bukket cpu pinde hjælp, alt er gået galt

Bundkort / CPU d.  14. januar. 2017, skrevet af baltzer86
Vist: 1535 gange.

baltzer86
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2017 20:10:20
Svar/Indlæg:
104/31
står og er i gang med at sætte min fars pc sammen da har har købt ny pc.

Nogle af pindene er bukket og det virker mærkeligt da cpuen kun kan se på en måde, vi ved ikke hvad der er sket med sket er sket.

der er 6 pinde der er bukket samt cpuen er udparket så vi kan nok ikke gøre noget hos forhandleren..

vi har prøvet at rette pindene om så godt som muligt og er tæt på, det lykkes det kommet på plads:

samt i forstration at den ikke kunne komme på er der lidt køle pasta kommet i bundkort cpu pladsen, det var ultra lidt og er nok rengjort om der kan ske noget ved det, eller om det fint. man kan ikke se det har været kølepasta nu.

Ved om der nogle der kan lave det eller om det ny cpu eller hvad der sker, det lige som om cpuen ikke sider ordeligt på
virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2017 21:00:27
Svar/Indlæg:
888/34
Noget kølepasta er ledene så lad os håbe jeres ikke er det
Ellers har jeg gjordt en del rent med lille pensel og rensebenzin det fordamper vil ikke mene det skadet gjorde en del bundkort rene da jeg rode med vapochill køle unit


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2017 21:26:49
Svar/Indlæg:
3799/43
Køb en lup der forstørre så meget så muligt, så er det lidt nemmere at se.
Der er også nogle videoer på youtube, men tænk dig godt om før at du går i gang.

En Guldsmed eller en urmager, kan godt hjælpe med at rette de bukkede pins hvis at du spørger pænt.
De har værktøjet til det og en rolig hånd.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2017 23:06:28
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg har rettede nogle ude saa de virkede ved hjaelp af en naael og en boejet paiprclip.
de saa bestme ikke ud som de andre men PC gik fra noPost til fin POST og klarede basis hardware test (metest86 og prime)
men de tog godt nok lang tid.

meget nemmere paa CPU pins. stifte blyant/betalings kort og en nael eller barberblad






baltzer86
 
Overclocker
Tilføjet:
15-01-2017 16:00:00
Svar/Indlæg:
104/31
# 2

Jaa vi har rettet dem op næsten :)