En maskine som er opdateret fra win8.1 til win10. Men ønsker at have win8.1 igen. Problemet er når man prøver at installere win8.1 igen, siger Windows at licenskoden ikke passer.
Maskinen er født med 8.1, kan det passe at licensnøglen bliver "lavet om" til en win10 nøgle når man opdatere?
I windows 10 har du muligheden for at vende tilbage til windows 8. Inden noget backup og genoprettelse i indstillinger. Kan ikke huske præcis hvad det hedder, men prøv at kig efter det
#2 - det kan du kun gøre op til 1 måned efter upgrade .. eller du kører en diskoprydning .. whichever happens first ... :D ...
Men - downloader du en Media Creation Tool (til windows 8 - ikke den w10 som dukker op først når du googler) her: https://www.microsoft.com/da-d...
Så laver du enten en home/prof usb bootable key. Nøglen vil kun passe hvis du laver en med home eller prof tilsvarende den licens maskinen er født med.
Alle nyere maskiner (fra W8 frigivelse og frem) er med UEFI frem for BIOS. Dette er når det gælder brand names som acer, hp, dell o.s.v.
I denne situation gemmes licens i UEFI og skal slet ikke indtastes.
Er det en selvbyg og du har separat installationsmedia samt licensklistermærke (det mangler helt på brand names) skal du blot indtaste den nøgle. Det absolut værste du kan risikere er at den ikke vil aktivere og du derfor skal telefonaktivere. Men det er først når windows ER lagt ind ... 🙂 ...
Tak for svarene. #5 Det er til en maskine som ikke har kørt ordenligt siden den blev opdateret. Nu er det ikke mig, men en bekendt. Har holdt fast i win8.1 på begge mine maskiner. Spørg mig ikke hvorfor, men de køre godt, så hvorfor lave om.
Dog er windows 10 på alle måder et bedre OS. Det kan være han bare lige skal have opgraderet nogle drivers. Dog værd at rode med, for at få det til at køre ordentligt IMO