Vil det gør nogen forskel hvordan kabinet blæsere tilsuttes?

Køling d.  04. december. 2016, skrevet af gasolin
Vist: 3463 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2016 03:05:05
Svar/Indlæg:
5504/640
Jeg har købt 3 be quiet purewings 140 blæsere som jeg ikke er helt 100% tilfreds med, de har stadig en svag klik lyd ved 5 volt om en de er næsten 100% støjsvage

Så jeg har bestil nogen Enermax T.B.Silence UCTB14B som jeg engang har haft og de er vildt støjsvage, mener jeg skiftede dem ud for at få 5-6 120mm blæser

Har 3 muligheder for at tilslutte dem

Bundkortet som dog havde problemer med med mine noctua som ikke kunne køre med lave nok omd og nogen gange kunne bundkortet ikke registere alle min 3 kabinet blæsere (4 pin blæsere, blæser konterollen på mit define r5 er til 3 pin blæsere)

kabinet blæserstyringen som har 5,7 og 12 volt justering

Eller en nzxt sentry Mix 2 som ikke kan køre med lavere omd en 40%

https://www.nzxt.com/products/...

UCTB14B
http://www.enermax.com/home.ph...

vil det gør nogen forskel på lyden (klik lyde) afhængig af hvordan de tilsluttes?
Det er 3 pin blæsere
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-12-2016 04:48:23
Svar/Indlæg:
3661/82
1: jeg vil ikke anbefale at sutte paa blaesere/ tygge gummi eller hold kaeft bolsjer hvis du har behov for oral stimularing

2: hvis jeg husker korrekt, Og det er mange aar sidne jeg kiggede paa det. saa giver pwm en midnre risiko for kliklyde fra din fan pga at du lever stadgivaek konstants volt til den.
Du har dog keobet 3 pins fans saa dette er ikke en mulighed du ligger inde med

saa eftersom du kun har volt styrings mulighed vil jeg paastaa at der nok ikke goere den store forskelle hvordan du lever stroem til dem.


Javajive
 
Overclocker
Tilføjet:
04-12-2016 08:07:55
Svar/Indlæg:
184/6
Det kan være voldsom forskel på hvordan enheden ændrer volt til blæseren og hvor ren en kurve den smider ud. Nzxt laver mig bekendt ikke de bedste controllere.

Har tidligere kørt med Lamptron controller til volt styring af blæsere. De kører bare uden mislyde fra blæsere osv. De har også nogen der kan smide 30 watt Per kanal så man kan styre alt man har fra den. Inklusiv vand pumpe osv. Og til en fornuftig pris.

Det ville jeg give et forsøg hvis det var mig.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2016 12:03:03
Svar/Indlæg:
5504/640
Fandt ud af det var det nederste front blæser der har klik lyd så måske jeg rmaer,for den byttet, da jeg simpelthen ikke kan få min blueray drev til at virker (har nogen få spil på dvder og låner tit dvder på biblioteket) skal jeg allivegel have sendt noget tilbage til der hvor jeg har købt begge dele