Lyder mærkeligt, har samme cpu som dig som kører 4.6Ghz ved 1.265v og har ikke oplevet problemer i det spil overhovedet (har spillet det i 50timer) den ligger mellem 20-60% i cpu ydelse, så det er jo ikke fordi det er voldsomt cpu krævende. Men tilgengæld rigtig gpu krævende, mit 980Ti ligger med 100% load konstant i 3440x1440 med alt grafik på max.
Hvor varm bliver din cpu?
Du er 100 på det er din cpu der fejler og ikke dit gfx?
Hvordan går den ned, blå skærm, fryser den eller går skærmen i sort og lyden forsætter?
Jeg måtte selv sætte mit oc lidt ned på gpu´en i forhold til andre spil, ved godt du skriver at hvis du fjerner dit oc på cpu´en så er den stabil, men ville nu alligevel holde øje med dit gfx.
Det er da en gang fis,codemasters laver ikke andet end bilspil, de hedder for øvrigt codemaster racing ,det er et af de firmaer der sender flest fejlrettelser ud til deres spil bare kik på hvor mange patch der er komet til både både dirt rally og deres F1 spil, desuden er de det suværent bedste firma til at lave bilspil, så hvis du har problemer så kik indad i stedet for at give andre skylden.
Du kan jo også lige prøve at oppe IMC volt et hak eller 2 sammen med OC på og se om det hjælper 🙂
Et crap kodet/porteret (emuleret konsol version, som for eks BF BC2) spil vil altid trække hårdere på hele systemet og Cpu/IMC. F1 2016 er porteret fra konsol også kan jeg se fra et review på nettet.
Anyways chancen for at din IMC bare æder ram et hak over spec som normen plejer at være, falder stille og roligt når temps stiger på Cpu´en internt som ved OC/øget vCore.
/E
Det med den sætter vCore højere end det du vælger er nok LLC der booster den for at holde dit OC stabilt (Det er nok stadig GltREF+ signaling justering, men glem det igen det køre på auto nu til dags :P )
Enten skal du sænke vCore så du rammer dit target med LLC på nuværende setting, eller ændre LLC til noget andet (tænker den er på auto nu ? )