diske i NAS

Media Center d.  09. november. 2016, skrevet af Tha PAC
Vist: 2292 gange.

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2016 20:32:15
Svar/Indlæg:
833/98
Hey gutter

Jeg overvejer at købe mig en nas server, men de diske jeg vil komme der i, er jo fulde af data.

Men så er det jeg spørger jer, kan jeg godt tage alt date på den ene disk, dele dem ud på de andre, sætte den første i nas serveren, fylde den op med data, sætte næste i og gøre det samme osv osv.

Jeg skal ikke køre raid, men bare JBOD

for går ud fra diskene skal/bliver formateret når de skal i en nas

det er denne her jeg på tænker

https://www.proshop.dk/NAS-Ser...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Tha PAC d. 09-11-2016 20:33:01.
Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2016 21:15:19
Svar/Indlæg:
480/8
Håber ikke dine diske har for mange tømmermænd? (Fulde, = fyldt) 🙂

ftp://ftp.zyxel.dk/NAS542/appl...

Første sektion på side 21, "Create Multiple volumes on disk group"
This type of volume is created on disk group. You can expand its size after creation if the disk group has unallocated storage. You can also expand a disk group to provide unallocated storage which you can use to expand a volume.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2016 21:27:41
Svar/Indlæg:
833/98
Kan forstå på det hele, det ikke er muligt, da JBOD er nærmest som RAID 0 bare uden øget hastighed.

Kan man køre flere diske i BASIC mode så mon

Dataen på diskene er ikke vigtigere end jeg godt kan undvære at miste en disk, så derfor vil jeg ikke køre raid.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha PAC d. 09-11-2016 21:39:37.


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2016 22:10:24
Svar/Indlæg:
480/8
I følge den manuel, så kan du sætte 1 disk til som JBOD, men den bliver slettet. Så kan du overføre dit data til den, fra de andre diske. Bagefter, kan du sætte alle dine diske til enheden for at samle gruppen af jbod.

Det er min idé, eller sådan som jeg læser det. Men der findes RIGTIG rigtig mange cloud backup løsninger, hvor du kan uploade alt dit data og downloade det igen, når du har fået tingene op at køre.