lige pt. så køre jeg selv med en Windows 10 Pro 64bit Anniversary hvor jeg har deaktiveret update i ellers mindster jeg omkring 90% af min download hastighed.
Har du prøvet med en Windows 10 med Anniversary uden at installer andre opdateringer?
Hvis du købte en pc for at streame, hvorfor så ikke købt et x99 setupmed 6 core CPU.
Tjek om din CPU bruger 100% load
Hvilken spil sker der i?
Er det i spil som CS go, Lol osv eller tripple A titles?
Spil som CS go osv burde du ikke ha problemer i..
Se evt den her video:
https://youtu.be/-GgDZKGA89I
hvilken disk har du dit operativ system samt spil på?
Hvis du købte en pc for at streame, hvorfor så ikke købt et x99 setupmed 6 core CPU.
Hvilken spil sker der i?
Se evt den her video:
Ved jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort :) Har minimal forstand på PC - men mange andre streamers kører med denne CPU så tænkte ikke det var et problem til spil som CSGO og H1Z1.
Videoen hjælper mig desværre ikke på min problemstilling. Denne CPU burde snildt kunne køre CSGO uden at droppe under 100 fps.
Hvilken spil sker der i?
Se evt den her video:
Ved jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort :) Har minimal forstand på PC - men mange andre streamers kører med denne CPU så tænkte ikke det var et problem til spil som CSGO og H1Z1.
Videoen hjælper mig desværre ikke på min problemstilling. Denne CPU burde snildt kunne køre CSGO uden at droppe under 100 fps.
Tjek, om dit CPU brug er på 100% når du streamer, rammer den 100% skal du ned i kvalitet settings.
Med de forkerte OBS indstillinger kan kvaliteten falde og ydelsen være dårlig på samme tid.
Hvilke indstillinger kører du med?
Prøvet at sætte affinity manuelt, hvor du sætter et antal cores til spillet, og en andet antal cores til stream?
Evt lader core 0 være til alt andet der nu måtte køre.
Ved det hjalp en del for en af mine kamerater der havde et lignende problem.
Din bitrate skal passe sammen med din opløsning og FPS. Har du styr på disse ting?
Jeg har ikke voldsomt styr på det, jeg kan bare huske at jeg fik både flere FPS og bedre kvalitet på min stream ved at sætte rigtige bitrate i forhold til opløsning/FPS, og valgte rigtig encoding.
Jeg kan stream på min 4770K fallout 4 på 1080p og holde 60 FPS hele vejen igennem (vsync), mon ikke en nyere CPU burde kunne det samme?
Jeg vil mene at den er gal med dine indstillinger, men deler du dem ikke er det lidt svært at se hvad der kan være galt.
Prøvet at sætte affinity manuelt, hvor du sætter et antal cores til spillet, og en andet antal cores til stream?
Hvordan gør jeg dette?
40/20. Burde dog ikke være et problem da jeg kunne streame med det på min gamle PC.Hvilken internetforbindelse har du?
Hvordan gør jeg dette?
-Gå ind i "jobliste" (Ctrl + Alt + Del, vælg jobliste)
-vælg fanen "Detaljer"
-h.klik på de forskellige software og vælg "Angiv tilhørs forhold"
-Væg de relevante CPU'er til de forskellige ting, og lad CPU0 være din "altmuligmand", mens du dedikere den sidste halvdel af numre til spillet, og så de resterende til dit streaming software (minimum 1 CPU til software og 2 til spillet)
-Er du nødt til at have streaming på "altmuligmanden", så skal du gå ind og vælge "Angiv prioritet", og sætte den til "under normal", eller hvis du har spillet med sammen med andre ting, så sæt spillet til "over normal".
#21 NVENC skulle gerne bruge meget lidt CPU-kraft, så hvis spillet alene trækker over 50% CPU, så lyder det som om der er noget galt.
Hvordan gør jeg dette?
-Gå ind i "jobliste" (Ctrl + Alt + Del, vælg jobliste)
-vælg fanen "Detaljer"
-h.klik på de forskellige software og vælg "Angiv tilhørs forhold"
-Væg de relevante CPU'er til de forskellige ting, og lad CPU0 være din "altmuligmand", mens du dedikere den sidste halvdel af numre til spillet, og så de resterende til dit streaming software (minimum 1 CPU til software og 2 til spillet)
-Er du nødt til at have streaming på "altmuligmanden", så skal du gå ind og vælge "Angiv prioritet", og sætte den til "under normal", eller hvis du har spillet med sammen med andre ting, så sæt spillet til "over normal".
Røg ned på 30-40 fps ingame ved det.