Phanteks Evolv ATX: Plads til e-atx

Case-modding d.  23. november. 2016, skrevet af Galahat
Vist: 1416 gange.

Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2016 20:40:00
Svar/Indlæg:
206/31
Hej HWT.dk

Okay, så jeg er ved at være godt igang med mit nye "super" build.
Er ved at have alle delene på lager, og er så småt ved at planlægge at skulle modde mit kabinet til at kunne håndtere mit E-ATX bundkort.

Det drejer sig om et Phanteks Evolv ATX, som ikke supportere min str bundkort.
Sagen er den, at ved de kanaler til kabler, med gummi ringe omkring sig, bla.a der hvor 24pin til mobo skal komme ind igennem (se evt billede) bundkortet http://www.pcgameware.co.uk [...] er der en forhøjning. Hvis man følger linien i bunden kan man se hvad jeg snakker om.
Den forhøjning forhindre mit bundkort i at være der, uden det flexer alt for meget.
Jeg har derfor tænkt mig at skære lige til højre for kabel kanalerne, på højre side altså, fra top til bund, også "bare" bøje det ned, så de altså ligger fladt med resten af pladen til venstre for.

Jeg havde egentlig tænkt mig at gøre det med en dremel, men min kære svigerfar siger at det vil simpelthen ødelægge det tynde stykke aluminium, og ville i øvrigt blive flosset og ikke særlig pænt.
Han forslog jeg kunne klippe det, med en what-ever special saks, men det er ikke rigtigt til at komme til i nogen af enderne.

Så derfor ligger jeg nu min lid til alle de fantastiske casemoddere der måtte være herinde, som måske har prøvet noget lign. eller har en idé til hvad jeg kan gøre.. Kabinettet kan strippes sådan rimelig godt, så der er okay plads omkring mig at arbejde på.

Anyone??
keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2016 20:58:01
Svar/Indlæg:
833/39
Skulle du miste modet på at skære i kabinettet, så kunne jeg godt være interesseret i at købe det.
Så er der da en lille slat penge til nyt eatx kabinet 😉


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2016 21:04:07
Svar/Indlæg:
206/31
#1 overvejer det kraftigt.. hvad vil du give? Det er helt nyt.. stadig plastik på siderne osv, har kun lige skåret tapen af pappet for at hive det op, men blev forstyrret af mine unger der ville på lege pladsen.. :p der medfølger 2 helt nye Rbg strips fra phantek også

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Galahat d. 23-11-2016 21:04:57.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2016 21:15:28
Svar/Indlæg:
833/39
Gider du lige smide et link til den nøjagtige model, så funderer jeg lige over en pris til dig 😀


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2016 21:27:41
Svar/Indlæg:
206/31
#3 link sendt :)


Theofficialnicl
 
Newbie
Tilføjet:
24-11-2016 17:59:13
Svar/Indlæg:
144/17
Hvis du piller det gumi af burde det virke fino, jeg har selv lavet et EATX build med en gut her inde i et og køre selv EATX i et lige pt 🙂


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2016 08:30:34
Svar/Indlæg:
206/31
#5 yea, det prøvede jeg også, Men der er en backplate på mit mobo der gør at det alligevel ikke er noget :( vil hellere modificere kabinettet fremfor mobo.!

Men tak for input :))