netværk direkte mellem 2 computere, trådløs

Diverse d.  12. januar. 2017, skrevet af HookFarm
Vist: 1220 gange.

HookFarm

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2017 10:44:32
Svar/Indlæg:
21/9
Hej HWT folk

Jeg står og søger en direkte forbindelse mellem 2 computere. Den ene er en bærbar og den anden er min drejebænk som jeg skal lære programmer over på, fra computeren.

drejebænken må ikke komme på det lokale netværk, ad sikkerhedsmæssige årsager, så derfor leder jeg efter en trådløs forbindelse enten igennem USB porte eller Det normale netstik hvis det også kan lade sig gøre.

Bærbaren jeg arbejde på er på trådløs netværk til det lokale netværk for at kunne åbne mine 3D programmer og hente tegninger mv. så derfor kan den ikke bruges til at koble på maskinen.

Jeg har windows 10 på min bærbar og win 8 på maskinen.

Hjælp mig ! :)

Martin Krogsgaard Madsen
Springer

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 11:11:46
Svar/Indlæg:
765/28
Hvilket interface har din drejebænk - er den LAN port i den?

Hvis der er, så laver du et netværk med 10.10.10.x uden standard gateway eller DNS og så kan du kommunikere med din drejebænk

HookFarm

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2017 11:26:39
Svar/Indlæg:
21/9

Hvilket interface har din drejebænk - er den LAN port i den?

Hvis der er, så laver du et netværk med 10.10.10.x uden standard gateway eller DNS og så kan du kommunikere med din drejebænk

Springer skrev d. 12-01-2017 11:11:46

Hele idéen er at køre forbindelsen som trådløs, uden har bruge det trådløse netkort i min bærbar, da den allerede er i brug.

Jeg leder efter udstyr til enten USB eller det normale RJ45 stik der kan sende trådløs signal direkte til hinanden, udn brug at kabel imellem bærbar og maskine

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 13:07:31
Svar/Indlæg:
2246/14
#3 usb wifi adapter ?
Hvorfor skulle det ændre noget at der var et kabel ? Du kan bare tage et RJ45 fra laptop til maskinen.
Du kan lave forbindelse både via kabel og via wifi uden nogen router imellem, bare laptop til maskine.
Hvis ikke du laver en bro er der ikke direkte forbindelse.
Hvis jeg var sikkerhedsansvarlig på dit arbejde, havde forbudt at maskinen måtte komme på netværket, og du så fik den på netværket på en af de måder, ville jeg dog blive pænt sur.
Jeg ville ikke gøre nogen af delene med mindre du har fået explicit tilladelse til at gøre det.

Med advarslerne ude af vejen:
http://www.makeuseof.com/tag/b...
Vær obs på at hvis du bare bruger et rj45 kabel, kan det ske at du skal bruge et crossover kabel, men det er usandsynligt.

HookFarm

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2017 13:16:14
Svar/Indlæg:
21/9

#3 usb wifi adapter ?
Hvorfor skulle det ændre noget at der var et kabel ? Du kan bare tage et RJ45 fra laptop til maskinen.
Du kan lave forbindelse både via kabel og via wifi uden nogen router imellem, bare laptop til maskine.
Hvis ikke du laver en bro er der ikke direkte forbindelse.
Hvis jeg var sikkerhedsansvarlig på dit arbejde, havde forbudt at maskinen måtte komme på netværket, og du så fik den på netværket på en af de måder, ville jeg dog blive pænt sur.
Jeg ville ikke gøre nogen af delene med mindre du har fået explicit tilladelse til at gøre det.

Med advarslerne ude af vejen:
http://www.makeuseof.com/tag/b...
Vær obs på at hvis du bare bruger et rj45 kabel, kan det ske at du skal bruge et crossover kabel, men det er usandsynligt.

Swayde skrev d. 12-01-2017 13:07:31

Jeg har aldrig skrevet den skulle på netværket, det er derfor jeg søg en direkte forbindelse til maskinen uden om det lokale netværk som jeg tidligere har skrevet ovenfor

lige nu har vi sat det op så de andre 2 maskiner er kun tilkoblet bærbar uden om det lokale netværk.

min pointe med spørgsmålet var at jeg ville nødig have et kabel ført til maskine, da jeg gerne vil kunne flytte rundt på min computer som det passer mig og stadig kunne overføre filer til maskinen.

Jeg leder efter hardware der kan udføre denne opgave, enten til RJ45 stik eller USB, så der bare laves en separat forbindelse ligesom når man bruger et crossover kabel.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 13:54:42
Svar/Indlæg:
2246/14
#4 Mate, hvis du forbinder en computer til en anden computer der har netværksforbindelse, så har den også indirekte adgang. DVS kommer der lort på din laptop kan den smitte maskinen.
Ad hoc wifi er ikke så fedt på win 8 og 10. Jeg ville bare købe en billig router, og to billige usb wifi nøgler.
http://www.redmondpie.com/crea...

Køb feks.
http://www.edbpriser.dk/router...
og så 2 stk
http://www.edbpriser.dk/wi-fi-...

Så har du lavet et komplet netværk, der i princippet er isoleret fra det andet netværk.

HookFarm

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2017 14:41:33
Svar/Indlæg:
21/9

Så må jeg bruge din mulighed. Men man kan ikke få 2 USB netværk kort til at connecte direkte til hinanden, så man slipper for rouderen ?

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 15:01:02
Svar/Indlæg:
5421/53
#6 Så vil du netop lave et ad-hoc netværk, hvilket jeg ikke vil anbefale - Din drejebænk vil næppe være glad for et wifi der hopper op og ned hver gang du lukker bærbaren.

Køb en billig router og forbind den til drejebænken med kabel.
Så skal du blot bruge en USB WiFi adapter, som kan købes til ingen penge.

Du har sikkert en gammel router liggende du kan bruge.

HookFarm

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2017 15:03:45
Svar/Indlæg:
21/9
Takker for svar. Det var alt jeg brug for at vide.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 17:12:54
Svar/Indlæg:
2246/14
Du ku' spare en usb adapter, og så bare have kabel fra drejebænk til router.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 20:52:43
Svar/Indlæg:
1349/11
#9 han ville undgå kabel.

to usb adaptere og så lav et ad-hoc netværk, kan laves for en 100 kr. seddel og så porto oveni.
f.eks. https://www.av-cables.dk/wifi-...

Sven

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2017 21:46:01
Svar/Indlæg:
3661/82
ja men hvis routre staar lige ved den ene maskine er det jo det samme som at have et usb stik.. der var ikke tale om kabel imellem de to maskiner blot tol routeren