gamle kølere

Bundkort / CPU d.  26. november. 2016, skrevet af momberg
Vist: 799 gange.

momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2016 10:14:53
Svar/Indlæg:
387/40
Hej alle.

Jeg har en ven som virkelig er på røven, men hans nuværende pc er så ringe at den dårligt kan trække MOBA spil. Jeg er derfor gået i tænkeboks over hvordan han kan få en pc der bare kan lidt mere, og så tænkte jeg at mange nok skifter deres gamle hardware ud, i forbindelse med Black Friday og julesalget snart. Jeg har en teori om at mange der ikke er inde i hardware tænker noget i retning af "den 5 år gamle spand er ikke en krone værd" og derfor smider deres gamle i7 920 eller i5 2500K direkte i elektronik skrot.

Det tænkte jeg at min ven måske kunne udnytte, med lidt held, men for at det er nemmere for ham at kende skidt fra kanel, skal han have noget at visuelt kunne genkende når han piller siden af kabinettet.

Derfor er spørgsmålet om der er en visuel forskel på for eksempel kølere til core i modellerne i forhold til for eksempel core 2 modellerne, eller noget andet som han kunne gå efter?

Jeg har selv tænkt på at han kan kigge efter om kabinettet ser bedre ud end kontor maskiner, om der er det lille "vore i 5 inside" klistermærke på, om der er et GFX i PCIe porten, og hvor stor køleren evt er på den, eller han kan måske lure chipsettet ud fra navnet på bundkortet. Hvis I har andre tip er de meget velkomne.