Jeg ville nok vælge et med Intel chip. Men læg mærke til, at dit nr 2 link er til en PCI-port og ikke en PCIe port. Dette skal du ikke vælge!
Intel chip er dog ikke det vigtigste, men at det understøtter windows 10. Der findes desværre stadig enkelte modeller der ikke har driverunderstøttelse for windows 10, så undersøg det først!
#0 det kan vel ligeså godt være kablet der er defekt eller routeren som laver ting og sager (har du forsøgt genstart af router?)
Har du prøvet med en anden computer eller udstyr som har netværk, for at afgøre hvor fejlen er?
copy paste fra OP
Alt hvad jeg har prøvet er:
1. Formatere og installere drivere igen
2. Resette BIOS, formatere og installere drivere
3. Kørt uden GFX, 1 ram blok, formatere og installere drivere
4. Kørt uden GFX, 1 ram blok, formatere og installere drivere på en anden HDD
5. Skiftet ethernet kabel
6. Prøvet alle porte i ruter
7. Prøvet anden computer i router, uden felj
#8 traeodloest vil altdi vare daerlige end med kabel.
det kan dog vare det ikke goer saa meget for dig alt efter forbruget.
#7:
du skal aldrig hente drivers fra et bundkorts side af. kun bios
Drivers skal du hente direkte fra chips producenterne saa hvis det er intel chip skal du hente fra intels side af.
det er ogsaa en god ide at goere det med chipset drivere
hvis du henter graffikort driver fra graffikortes side af saa skal ogsaa hentes dem fra chip producent side af.
det giver ihvertfald den nyeste mulige driver
Intel I219V driver:
https://downloadcenter.intel.c...
proev at se o, du har noget greem ethernet eller powerdown slaaet til i netvaerks driveren
Der er opdatering til Windows 10 som får DHCP til at bug, dette problem kan låses ved at geinstaller/opdater netkort driveren det har hjulpet på de maskiner jeg har støt på med problemet hvor de ikke kan få tildelt ip efter Windows update.