Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-12-2016 19:26:36
Svar/Indlæg:
853/71
Hej rødder.
Jeg er løbet ind i et større problem med min testmaskine, som virkelig har fået mig op i det røde felt.
Testmaskinen består af et Asus Sabertooth Z77 bundkort med en i5 3570K CPU, samt 8GB (2x4)G. Skill Sniper 2133.
I formiddags installerede jeg den køler fra Gigabyte som jeg skal teste.
Det gik helt fint indtil jeg skulle oc CPU´en. Jeg har altid kunne køre 4,4 GHz (44 x 100 @ 1,250 vcore). Da jeg kom ind i BIOS var muligheden for at sætte multiplier forsvundet. I AITweaker valgte jeg, som altid, manual, og forventede der kom en mulighed for at sætte multiplieren manuelt. Men det gjorde der altså ikke. Oven i det kan maskinen kun starte hvis mine RAM kører maks. 1600 MHz.
OC Tuner virker heller ikke. Det tager en krig og ender med en sort skærm. Jeg får kun liv i den igen, ved at resette BIOS.
Jeg har prøvet følgende:
Reset BIOS utallige gange.
Afmonteret og geninstalleret CPU´en to gange. Det lader ikke til, at der er bukkede pins i soklen.
I ren desperation prøvet med stockkøleren.
Fire forskellige ældre BIOS´er. Jeg har kørt med den nyeste siden jeg købte bundkortet brugt for nogle måneder siden.
Jeg kan godt give mere vcore og saft til RAM, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget ifm. den test jeg er igang med.
Jeg har, selvfølgelig, prøvet at google problemet, og det lader til at jeg ikke står helt alene - hvilket jeg ikke hjælper mig.
Mit håbe er, at der sidder en af jer der ude med den gyldne løsning.
Maskinen fungerer perfekt ved stock hastighed.
Hvis der mangler info, så sig endelig til.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af bauner d. 15-12-2016 19:29:36.