Problem med strøm?

Diverse d.  22. november. 2016, skrevet af killman
Vist: 785 gange.

killman
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2016 13:19:16
Svar/Indlæg:
183/66
Jeg har igennem længere tid haft en del problemer med min skærm som slår fra og til i et splitsekund, når jeg bruger min computer. Det lader til hovedsageligt at være min HDMI port (da jeg får besked om at min Oculus rift slår fra og til), men har også haft problemer med min G-sync skærm (hvor jeg får beskeden G-sync just connected) efter at alle mine skærme sortner og windows lyder popper. Normalt pleejr det at ske en gang i timer eller mindre, men lige nu er det hvert andet minut.
Derudover har jeg efter erhvervelse af min Oculus oplevet store problemer med min usb enheder, trådløse mus og tastetur der mister forbindelsen, og mit eksterne lydkort, som slår fra. Jeg har prøvet at dreje min Rift sensor, så det er ikke det, som forstyrer.
Jeg har prøvet at lege med at hive enheder ud, både usb og skærme, men det er svært at teste, da det ofte er meget tilfældigt og jeg jo for det meste bruger disse enheder. Lige nu er det kun Rift, fan controller, xbox controller, skærme og 1 stk mus/tastetur, som er sat til, men Riften hopper stadig fra, dog måske mindre end før.
Min psu er en Corsair RM650:
PC specs:
GTX 980
Intel 4670k
Maximus VI hero
Corsair vengeance 16gb ram

Eksterne eheder:
Fancontroller+8 fans 120mm-200mm.
Midi Keyboard
RME Babyface Lydkort (Det er et rimelig avanceret dyr)
Oculus Rift (HDMI+2 x usb3)
Xbox Wireless Receiver
Tastetur (gammeldags stik)
Trådløsmus 2 stk receiver
Trådløstastetur 1 stk receiver
3 stk skærme (hdmi,dvi og displayport)

Spørgsmålet er, om min GPU er ved at stå af, eller om den brokker sig fordi, der ikke er nok strøm. Det er et virkelig irriterende problem, som blandt andet gør det umuligt at spille Fallout NV. Jeg ved abre ikke om jeg skal sende GPU elelr psu'en til rep eller om jeg bare skal bestille en stærkere psu.

Edit: problemerne har været der både før og efter køb af Rift, men lader til at være forværret. Jeg har ingen problemer med at min computer pludselig slukker.


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af killman d. 22-11-2016 13:26:21.
momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2016 13:30:36
Svar/Indlæg:
387/40
jeg tror det er dit hdmi kabel der driller. køb et nyt og se om det hjælper.

av cables ar vidst tilbud for tiden, så hop ind og køb der.


killman
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2016 13:39:16
Svar/Indlæg:
183/66
Har prøvet at skfite kablet. Problemet har været gennem 3 forskellige kabler og det er jo ikke kun hdmi udgangen, der har pproblemer.