Bruger
Tilføjet: 25-12-2016 20:32:51
Svar/Indlæg:
17/5
Hejsa
Jeg er løbet ind i nogle problemer, da jeg skulle sætte mit nye grafikkort i (julegave) Jeg har fulgt Quick guiden, slukket for strømmen, rørt ved en radiator så jeg ikke havde statisk elektricitet, og så ombyttet kortene i samme port. Men der sker absolut intet med det nye kort,intet signal, og det er ligesom om harddisken Heller ikke starter. Jeg har prøvet med 3 forskellige hdmi kabler, dvi kabel,intet. Når jeg sætter det gamle kort i, kører det igen. Har i nogle gode råd? På forhånd tusind tak for hjælpen :)
Bruger
Tilføjet: 25-12-2016 21:31:23
Svar/Indlæg:
17/5
Jeps, der sad 2 stik i det gamle, i det nye er der et tre bens stik, 2 hvor strømstyrken fra det gamle passer ind og bliver til et, som skal i det nye :)
Lyder til dit motherboard.. "bare et vildt skud i tågen" men lyder til du har dig en 1-Gen PC som ikke har en ny nok PCI-E X16 port
Hvis det virker med et GTX 570 så virker det også med et RX 480...... PCI Express porten er forud kompatibel, hastigheden er bare låst til den standard motherboardet er lavet til. Ligesom når du sætter en USB 3 pen i en USB 2 port. USB 2 hastighed.
---
Der skulle nu nok være saft og kraft nok i dit system hvis du har kørt med et GTX 570 før. RX 480 er noget mere energieffektivt.
Kan vi få nogle billeder eller en bedre beskrivelse af hvad det helt præcist er du gør? Hvad er det for en adapter du bruger? Måske du bare har fået et defekt kort, men det lyder lidt mærkeligt det du har gang i.
#9 Lige præcis det som er min teori at det er en første generation af PCI-E X16 som han har på sit bundkort og han nu har et grafikkort som er en version 3 "forhåbentlig da" og den ikke er kompatibel med en version 1 af PCI-E X16 😲
Bruger
Tilføjet: 26-12-2016 15:20:49
Svar/Indlæg:
17/5
Så kommer der lige lidt billeder mit bundkort, som måske er problemet, enten fordi den mangler en bios opdatering eller er et version 1 af PCI-E X16? https://mail.google.com/mail/u...
Bruger
Tilføjet: 27-12-2016 11:26:32
Svar/Indlæg:
17/5
#18 og det har ikke noget med at der på mit bundkort står pci express 2.0 mens der står PCI Express 3.0 x16 på grafikkortet?
hvis jeg skal have en til at opdatere bundkortet for mig, så kan det bedre betale sig at købe et nyt bundkort?
Undskyld de mange spørgsmål, jeg kan skrue det hele fra hinanden og samle det igen, men hvad der passer sammen specifikationsmæssigt, er en by i rusland :D
aner ikke hvad cmos er, jeg googler :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NMK d. 27-12-2016 11:27:12.
Jeg havde et RX480 på et Z68-board, der skete der det at bios-billedet så helt fucked ud, efter en bios-update var der ingen problemer. Men slet ikke noget billede? Det lyder mystisk.
PCIe 2 er kompatibel med PCIe 3, så det er ikke dér problemet ligger.
Lidt OT; du har pillet tapen af blæserne, ikke?
Back on topic - en bios update er ikke en vanskelig manøvre, på bundkortproducentens hjemmeside kan du hente nyeste bios, der plejer også at være en kort beskrivelse af proceduren.
Bruger
Tilføjet: 28-12-2016 08:52:15
Svar/Indlæg:
17/5
Bios opdateret uden problemer, helt clean ny installation af vindows 10, på ssd, samt intet andet tilsluttet af harddisk, drev osv. kører fint med gamle gtx 570 men nul signal med det nye rx 480. bytter drt til et gtx 1060-1070 😕