Test: Gigabyte GP-XTC700 CPU køler

Litteratur d.  12. januar. 2017, skrevet af bauner
Vist: 12468 gange.

bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-01-2017 03:00:00
Svar/Indlæg:
853/71
Gigabyte forsøger sig med en high-end luftkøler. Vi har fået et eksemplar af deres XTC700 ind på redaktionen. Læs med, når vi tester den.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 17:41:54
Svar/Indlæg:
4216/223
Fin artikel. Ser ud til at køleren vil passe til et aerocool DS cube. Siger jeg uden at tjekket målene ud 🤣


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2017 22:44:30
Svar/Indlæg:
1194/156
Synes køleren ser rigtig fed ud :)

Du skriver i innovation og teknologi, at der ikke er noget specielt at bemærke.

Det første jeg bemærkede ved den, da du viser direct contact fladen er, at rørene er MEGET tykke.

Jeg har ikke set en køler med 10mm heatpipes før. Og det ser jo ud til at det har en rigtig god virkning på varmeafledningen. Selve kontaktfladen er umiddelbart mere kobber en jeg har set på mange andre kølere, og mindre aluminium. Ergo, er der mere kontakt direkte til heatpipes end ved de andre kølere.

Ydermere, så er der en lille fordybning på begge sider af hver heatpipe. Disse fordybninger giver dårlig kontakt. Dem har man ikke særlig mange af på denne køler i forhold til kører med flere heatpipes. Jeg har se kølere med 4-5 heatpipes på den måde.

Så alt i alt, har de da gjort lidt på innovationen ved, at give en større og mere stabil kontaktflade til heatpipes. Hvilket jo også viser sig ved varmeafledningen. At køleren klarer sig rigtig flot med kun 3 heatpipes :)

Men ellers lækker artikel og gode billeder og forklaring.

:)


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2017 22:45:15
Svar/Indlæg:
1194/156
Hov.. Og Lyset og blæser 'hubben' er jo også en del af teknologien og innovationen. Det er vist ikke set på den måde før :)