#9 kan ikke helt se din sammenligning med din erfaring angående lift, når mit er på vand? :)
#10 skal jeg have i mente, men har jo en rad lige før cpuen?
240 og 280, som der står i beskrivelsen :)
PRime95 er et meget optimeret kode. dvs det de er handtune til at undgaa PRefet stall og andr ting der kan give smaaa pause for CPU'en. det betyder ogsaa at du komemr op paa naaer max temperature.
mere almindelig brugt software er typisk ikke hand tune i samme grad eller indeholder opgaver som ikke kan spredes over flere cores paa samme tid saa her vil du se en mindre temp.
saa laenge din maskine regner korrekt i PRime95 saa ville jeg ikke bekymre mig for meget over det.
Det er af samme aarsage PRim95 og Linpack bliver bruget til stresstst er pga
1: det indehodler resutlat som er nemt at verificere
2: det er haandtunet saa de udnytter mest muligt af CPU'en
side bemaekning:
siden nud har en I7 CPU har di saa husket at disable Core Parking for optimal CPU performance ved middel belastning?
Hvis ikke vil jeg anbefale dette. det giver f.esk 20% mere i winrar samt 7-zip og cinebench ( hvis de ikke koere paa alle cores)
det har ogsaa givet fps forbederinger isaer omkring min FPS pga cpu flaskehalse
du kan bruge mit program project mercury here
www.techcenter.dk
download og koer det
gaa under setting og slaa "disable core parking" til
lad det koere
Linpakc sat til side, saa naeppe naar vi taler om CPU.
sevlfoellige virke en stresstest der tester din cpu ikke paa hvor godt din HDD har det. eller hvor meget din PSU bliver belastet. Det vil jeg mene er en sevlfoelig.
ligesom hvis jeg checker daektrykket i min bil fortaeller den heller ikke noget om kaburatoren.
Hvis du derimod mener at prime95 ikke giver en sikkerhed for CPU stabilitetne ser jeg gerne at du kan bringe noget paa banen hvorfor enten teoretisk eller test maessigt til at begrunde dette.
nytteloest er bestem et ukkorrekt ord at bruge. medmidnre du igen kan bakke det op med noget konkret statistik