Men du må indrømme at det er lidt underligt de kun har en computer til det ?? 🙂 man skulle tro de havde lidt flere hvis de levet af at lave 3D grafikHvis at man driver en virksomhed så kan 12 timer betyde en del, hvis at man skal aflevere et projekt til tiden.
Hvis at de skal bruge det til at rendere eller lave nogle udregninger, så kan man hurtigt få pengene op af lommen.
Mega sjov historie. :) Kan godt se at det i det store hele at 5000-6000 kr ikke er særlig mange når man står og har en deadline. :)Det er ikke unormalt i erhvervslivet at man kan komme ud for sådan nogle ting, når tingene bare skal være færdige til tiden uanset hvad. Jeg har mange af den slags historier, og halvdelen er fortrolige eller hemmelige i større eller mindre grad, men jeg kan sige at en time kan betyde millioner for et stort firma.
For mange år siden blev min kollega (elektriker) kaldt ud midt om natten til en Novo fabrik der producerede et eller andet (novo laver også andet end insulin) hvor der var fejl på en af deres maskiner i produktionen. Det viste sig at være en motor hvor den ene vinkling var gået i stykker og de havde ikke en reserve på lager, så de fik vækket chefen for et firma der renoverer motorer og lokket ham til at renovere motoren med det samme. Motoren blev derfor sendt med taxa fra et sted i Kbh, til et sted i Midtjylland klokken lort om natten, renoveret og kørt tilbage så hurtigt som muligt. Taxaen ventede bare i de timer det nu tog at renovere den motor. Motoren blev monteret og maskinen kørte igen.
Jeg kender ikke de nøjagtige priser, men alle med kendskab til håndværker regninger, vagtudkald, taxa om natten, og at ekstraordinært åbne et firma om natten, ved at det bestemt ikke har været billigt. Mit eget estimat er at regningen har ligget på 100-150K, men Novo var ligeglade, for det kostede dem 1 million i timen hvor den maskine stod stille. Motoren koster fra ny af hos leverandøren et sted mellem 2-5K, så der blev efterfølgende købt et par stykker hjem til lageret.
Der findes massere af lignende historier, og som os menige folk på gulvet er det nogle vilde historier, fordi vi er slet ikke vant til at der bliver kastet med pengene på den måde, men når konsekvenserne er store så giver det god mening.