Evt. tilbud: Udlejning af Delid tool eller salg af delid

Bundkort / CPU d.  20. december. 2016, skrevet af 9colai
Vist: 1911 gange.

9colai

Newbie
Tilføjet:
20-12-2016 21:29:33
Svar/Indlæg:
20/3
Hej folkens.

Jeg har fået købt mig et Rockit 88 Delid tool, og jeg har selv Delidded en 3570k og en 3770k med det hvor det gik som smurt, resultaterne var det hele værd!

Jeg har efterfølgende lejet værktøjet ud til LARMY85 inde fra HOL.dk, som bor i nærheden, og han fik også delidded sin 3770K uden problemer og han lod til at være glad for det.

Nu regner jeg med at køre videre med min 3770K et godt stykke tid endnu, og derfor synes jeg at det er ærgerligt at værktøjet bare kommer til at ligge. Så jeg tænkte på at tilbyde folk her inde at jeg vil leje værktøjet ud for 100 kr (hvor der ligges et depositum for værktøjets værdi). Jeg overvejer også at tilbyde en Delid med Relid og det hele for 200 kr.

Jeg har brugt masser af tid på at sætte mig ind i det, og derfor kan jeg også komme med en vurdering, ud fra nogle aflæsninger i HWmonitor, om hvorvidt det er værd at gøre på den givne CPU.

Er der interesse i det? For så skal jeg nok smide nogle flere informationer op.

Det er selvfølgelig på eget ansvar, og jeg vil gøre opmærksom på at reklamationsretten ikke længere gælder efter Delid!!

Jeg tog nogle billeder under første omgang, som kan ses i min gamle salgsannonce:
http://hwt.dk [...]
Wolowizard

Nørd
Tilføjet:
21-12-2016 02:34:29
Svar/Indlæg:
33/10
Hej Colai så lige din post.

Jeg kunne måske godt være interesseret i at låne det tool. Kan se man kan købe det for 215Kr + porto.

Jeg har selv en 3770K og den bliver cirka 91c under full load OC. Kunne rigtig godt tænke mig at få den under 80c er det en mulighed? Kunne godt tænke mig at se din resultater efter delid 😎 Hvordan Re-lid man den? og hvad paste skal man bruge?

Hvor bor du? Jeg bor 7330 Brande, men skal til Sjælland på Fredag :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Wolowizard d. 21-12-2016 02:36:10.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2016 03:41:12
Svar/Indlæg:
3661/82
enhver kvalitest paste vil virke
du kan endog genbruge den som er inden i hvis du skulle halt mangle noget.

Det er ikke paste det er galt med men afstanden ned til chippen.

flydende metal giver maaske end tand bedre end alm paste

9colai

Newbie
Tilføjet:
21-12-2016 06:14:21
Svar/Indlæg:
20/3
Det er meget sandsynligt at du godt kan komme ned under 80 alt efter din opsætning. Prøv evt at sende et billede af hwmonitor resultater, efter en halv times stress test og skriv hvilket program du har brugt. Så kan jeg se dine temps, variationen over kernerne, og vcore.

Værktøjet har kostet samlet 400 kr (inkl forsendelse, told og importgebyr).

Her er et billede af min 3770k før og efter delid/relid.

http://www.overclock.net/conte...

Jeg vil anbefale at bruge colaboratory luquid ultra, under IHS, da det har vist sig at give betydeligt bedre resultater. Dog vil jeg bruge almindeligt kølepasta når cpu køleren skal monteres, jeg vil egentlig fraråde liquid ultra der, da det er elektrisk ledende.

Jeg er taget til jul i Gilleleje på fredag, så der kan jeg desværre ikke.

Mvh
Nicolai

9colai

Newbie
Tilføjet:
21-12-2016 06:37:28
Svar/Indlæg:
20/3
Administrationsgebyr skulle der have stået i stedet for importgebyr 🙂

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 07:30:46
Svar/Indlæg:
564/13
#1 kan ikke få link i din oprindelige post til at virke med de billeder, du tog.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spear of Destiny d. 21-12-2016 07:32:13.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 09:02:34
Svar/Indlæg:
2186/186
Er der nogen som i øvrigt ved, om man kan sætte køleren til direkte på die, så man helt kører uden heat spreader ? for det gjorde man jo på de gamle AMD CPU'er

mopeygoth

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 09:42:09
Svar/Indlæg:
150/11

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 09:52:12
Svar/Indlæg:
2246/14

Er der nogen som i øvrigt ved, om man kan sætte køleren til direkte på die, så man helt kører uden heat spreader ? for det gjorde man jo på de gamle AMD CPU'er

Cani83 skrev d. 21-12-2016 09:02:34

Selvfølgelig kan man det. Du risikerer bare at knække chippen når du monterer den. Det var derfor først Intel og derefter AMD begyndte at have et ihs.

#0. Dit link bærer præg af at være copy-pastet fra hol.dk. Det skal nok lige ordnes :p

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 21-12-2016 09:52:49.

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 10:14:17
Svar/Indlæg:
564/13
Jeg mente self #0 re link.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 10:19:27
Svar/Indlæg:
7765/230
Jeg tog nogle billeder under første omgang, som kan ses i min gamle salgsannonce

Ja sådan en findes åbenbart ikke. 😳

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 10:27:43
Svar/Indlæg:
3385/80
#10 Du er dårlig til at søge.. http://hwt.dk/Marked/366876/Sa...

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 10:46:16
Svar/Indlæg:
564/13
#11 Danks!

9colai

Newbie
Tilføjet:
21-12-2016 11:06:48
Svar/Indlæg:
20/3
Kan man ikke rette i det oprindelige indlæg?

Det rigtige link er her:
http://hwt.dk/Marked/366876/Sa...

9colai

Newbie
Tilføjet:
21-12-2016 11:09:37
Svar/Indlæg:
20/3
Ja det kan man, de mere dedikerede overclockere gør det, men det kræver at du fjerne bøjlen, som holder cpu nede, og bruger din køler til at holde cpu på plads. Det ville jeg personligt ikke selv gøre, da du i forvejen får temperaturer, der er lave nok til at det ikke længere er varmen der begrænser.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2016 11:11:17
Svar/Indlæg:
2186/186

Selvfølgelig kan man det. Du risikerer bare at knække chippen når du monterer den. Det var derfor først Intel og derefter AMD begyndte at have et ihs.

#0. Dit link bærer præg af at være copy-pastet fra hol.dk. Det skal nok lige ordnes :p

Swayde skrev d. 21-12-2016 09:52:12
Super 🙂 Er ikke bange for at knække chippen, hvilket jeg aldrig gjorde på de gamle T-bird CPU'er Synes også det er blevet mere sikkert at montere køler og især med vandkøling, hvor den monteres med fingerskruer. Uheldigvis kan man ikke fjerne heatspreaderen på en 5960x hvor den er loddet fast. Men hvis jeg lige skal have bygget et kablylake system, kunne det være fornuftigt, at køre uden heat spreader.

9colai

Newbie
Tilføjet:
21-12-2016 19:12:48
Svar/Indlæg:
20/3
I får lige samme opdatering, som jeg har givet inde på HOL.dk 🙂.

Her er informationerne som lovet. Sig til i har spørgsmåleller hvis jeg mangler noget, så tilføjer jeg det.

VIGTIGT!
Først og fremmest:
Der er stadig en vis risiko ved delid og jeg gør det her af interesse. Hvis der skulle gå noget galt er det på eget ansvar og i får ikke nogen erstatning da det er alt for dyrt i forhold til hvad jeg får for det. Hvis I ikke stoler på at jeg gør det korrekt, har i mulighed for selv at gøre det ved at låne værktøjet.

OG

Reklamationsretten ryger, når man delidder, så hvis i har en CPU der er under 2 år gammel, kan den ikke sendes tilbage med RMA hvis der skulle være nogle fabriksfejl med den, efter delid.

Jeg går ud fra at når man har valgt at sin CPU skal deliddes, så har man også forstået hvad det går ud på og hvorfor man gør det, og selvfølgelig at man har en unlocked intel CPU, som skal overclockes!

Metoden og værktøjet:
Rockit 88 Værktøjet er godkendt til Ivy-bridge, Haswell, Devilscanyon og skylake, men ikke HEDT chips (x99 platformen bl.a.), eller chips fra Sandybridge eller ned efter, da de er loddet fast og ikke limet.

Man kan læse lidt om værktøjet og hvad delid her:
https://www.kickstarter.com/pr...

Jeg følger selv denne guide:
https://www.youtube.com/watch?...

Dog gør jeg det uden relid værktøjet, da det ikke er nødvendigt.Man kan godt placere IHS (Metal kappen) med øjenmål. Jeg benytter mig af samme lim, da det er en tyktflydende lim og er lettere at bruge til at lime hjørnerne, selvom der er lidt luft imellem IHS og print pladen.

Jeg vælger dog at lægge en klat CLU (Colaboratory liquidultra) på bagsiden af IHS som det første, frem for direkte på chippen, da det er mere sikkert og lettere at bruge IHS som "palette" og tage lidt CLU fra IHS over på chippen.

Det skal lige siges at CLU er elektrisk ledende og detreagerer negativt mod specifikke metaller, som aluminium f.eks. Så jeg vil personligt fraråde at bruge det til andet end mellem chippen og IHS, da IHS er nikkelbelagt og tåler CLU.

Her er billederne og resultat fra da jeg gjorde det med minegen i7'er:

Pris/bestilling:
For dem der gerne vil have hele pakken (hvor jeg delidder og relidder), så kan man enten sende chippen eller komme forbi med den. Vi aftaler et tidspunkt, så det passer når jeg har tid, så man ikke skal gå for længe og vente uden CPU i sin computer.

Det koster som sagt 200 kr. for at jeg gør det hele, eller100 kr for lån af delid værktøjet. Man betaler selvfølgelig selv for forsendelse via Gporto (ca 80 kr tur/retur). Jeg har jo superlimen så den får man med når man lånerværktøjet.

Jeg tænker at man nok kun kommer til at bruge CLU til denene gang man delidder, så jeg er villig til at købe noget CLU og sende det med værktøjet og så trækker jeg mængden af CLU fra i depositumet (130/15 = 8,6 kr. pr gram).

Depositummet er værktøjets værdi 400 kr (det er dyrt medimportafgifter for varer i denne prisklasse), så hvis man låner værktøjet ligger man 500 kr og får de 400 tilbage minus CLU forbrug, når jeg har modtaget værktøjet i intakt tilstand.

Hvis Youtube klippet ikke er nok, er jeg villig til at laveen guide på skrift i dansk, til dem der lejer, men jeg skal lige først have mulighed for at tage nogle billeder af processen.

Jeg regner med at oprette en ny og mere formel tråd, hvis der fortsat er interesse for denne "service" 🙂.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
21-12-2016 19:44:12
Svar/Indlæg:
2086/124

Nej, det kan du ikke.

Det er ikke muligt pt.

Super 🙂 Er ikke bange for at knække chippen, hvilket jeg aldrig gjorde på de gamle T-bird CPU'er Synes også det er blevet mere sikkert at montere køler og især med vandkøling, hvor den monteres med fingerskruer. Uheldigvis kan man ikke fjerne heatspreaderen på en 5960x hvor den er loddet fast. Men hvis jeg lige skal have bygget et kablylake system, kunne det være fornuftigt, at køre uden heat spreader.

Cani83 skrev d. 21-12-2016 11:11:17

Så kommer forklaringen...
Kanten af socket (selve plastikken, ikke hold down), er højere end DIE, dette gør at din køleprofil ikke kommer til at have kontakt med CPU.
Hvis du vil direct DIE skal du modificere socket, eller købe en køler som er udviklet til lige netop det formål.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 21-12-2016 19:44:47.