cdon.com rma oplevelse

Hyggehjørnet d.  30. november. 2016, skrevet af Swayde
Vist: 1056 gange.

Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 15:07:20
Svar/Indlæg:
2246/14
Det korte af det lange:
cdon er vildt dårlige til rma, hold jer væk! Mit tv har været defekt i over et år nu.

Jeg købte et samsung 4k smart tv af dem midt i 2015. jan 2016 gik det i stykker.
Jeg kontaktede cdon der sagde jeg skulle snakke med samsung.
Først fik jeg remote support fra samsung, så fik jeg skiftet bundkort, så remote support, så skiftet bundkort igen, og så remote support igen. Alle gangene anerkendte samsung at der var fejl på mit tv. Sidste gang sagde de at så var der jo ikke andet for end at jeg fik et nyt, eller pengene tilbage.
Det tog cdon 3 måneder at få arrangeret afhentning, jeg skulle selv ud og købe en kasse til tv'et.
Nu har de så haft mit tv siden. De bliver ved med at påstå at samsung skal fremskaffe nogle rapporter om hvad der er lavet, men dem udleverer samsung ikke.
Nu står fjernsynet hos dem.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 30-11-2016 15:07:39.
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 15:25:53
Svar/Indlæg:
2131/173

Velkommen i klubben, Swayde.

http://hwt.dk/Forum/307495/Kan...


TLDR:
Jeg sendte TV'et retur og nægtede at betale girokortet.
Problem løst.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 30-11-2016 15:28:58.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 15:27:05
Svar/Indlæg:
2246/14
yeah, det havde jeg glemt da jeg købte det :/


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-11-2016 15:38:16
Svar/Indlæg:
4981/47
Tag den med Samsung og få dem til at hjælpe med at dunke dem lidt i hovedet. (Tlf 70701970)

CDON må jo uundgåligt ligge inde med XPOS og RMA nr fra Samsung, som er det eneste de skal bruge i den sammenhængen. Du skal ikke ligge og kontakte Samsung for at få disse oplysninger, det skal de sørge for jvnf deres guidelines Samsung har pålagt dem i deres samarbejde.

Uanset om du har XPOS eller RMA nr ind til Samsung på din sag, er det værd at snakke med dem engang, de hjælper meget gerne.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 15:41:13
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har kontaktet Samsung 4 gange. De kan ikke gøre noget. Cdon har tv'et.
Jeg har ringet og spurgt om de kunne skubbe til dem. Samsung sagde at de intet kunne gøre. :no:
Jeg har også givet den info jeg har, videre til cdon (rma nummer etc.)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-11-2016 15:51:17
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg siger det bare som det er 🙂 De har nogen guidelines ifb med deres samarbejde med Samsung, som bla er der for at holde kunden fri for det besvær du nu sidder med, men det virker ikke til de er meget for at efterleve dem 😛

Jeg har lige måtte banke samme forståelse ind i skallen på Elgiganten, hvilket de langt om længe har accepteret da vi fik fat i en ansvarlig ude i hillerød som ikke var helt slukket i toppen 😲

Og vi snakker altså om en mobil, Samsung har krediteret for måneder tilbage 😛

Så... Informer dem en sidste gang om at det er deres ansvar at fremskaffe information om kreditering fra Samsung, og tru dem i samme omgang med forbrugerklagenævnet, for det er en tabt sag for dem på forhånd når de ikke vil indhente informationer som de skal, og som du ikke selv kan indhente for dem, uanset at du ikke skal 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 30-11-2016 15:52:31.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 16:01:45
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har både sagt og gjort som du skriver. Jeg mistænker at problemet er at cdon lider af extrem inkompetence, over hele linjen.
Når jeg lige har en time så bliver det sendt til nævnet.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 16:19:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
cdon.com har gode priser for det meste, men det er også det ENESTE gode ved firmaet.
Jeg har selv været rumlen igennem med deres RMA-kultur med et ASUS bundkort. Jeg handler ALDRIG hos CDon.com mere, medmindre det er beviseligt, at de taber penge på at handle med mig 😎



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-11-2016 16:28:22
Svar/Indlæg:
4981/47
#6

Kan kun anbefale det, det fremtvinger ofte en løsning uden for meget ballade, og især ved sager som her, hvor de bare spiller dumme (og det gør de, for de burde vide bedre end at pålægge kunden at skaffe info fra Samsung, som kun de har adgang til)

Så der er intet at rafle om når Samsung allerede har brugt deres "3rd strike -> direkte krediterings" tryllestav 🤡

Husk at holde på pengene tilbage fremfor en ombytter/nyt Tv, man handler jo ikke med samme tåber endnu engang bare for at prøve lykken 😛


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 16:29:53
Svar/Indlæg:
2246/14
Nej, jeg har jo også købt nyt tv... Der er grænser for hvor mange 55" tv jeg har brug for...


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 16:32:19
Svar/Indlæg:
2131/173

6
Deres reklamationssafdeling er en flok inkompetente amatører, det er der slet ingen tvivl om.
Jeg var nødt til at snakke grimmere end normalt ifbm. min sag, budskabet skulle simpelthen tæves ind.
Held og lykke med projektet.




Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2016 16:40:30
Svar/Indlæg:
2518/53
Samsung er normalt helt utrolig gode omkring hjælp på pc skærme og tv.
Samsung er vil helt ude af sagen og der er cdon som skal give dig penge retur eller et tilsvarene tv?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2016 19:10:08
Svar/Indlæg:
3661/82
#0 dein reklematisonret gaar hos CDon
du har INTET at skulle goere med samsung
hvis CDOn mangler rapporter fra samsung er de tdres anvsaer at kontakte deres bagland.


Tag den op med forbrugerraadet

Det eneste du har af forpligtelse overfor er at indlever den hvis du har koebet dne et fysisk sted og forkalre hvad problemmet er

Derefter afhetning inden for rimeligtid efter at du er informatre om at udstyre/loesning er klar gjort for dig


alt derudover maa de selv rode med. da der ikke lovligt for dem at stille en masse problememr i vejen for at de skal loese ders forpligtelse


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
30-11-2016 23:12:26
Svar/Indlæg:
300/58
Hvis de har tid tv og ikke vil gå videre med det, så spørger jeg lige dumt. Kan de ikke politianmeldes? Og evt. så ved jeg da uden at spørge dumt at ombudsmanden gerne hjælper.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2016 23:15:22
Svar/Indlæg:
3799/43
Kontakt forbrugerstyrelsen eller ekstrabladet. 🤡
Det plejer at sætte skub i tingene.