Jeg synes ikke den er særlig langsom nu, det er bare meget længe siden jeg lavede en fuld opgradering, og tænkte der måtte være sket en del fremskridt siden, men ja det er nok kun hvis jeg skal spille, også er det måske mest grafikkortet som har noget at sige??
med hensyn til strømforbruget, hvis jeg kunne sænke strømforbruget med 50W,(selvom jeg tvivler på det kan være så meget, den bruger vel ikke mere end max 80-100w totalt i idle) så vil jeg da sige det er det værd, 500-1000 kr om året er da mange penge, og det gamle udstyr kan jo også sælges for en lille skilling.
et Mobo til ca 1000 kr, cpu til 2800 kr, ram til 800 kr, og en 250 gb ssd(hvis jeg bare vælger en almindelig) til de 850 kr giver omkring 5500 kr.
så vil det hele være tjent hjem på mindre end 10 år(og kortere hvis jeg man regner salget af det gamle hardware med i), og så kan systemet bruge de nye samsung m2 pci-e ssd, når de kommer lidt ned i pris.
Men jeg tvivler på strømbesparelsen virkelig er så meget, er der nogen er jer der har en ide om hvor meget strøm jeres pc bruger i idle?, så kan jeg sætte en strømmåler og sammenligne :)
En anden ting er at sådan noget hardware holder jo ikke evigt, jo ældre det bliver jo større chance for defekt..
Måske jeg bare sidder og finder på gode undskyldninger til mig selv for at købe noget nyt hardware :)