søger erfaring med AMD APU

Bundkort / CPU d.  15. november. 2016, skrevet af Ebo
Vist: 1087 gange.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2016 12:46:33
Svar/Indlæg:
709/10
Hejsa, jeg skriver på vegne af en ven, som har købt en ny multimedie pc, indeholdende en AMD A10 8750 APU fra Medion.

Når han spiller sine små flashspil på den, så går skærmen ud 4-6 sekunder og bliver helt sort, for derefter og vende tilbage til normal tilstand. Det sker random.

Det vi har prøvet indtil nu, er og ændre strømstyring, så den yder max, skærm indstillingerne er osse ændret, men det sker alligevel.
Der er prøvet med nyt kabel, skærmen er sat til en anden maskine og den fungerer fint.

Kan det være en indstilling i bios, som skal ændres ?, så som cool and quiet ?.
Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
15-11-2016 12:55:09
Svar/Indlæg:
2045/273
Det kunne også være et driver problem .. prøv en tidligere version. 🙂

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2016 13:16:20
Svar/Indlæg:
2518/53
Ja test med nyeste og en ældre driver og se om det er det samme.
Hvilket kabel og skærm?
Sker det også med hdmi til tv?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
15-11-2016 17:27:59
Svar/Indlæg:
4295/306
Check bios indstillinger omkring GPU og PCIe

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2016 21:01:07
Svar/Indlæg:
2131/173

Jeg havde en 3850 der også splattede ud, det viste sig at være fordi gpu-prioriteringen i bios var igpu før PCIe, altså det omvendte problem - jeg havde et dedikeret grafikkort.
Efter at have slået igpu fra - no problems at all.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2016 01:25:20
Svar/Indlæg:
3661/82
Beklager en lille pet peeve herfra. Og bestemt ikke et omraade jeg ikke skal raabe for hoejt om.

men...
"og" er sammenlaegning af to ting. Naar du skriver
"Det vi har prøvet indtil nu, er og ændre strømstyring"
Saa siger du at du har proevet to ting
nemlig at du har proevet "er" samt "ændre strømstyring".

"at" definenere noget eller forklare lidt om hvad du skriver.
Det heder altsa "Det vi har prøvet indtil nu, er at ændre strømstyring"
Dee der virker meget bedre idet du er ved at forklare/definer hvad det er du har proevet.

En god ide hvis det tit er en forveksling er at undgaa at bruge ordet "og" og i stedet bruger ordet "samt"

Anyway back on topic
- Har du checket din temp ?
- Har du provet basis hw test (CPU samt RAM test)
- Er det kun i flash spil eller evt er det ogsaa i andet der traekke i systemmet at du ser det ?

proev evt at:
- reinstallere flash
- reinstallere GPU driver

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2016 10:51:18
Svar/Indlæg:
709/10
Allerførst mange tak for svarene, så der er lidt at gå videre på 😲 .

#5 Svend Bent, jeg beder dig så mindelig, og holde dig ude af mine tråde med noget så komplet ligegyldigt, som et komma, eller et andet ord, der kunne være brugt på en anden måde. Så er det sagt på en rigtig pæn måde.

Jeg har boet/arbejdet uden for Danmark det meste af mit liv, så undskyld hvis mit danske er lidt rustent, men det er jeg skide ligeglad med i sidste ende.
Jeg taler engelsk til daglig, tænker og føler på engelsk/amerikansk hvilket min familie osse gør selv her i Danmark. Sådan er det bare.

Back to topic:

Temps burde ikke være noget problem, da maskinen ikke er en måned gammel endnu.

Drivere er fuldt opdateret, mangler dog og køre en HW test, så det skal prøves senere idag.

Der vil blive kigget på reinstall af flash, og prøve en ældre driver, for at se om det hjælper.