 😲


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2016 20:06:26
Svar/Indlæg:
2957/206
#13 - Windows 7 (hvis ikke før) fik det bygget ind efter at Windows 10 blev smidt ud. Man kan evt. hente Spybot Anti-Beacon.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2016 20:52:32
Svar/Indlæg:
2076/119
#14

jeg skal ikke sige hvad der fik det først, kan bare huske langt de fleste svinet Windows 10 til pga det var der, og så når de blev gjord opmærksom på at det også var i deres Windows 7, så var enten noget som ikke skulle snakkes om eller så var det noget andet 🤣