Gennemgår aktuelt et lidt mere bøvlet køb hos elgiganten.dk for et par hovedtelefoner der blev købt som værende på lager. Efter online bestilling hvor produktet stod som værende på lager forsvandt varen fra deres hjemmeside. Jeg ringede til kundeservice hvor jeg fik at vide at supporteren var 100% sikker på produktet ville blive leveret og var på lager.
Herefter er fulgt daglige email hvor produktets afsendelse skydes med en dag (nu i alt 7 automatiske mails hvor der står +1 dags forsinkelse).
Får nok i bund og grund aldrig produktet trods supporterens løfter så kunne egentlig være ligeglad - men har bemærket mig at der i mine ordrebekræftelser står følgende clemance:
"BENYTTES 14 DAGES RETURRET, SKAL VAREN LEVERES TILBAGE I VÆSENTLIG SAMME STAND. FOR APPLE IPAD (ALLE MODELLER), OG WEARABLES GÆLDER 14 DAGES RETURRET KUN VED UBRUDT EMBALLAGE."
Her tænker jeg - jammen det kan de da ikke. Det er klar med den nye revision af købeloven så kan der gives afslag i returprisen ved brug af produkter - men grundideen ved 14 dages returret er vel stadig at man kan prøve produktet først når det er et fjernsalg.
Nu drejer det sig om en in-ear hovedtelefon hvor "fit" er helt ekstremt vigtigt - derfor kunne man sagtens forestille sig en situation fra min side hvor hovedtelefonen simpelthen ikke passer og jeg så har tænkt mig at gøre brug af min returret - men det kræver jo at jeg kan få lov til at prøve fittet først - dvs. bryde emballagen.
Hvad mener i - kan man fuldstændig afvise returretten på et par in ear hovedtelefoner hvis emballagen er brudt når vi snakker fjernsalg=
Det er utroligt, både at de håndterer en sag inden den overhovedet er opstået, og at de giver rabat på en vare der endnu ikke er handlet.
Men det er nok lettere end at diskutere hypoteser til dommedag.
Gennemgår aktuelt et lidt mere bøvlet køb hos elgiganten.dk for et par hovedtelefoner der blev købt som værende på lager. Efter online bestilling hvor produktet stod som værende på lager forsvandt varen fra deres hjemmeside. Jeg ringede til kundeservice hvor jeg fik at vide at supporteren var 100% sikker på produktet ville blive leveret og var på lager.
Herefter er fulgt daglige email hvor produktets afsendelse skydes med en dag (nu i alt 7 automatiske mails hvor der står +1 dags forsinkelse).
Får nok i bund og grund aldrig produktet trods supporterens løfter så kunne egentlig være ligeglad - men har bemærket mig at der i mine ordrebekræftelser står følgende clemance:
"BENYTTES 14 DAGES RETURRET, SKAL VAREN LEVERES TILBAGE I VÆSENTLIG SAMME STAND. FOR APPLE IPAD (ALLE MODELLER), OG WEARABLES GÆLDER 14 DAGES RETURRET KUN VED UBRUDT EMBALLAGE."
Her tænker jeg - jammen det kan de da ikke. Det er klar med den nye revision af købeloven så kan der gives afslag i returprisen ved brug af produkter - men grundideen ved 14 dages returret er vel stadig at man kan prøve produktet først når det er et fjernsalg.
Nu drejer det sig om en in-ear hovedtelefon hvor "fit" er helt ekstremt vigtigt - derfor kunne man sagtens forestille sig en situation fra min side hvor hovedtelefonen simpelthen ikke passer og jeg så har tænkt mig at gøre brug af min returret - men det kræver jo at jeg kan få lov til at prøve fittet først - dvs. bryde emballagen.
Hvad mener i - kan man fuldstændig afvise returretten på et par in ear hovedtelefoner hvis emballagen er brudt når vi snakker fjernsalg=
De regler gælder for vare købt i butikken. :)
Online:
"Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare."
PS: Arbejder i firmaet ^^
Det er utroligt, både at de håndterer en sag inden den overhovedet er opstået, og at de giver rabat på en vare der endnu ikke er handlet.
Men det er nok lettere end at diskutere hypoteser til dommedag.
Gennemgår aktuelt et lidt mere bøvlet køb hos elgiganten.dk for et par hovedtelefoner der blev købt som værende på lager. Efter online bestilling hvor produktet stod som værende på lager forsvandt varen fra deres hjemmeside. Jeg ringede til kundeservice hvor jeg fik at vide at supporteren var 100% sikker på produktet ville blive leveret og var på lager.
Herefter er fulgt daglige email hvor produktets afsendelse skydes med en dag (nu i alt 7 automatiske mails hvor der står +1 dags forsinkelse).
Får nok i bund og grund aldrig produktet trods supporterens løfter så kunne egentlig være ligeglad - men har bemærket mig at der i mine ordrebekræftelser står følgende clemance:
"BENYTTES 14 DAGES RETURRET, SKAL VAREN LEVERES TILBAGE I VÆSENTLIG SAMME STAND. FOR APPLE IPAD (ALLE MODELLER), OG WEARABLES GÆLDER 14 DAGES RETURRET KUN VED UBRUDT EMBALLAGE."
Her tænker jeg - jammen det kan de da ikke. Det er klar med den nye revision af købeloven så kan der gives afslag i returprisen ved brug af produkter - men grundideen ved 14 dages returret er vel stadig at man kan prøve produktet først når det er et fjernsalg.
Nu drejer det sig om en in-ear hovedtelefon hvor "fit" er helt ekstremt vigtigt - derfor kunne man sagtens forestille sig en situation fra min side hvor hovedtelefonen simpelthen ikke passer og jeg så har tænkt mig at gøre brug af min returret - men det kræver jo at jeg kan få lov til at prøve fittet først - dvs. bryde emballagen.
Hvad mener i - kan man fuldstændig afvise returretten på et par in ear hovedtelefoner hvis emballagen er brudt når vi snakker fjernsalg=
De regler gælder for vare købt i butikken. :)
Online:
"Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare."
PS: Arbejder i firmaet ^^
Det er utroligt, både at de håndterer en sag inden den overhovedet er opstået, og at de giver rabat på en vare der endnu ikke er handlet.
Men det er nok lettere end at diskutere hypoteser til dommedag.
Hvis "fit er ekstremt vigtigt" hvorfor så købe online, de har garanteret nogle sets man kan prøve i butikken.
Jeg ville ikke købe de plugs du har haft i ørerne, det er der vel næppe nogen der vil.
Men de burde give dig 14 dages returret uanset, sådan er dét.
Medmindre du har brudt emballagen, altså..
Gennemgår aktuelt et lidt mere bøvlet køb hos elgiganten.dk for et par hovedtelefoner der blev købt som værende på lager. Efter online bestilling hvor produktet stod som værende på lager forsvandt varen fra deres hjemmeside. Jeg ringede til kundeservice hvor jeg fik at vide at supporteren var 100% sikker på produktet ville blive leveret og var på lager.
Herefter er fulgt daglige email hvor produktets afsendelse skydes med en dag (nu i alt 7 automatiske mails hvor der står +1 dags forsinkelse).
Får nok i bund og grund aldrig produktet trods supporterens løfter så kunne egentlig være ligeglad - men har bemærket mig at der i mine ordrebekræftelser står følgende clemance:
"BENYTTES 14 DAGES RETURRET, SKAL VAREN LEVERES TILBAGE I VÆSENTLIG SAMME STAND. FOR APPLE IPAD (ALLE MODELLER), OG WEARABLES GÆLDER 14 DAGES RETURRET KUN VED UBRUDT EMBALLAGE."
Her tænker jeg - jammen det kan de da ikke. Det er klar med den nye revision af købeloven så kan der gives afslag i returprisen ved brug af produkter - men grundideen ved 14 dages returret er vel stadig at man kan prøve produktet først når det er et fjernsalg.
Nu drejer det sig om en in-ear hovedtelefon hvor "fit" er helt ekstremt vigtigt - derfor kunne man sagtens forestille sig en situation fra min side hvor hovedtelefonen simpelthen ikke passer og jeg så har tænkt mig at gøre brug af min returret - men det kræver jo at jeg kan få lov til at prøve fittet først - dvs. bryde emballagen.
Hvad mener i - kan man fuldstændig afvise returretten på et par in ear hovedtelefoner hvis emballagen er brudt når vi snakker fjernsalg=
De regler gælder for vare købt i butikken. :)
Online:
"Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare."
PS: Arbejder i firmaet ^^
Det er muligvis årsagen men når jeg nu har købt online burde der ikke indsnige sig en begrænsning i returretten der gældler butikskøb i mine fjernkøbsfaktura.
Det er utroligt, både at de håndterer en sag inden den overhovedet er opstået, og at de giver rabat på en vare der endnu ikke er handlet.
Men det er nok lettere end at diskutere hypoteser til dommedag.
Det vi nok kan blive enige om at elgiganten.dk her yder en god service de ikke var forpligtet til.
Det vi nok ikke kan blive enige om er at jeg mener det er dårlig service at skilte med en lagervare der efter køb forsvinder fra sitet, garantere mundtligt at varen nok skal blive leveret for herefter at udsætte leveringen automatisk x flere uden personlig underretning. Ligesom jeg mener det er sløset procedure at sende forretningsbetingelser der gælder butikssalg ud i en fjernssalgs situation.
Sagen er jo egentlig ikke hypotetisk. Jeg har rent faktisk købt en vare hos dem som de ikke formår at levere trods skriftlig og mundtlig løfte om det modsatte, og de har rent faktisk sendt mig et sæt at betingelser der ikke lever op til købelovens bestemmelser om returret ved fjernsalg .
Sagen er sket og situationen ikke hypotetisk.
Men de har ikke desto mindre efterladt et godt indtryk hos mig i deres efterfølgende håndtering i dag.