2 dårlige køb i træk, bare uheldig?

Diverse d.  22. december. 2016, skrevet af hemanse
Vist: 2551 gange.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
22-12-2016 01:24:18
Svar/Indlæg:
36/6
Har både solgt og købt på både hol og hwt i et stykke tid nu og tænkte jeg enlig lige ville høre om det er mig der er galt på den eller om jeg bare har en anden måde at tænke på når det kommer til salg og køb.

Jeg køber brugt da jeg ikke har et alt for stort budget på grund af sygdom, men de her sidste 2 køb har da på ingen måde været en god oplevelse.

6/12 køber jeg et keyboard af nies herinde, salgs teksten hedder "Jeg har et Logitech G11 i overskud, som er i super fin stand, det er naturligvis fuldstændig rengjort ved salg.". Modtager dog et keyboard der ligner noget der har været begravet i årtier, gravet op og blevet sendt af sted http://imgur.com/a/5ZYoW Prøver at kontakte ham, men han nægter at svare tilbage. Det var så de penge tabt.

Har vi bare en forskellig måde at tænke på når det kommer til salg og køb? Sælger jeg noget så sørger jeg for det kommer afsted indenfor en rimelig tid, laver jeg en fejl så bliver den rettet så hurtigt jeg kan.

Får mig da lige til at tænke over om det er værd at købe brugt fremfor nyt.

Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Cardio d. 22-12-2016 09:46:39.
comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 02:29:58
Svar/Indlæg:
2131/173

Selvfølgelig er det værd at handle brugt, især via HWT.
HOL bruger jeg ikke længere tid på, der er for mange tumper blandt brugerne.

Men her på siden har jeg lavet mange fine handler.
Der er bare nogle brugere man ikke skal handle med, sådan er dét.
Hvis man skulle smide en guide-line, så er det at handle med godt slidte brugere, det har jeg rigtig god erfaring med.
Sommetider laver jeg også en søgning på brugernavnet, hvis brugeren er ny eller nyere.
Både internt på siden, og også mere grundige google-søgninger.
Er brugeren nævnt i problematiske handler, hopper jeg over.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 06:50:15
Svar/Indlæg:
576/62

Det er fantastisk hvilke lamme undskyldninger folk kan finde på, for ikke skulle stå til ansvar for deres lort.
pakkeboks har åbent 24/7, gls pakkeshops også næsten døgn åbent.
og så en opbrugt mobilepay... så mangler der lige at den rigtige pakke er afsendt, men sælger har mistet kvittering og postnord har smidt pakken væk.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 08:04:58
Svar/Indlæg:
1300/30
Rigtig dårlig stil af begge sælgere, ingen tvivl om det!

Noget jeg har skrevet bag øret. Tak for info

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 08:14:24
Svar/Indlæg:
857/27
Det er ret surt, har kun oplevet det et par gange, dog ikke så slemt som dig, men kender det godt iht. folk der ikke holder hvad de lover. Men du kan tjek med black/white list på hol.dk eller selvfølgelig her på siden. Jeg bruger for det meste kun hwt.dk og dailyrush iht. køb og salg er det alle sider.

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 08:41:26
Svar/Indlæg:
1321/45
Jeg tror du har været lidt uheldig, der plejer at være langt imellem de dårlige sælgere (hvis man lige ser bort fra de ret oplagte "rådne æbler")

I min optik er det lidt en "æressag" at en handel forløber gnidningsløst (jeg laver ikke mange), men dén holdning deles ikke overalt, og nogle mennesker er bare pisse-ligeglade.

Kunsten er at styre udenom netop dem 😕

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 08:47:46
Svar/Indlæg:
978/160
Det er bare så træls ☹

Jeg har lige solgt nogle ram som jeg VED virkede da jeg slukkede maskinen og pillede dem ud. Køber skriver til mig at den ene blok er i stykker. Jeg kan ikke vide om der er sket noget da jeg tager den ud, da jeg pakker den ned, eller i posten, så han fik sine penge retur for den blok.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 09:02:10
Svar/Indlæg:
1300/30

Mine erfaringer er efterhånden at RAM er ret følsomme. Har efterhånden oplevet det nogle gange.

Jeg har dog to gange, hvor jeg har købt RAM, hvor den ene blok ikke virkede, selv kørt en RMA på dem med stor succes. Vupti nye RAM til brugt pris 🙂

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 09:49:41
Svar/Indlæg:
833/98
Nu har jeg ikke set tråden, men vil jens at skriver Nan står dom ny, at ja så er den uden pletter, og andre fejl. Alt andet lige står den ikke som ny.

Jeg var sgu også blevet sur hvis jeg købte noget som var beskrevet som så pæn som nyt, også modtog noget der var møg beskidt.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
22-12-2016 10:01:50
Svar/Indlæg:
36/6
Har afsluttet sagen om musen og vi har fundet en løsning, så den del er blevet slettet. Dog må sagen med nies meget gerne blive stående, jeg handler i hvert fald ikke med ham igen og vil da også foreslå andre lige overvejer om det er det værd. Tænkte ikke lige at kigge på black/white listen på hol inden, men kan se hans ry der også er ret blandet.

Havde det keyboard jeg modtog bare været lidt støvet havde det været en ting, men det her var fyldt med gamle rester, hår og jeg ved ikke hvad. Tør dårligt tænke på hvordan det havde set ud inden hvis det jeg modtog virkeligt var renset inden det blev sendt 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hemanse d. 22-12-2016 10:15:57.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2016 10:38:40
Svar/Indlæg:
3661/82
det er da ikek foerste gang folk har brokekt sig over nies

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 11:39:43
Svar/Indlæg:
2076/119

FUCK DET ER KLAMT! det tastetur :no: :no: :no: :no: :no: :no:

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 12:37:24
Svar/Indlæg:
2131/173

Totalt blæret at indlæggene bliver redigeret til ukendelighed, hvis det er et crewmember det handler om.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 13:39:20
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej Hemanse :)

Føler sku med dig, da jeg selv har prøvet at modtage bl.a. kabinetter og fans, der absolut må ha. fungeret som rede i et hønsehus i årevis :no:

Nogle har simpelthen ikke hjerne nok til, at kunne indse, at man bare ikke sender sådan en omgang skidt og bakterier til andre mennesker. Det er jo ikke ligefrem dèt, disse købere forventer 😢

Som S. B. har jeg også observeret flere negative ting om nies, så dèr er radaren ude. Bip bip bip.... 😀

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 13:55:52
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg har heldigvis ikke stødt ind i dårlige handler herinde og synes også selv, at jeg er en god sælger. Jeg har både købt og solgt face to face og via forsendelse.

Jeg er selv typer, som rengør de ting jeg sælger, så det fremstår så pænt som muligt og når det vedrører handler, så gælder det bare om at være fuldstændig ærlig.

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:06:40
Svar/Indlæg:
833/98
Syntes det lidt påfaldende at det ene crew member det også handler om, har selv slettet og redigeret sit navn væk fra tråden, det er sgu da lidt bekymrende

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:47:25
Svar/Indlæg:
576/62

Syntes det lidt påfaldende at det ene crew member det også handler om, har selv slettet og redigeret sit navn væk fra tråden, det er sgu da lidt bekymrende

Tha PAC skrev d. 22-12-2016 14:06:40

Helt enig, det er bare rigtig dårlig stil.
Så man opfører sig som en røv og når man så bliver opdaget og konfronteret med det her på siden. Så skynder man sig at bringe tingene i orden og slette sine spor.

Tyson2006

Bruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:48:12
Svar/Indlæg:
9/2
Forbandet svineri Hvis jeg købte sådan et keyboard var jeg sgu blevet gal 😩

The PAC : Ja det lyder sgu lidt skummelt...

Er også bruger på hol.dk men synes ikke lige jeg kan finde ud af den black/white liste

Hvad med man feks på hol.dk er NEM ID valideret det må være noget værd man kan selvfølge ikke se om varen er iorden kun personen er den han siger han er.
Kunne man ikke lave det NEM ID valideret her på siden??

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:52:16
Svar/Indlæg:
2131/173

17
Nem-ID forhindrer ikke svindel eller plattenslageri, det er både HOL og Den Blå Avis rigtig gode eksempler på.
Så det bliver et nej tak til endnu mere registrerings-hejs.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:53:11
Svar/Indlæg:
5600/32
#15, #16 og #17, prøv engang at læse #9. Ser ud til sagen er afsluttet.

Tyson2006

Bruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:56:50
Svar/Indlæg:
9/2
#19 Efter hvad jeg kan se er sagen med keyboardet den samme .Det er kun ang en mus det er iorden

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 14:59:27
Svar/Indlæg:
2131/173

19
Ja, det er vældig fint at sagen fik en afslutning.
Men hvor er vi henne når et crewmember kan redigere kritiske posts, hvis de vedrører vedkommende selv.
Det er en anelse gråt i papiret, hvis du spørger mig.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:05:04
Svar/Indlæg:
5600/32
#20, Sagen med keyboardet er nu heller ikke redigeret væk og har ikke noget med et crew medlem at gøre.
[EDIT] Kan godt se det måske ikke stod så klart, men det var den del jeg mente. 🙂

#21, Det kan sagtens diskuteres om det er det rigtige at gøre. Men jeg vil så også lige pointere at vi ikke ved noget om, om OP og det pågældende crew har talt sammen først, eller hvad der evt. er blevet redigeret, da der er blevet redigeret flere gange.
Jeg ser ingen grund til at starte en heksejagt uden at vide hvad der er foregået bag kulisserne.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af matt?? d. 22-12-2016 15:06:25.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:05:39
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm. trykspuling - tørring - desinficering - og efterfølgende hængt op på væggen som en del af en større HW wall måske?

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:06:24
Svar/Indlæg:
833/98
Det er rigtig godt sagen om musen efter lukket, men det ændrer ikke på det faktum at det er meget bekymrende at cardio ændrer i oprindelige post, sletter op til flere kommentarer som er kritiske.

Syntes det er bekymrende, meget. Alle har da ret til at vide hvad der har foregået, og at han først retter ind efter der kommer en oplægherinde...

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:15:02
Svar/Indlæg:
2131/173

22
Jeg kan ikke se nogen heksejagt.
Jeg mener bare at nies også skal have mulighed for at redigere sig ud af kritikken.
Det må da være de samme spilleregler, om man er crew eller ej.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-12-2016 15:15:41
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg vil ikke gå ind i sagen som sådan, men jeg ved hvad der er foregået, da jeg har kigget over skulderen på det hele.

#0 er uenig med vores crew medlem og vælger at hænge personen ud, det er først imod vores forumregler, og allerede der burde vi have skredet ind, det er dog ikke muligt for os at være her 24/7.

#0 burde have kontaktet anden person fra crew (evt. The Boss) og have fået en afklaring den vej, men nu er vi kommet her til, og jeg bakker gerne et medlem af crew op.

Det at have noget som dette stående kan være skadeligt, vi har allerede set her i tråden at folk overser at sagen er afsluttet, derfor er der stor sandsynlighed for at andre gør det også. Der bliver desuden meldt ud at sagen er afsluttet, og #0 vil gerne slette det der står om Cardio, men har ikke mulighed for det. Det er først her Cardio tager aktion og sletter det, da #0 faktisk spørger om dette.
Det er altså ikke noget der bare bliver gjort for at gemme hvad der er sket, men for ikke at have noget stående som er afsluttet på en venlig og ordenlig måde.

Så her bakker jeg 100% Cardio op, jeg ville endda gøre det samme skulle jeg stå i den situation.

Hvis #0 finder en løsning med tastaturet, vil hele tråden samtidig blive slettet hvis vi bliver gjort opmærksom på det.

Fejl sker, og folk gør nogle ting som måske ikke er helt iorden, men så skal man også have chancen for at gøre det godt igen.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:20:20
Svar/Indlæg:
2131/173

26
Så får du godt nok travlt i køb og salgs-fortrolighedstråden de næste mange dage.
Medmindre oprydningen kun gælder når det handler om crewmembers.

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:24:53
Svar/Indlæg:
833/98

Så er det kun når det er crew member man ikke må det ?? For som #27 siger er der vist ret mange i den tråd alene

Syntes det er noget svineri, har fulgt tråden fra den blev oprettet, og som jeg forstod det havde cardio solgt en mus der blev beskrevet så fin som ny, men ikke var det,,langt fra endda.

Syntes da folk her på siden har ret til at vide man skal bede om billeder når man handler med den person, og det er jo ikke muligt når han sletter hele lortet, selv sine egne kommentarer og posts... det er bare forkert

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Tha PAC d. 22-12-2016 15:28:34.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:26:52
Svar/Indlæg:
2131/173

28
Den skal vist redigeres, den dér :D

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:38:44
Svar/Indlæg:
1334/15
Øv bøv - jeg mangler sku noget positiv juleånd herinde i år!

Men måske er det bare drillenissen, der er på spil igen?..

hemanse

Nørd
Tilføjet:
22-12-2016 15:40:55
Svar/Indlæg:
36/6
Nu valgte vi at lægge tingene bag os og får sagen afsluttet, så jeg var selv helt med på at tingene blev fjernet. Jeg var sådan set ikke ude på at hænge nogen ud.

Musen var på ingen måde i samme stand som det keyboard jeg modtog, jeg syntes bare ikke der var tale om noget der stod som nyt, dog er sagen afsluttet og der er ikke så meget mere i det.

Problemet i forhold til nies er at han nægter at svare tilbage, på mobil eller på beskeder her eller på hol, selvom det er tydeligt han er aktiv. Var der tale om mere end 75 kr for et G11 keyboard var jeg naturligvis gået videre med det. Jeg tog et par af de taster af det keyboard jeg kunne bruge og fik dem vasket godt, resten blev smidt direkte i skraldespanden 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hemanse d. 22-12-2016 15:41:56.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
22-12-2016 15:43:38
Svar/Indlæg:
36/6
Jeg ved ikke om der er en white/blacklist herinde, har ikke kunne finde en, men det kunne da i hvert fald være en god start.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-12-2016 15:45:32
Svar/Indlæg:
5363/442
#28 Der er fundet en løsning på problematikken og den er redigeret væk efter aftale med trådopretter for ikke at skabe forvirring.

Køb og fortrolighedstråden er stedet at aflevere erfaringer med andre brugere. I det generelle forum er der selvfølgelig ikke forskel på crew og ikke, og der er ofte blevet slettet tråde der havde til formål at hænge en navngiven bruger ud.

EDIT:

#31 Du var hurtigere :)

Ja vi har denne:
http://hwt.dk/Marked/355017/Sa...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 22-12-2016 15:51:25.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 15:52:45
Svar/Indlæg:
576/62

Rigtig godt at sagen med musen er ordnet, dog ikke særligt betryggende at det var nødvendigt for #hemanse at oprette en tråd om det, før Cardio fik bragt orden i sagerne.
Det mest sørgelige er så at man ikke vil tage ansvar for sine handlinger, for det kan jeg da så respekterer.
Ja, jeg lavede lort i den, min fejl. Jeg prøvede at slippe godt fra det, men den gik ikke. Jeg beklager.......og så er den ikke længere.
i stedet fjerner man "beviser" som om ingenting er sket.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-12-2016 15:56:27
Svar/Indlæg:
6368/477

26
Så får du godt nok travlt i køb og salgs-fortrolighedstråden de næste mange dage.
Medmindre oprydningen kun gælder når det handler om crewmembers.

comicsdk skrev d. 22-12-2016 15:20:20

Tråden du nævner er stedet hvor man skriver erfaringer, vælger #0 at skrive sin egen erfaring der, skal han være velkommen, men det høre ikke til i forum, og da slet ikke når sagen er afsluttet på en fornuftig vis.

Så er det kun når det er crew member man ikke må det ?? For som #27 siger er der vist ret mange i den tråd alene

Syntes det er noget svineri, har fulgt tråden fra den blev oprettet, og som jeg forstod det havde cardio solgt en mus der blev beskrevet så fin som ny, men ikke var det,,langt fra endda.

Syntes da folk her på siden har ret til at vide man skal bede om billeder når man handler med den person, og det er jo ikke muligt når han sletter hele lortet, selv sine egne kommentarer og posts... det er bare forkert

Tha PAC skrev d. 22-12-2016 15:24:53

Bliver vi gjort opmærksom på at en sag som denne, der også står i forum som denne, er afsluttet på fornuftig vis af opretteren, sletter vi den gerne.

Sagen havde været en anden hvis dette kom i tråden Comics skriver om.

Jeg ved ikke om der er en white/blacklist herinde, har ikke kunne finde en, men det kunne da i hvert fald være en god start.

hemanse skrev d. 22-12-2016 15:43:38

http://hwt.dk/Marked/355017/Sa...

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-12-2016 18:18:31
Svar/Indlæg:
2085/124
Puha, så tråden tidligere i dag, og kunne fornemme at det ville ende lidt galt.

Jeg havde nok grebet det lidt anderledes an, men synes det er helt fint at Cardio har gjort det på sin måde, i og med at #0 og ham er enige om hvad der skulle ske, de har haft en korrespondance udenom tråden, og begge parter ville gerne have tråden clean.

Jeg kan godt se at meget har ændret sig i tråden (da jeg kan se den deaktiverede del), og at det virker lidt manipulerende, men, jeg kan så også se ud fra opslagene at min kollega ikke har handlet selvisk.

God jul allesammen, og puha, tør ikke kigge ned i mit keyboard efter at have set det billede 😉

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
22-12-2016 20:37:36
Svar/Indlæg:
2309/846
Nu er det også sådan at alle andre i crew kan se de redigerede opslag, inklusive undertegnede og The Boss, så hvis nogen i vores crew prøver at lave fusk ved at rette posts i forum ryger vedkommende ud på r#v og albuer.

God jul. 🙂

Og god jul til dig, første og eneste redigering herfra, crimerider. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 22-12-2016 21:53:01.

LunD^

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2016 20:40:23
Svar/Indlæg:
448/42
Synes da godt nok også det lugter når man begynder at slette og redigere i indlæg.
Lad dog teksten stå men forklar nedenunder at det var en misforståelse og at alt er i orden. Det virker da langt mere troværdigt. Og fordi der eventuelt findes en løsning på sagen med tastaturet, så skal det da ikke slettes? Han har jo stadig forsøgt at tørre ham.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LunD^ d. 22-12-2016 20:41:29.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
22-12-2016 21:17:00
Svar/Indlæg:
4982/47
Man bør måske nok holde sig fra at være den som redigere indlæg for en bruger/fjene indlæg, når man selv er omtalt i disse (Læs inhabilitet)

Når det er tydeligt der er skakset indhold væk, vil folk altid undre sig uden en god forklaring der ikke er gemt væk imellem en masse indlæg 🙂 Det mest optimale her havde nok været at give #0 retten til at redigere tråden han selv kunne tilføje at der var kommet styr på sagen, fremfor at begynde at fjerne indhold.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2016 10:45:18
Svar/Indlæg:
2246/14
#39 +1.
Crew bør selvfølgelig ikke redigere i et indlæg uden at fortælle hvorfor. Det sker så til tider alligevel, og det overlever vi nok allesammen. Problemet opstår når det er posts der kritiserer crew (eller et medlem).
Jeg har personligt bestilt over 2 ton alufolie hjem, som jeg pakker min laptop in i nu, for ikke at få de onde hwt-crew gnomer ind i min computer. 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 23-12-2016 11:01:46.