Jamen så kigger jeg videre efter 960 EVO 500Gb, men ved stadig ikke rigtig mht køling. Nogle NVMe drev har åbenbart brug for køling, mens andre kan klare sig med en fornuftig luftgennemstrømming i kabinettet. Mener det er en Adata XPG jeg har læst test af med/uden den medflg. køleplade, og der var der en rimelig stor forskel. Men jeg kan selvf. ikke finde linket til dette nu 😳
I mener altså at man godt kan køre uden ekstra køleplade?
#5 Hvad er forskellen da på 950 og 960, siden du ikke kan boote fra 960??
Jamen så kigger jeg videre efter 960 EVO 500Gb, men ved stadig ikke rigtig mht køling. Nogle NVMe drev har åbenbart brug for køling, mens andre kan klare sig med en fornuftig luftgennemstrømming i kabinettet. Mener det er en Adata XPG jeg har læst test af med/uden den medflg. køleplade, og der var der en rimelig stor forskel. Men jeg kan selvf. ikke finde linket til dette nu 😳
I mener altså at man godt kan køre uden ekstra køleplade?
#5 Hvad er forskellen da på 950 og 960, siden du ikke kan boote fra 960??
I 950 PRO har Samsung implementeret en legacy mode også kendt som en OPT-Rom. Det gør at den M.2 SSD kan boot i mit gamle non M.2 supportet X58 system. 960 EVO/PRO har ikke det indbygget, det har Samsung detsværre sprunget over med den funktion på 960 serien og derfor er den ikke boot bar på X58 system eller andre gamle systemer som ikke normalt har M.2 support.
Der er veje uden det problem, men så skal vi over modet bios eller ligene tiltag og jeg skal ikke ud i bios mod og ende op med at fucke mit bundkort op. Så hellere blive på 950 PRO.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SkylineGTR d. 21-11-2017 18:59:07.
#7 - For EVO & Pro burde det ikke være noget problem, hvis de faktisk kommer op på de 105-110c (uden airflow, 100% usage), så throttler de for at beskytte sig selv - de burde dog aldrig komme derop under normal brug - som for det meste ikke rigtigt bruger det ville diskforbrug.
Hvis varme/airflow faktisk er et problem i dit setup, så kan man for _10 købe en heatsink fra EK eller Aquacomputer, som gør det mere end fint.
Har selv en PM961, som basisk set er en OEM version af 960 EVO, den kom op på ca. 65-70c uden en heatsink - hvis jeg læste mine temp-probes rigtigt (HWiNFO), og omkring 40c efter at jeg har smidt en på (mest for looks-grunde).