RMA hos computersalg.dk

Webshop/producenter d.  21. januar. 2017, skrevet af JohnnyGogo
Vist: 4852 gange.

JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 00:30:31
Svar/Indlæg:
186/10
Har måtte sende mit knap 3 mdr gamle 970 hybrid(fra evga) til rma pga coil whine. Så vil egentlig bare høre hvad om der nogle der ligger inde med nogle oplevelser/erfaringer gode, som dårlige.. i forhold til rma hos computersalg.dk, rma pga coil whine, rma hos evga.. og ikke mindst. Hvor længe jeg i værste tilfælde kan regne med det tager?

ved hurtig google søgning syntes jeg nemlig ikke det ser super lovende ud for mig, i forhold til hvad folk deler ud af erfaringer om lige præcis computersalg.dk(bortset fra de leverer varene hurtigt, og er billige).. men 9/10 af deres negative omtale handler netop om folk i mit sted 😕
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2017 00:34:02
Svar/Indlæg:
2246/14
Generelt er RMA i danmark håbløst. Jeg vil tro butikkerne sælger varerne så billigt at de ikke rigtig har "råd" til rma sager.
Jeg synes computersalg er ret gode til at svare på e-mails, og de prøver da også at hjælpe med at fejlfinde.
Lige i øjeblikket kan jeg ikke huske at jeg har haft sendt noget tilbage til dem...


MintFro
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 01:45:39
Svar/Indlæg:
40/10
Jeg har haft en enkelt strømforsyning der stod af efter kort tid.
Sendte den ind til dem og mener der gik 3-4 dage så stod pengene på min konto. Skulle selvfølgelig ha haft en ny retur, men jeg havde ikke fået tilføjet at den skulle byttes så derfor jeg fik pengene retur.
Handler stort set alt ved computersalg da jeg altid har fået god service.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 01:59:48
Svar/Indlæg:
186/10
#1 Tak for input.. 🙂
Det også min samlede opfattelse efter at have kigget lidt på diverse forums, og trustpilot. Dog vil jeg sige at wupti, cdon, og komplett syns jeg har fremragende rma service(har dog aldrig rma'et en gpu hos nogle dem)
Men computersalg.dk er også virkelig hurtige til at svare mig, og sendte lynhurtigt en fragtlabel så det ikke skulle koste mig noget. Til gengæld siger de også at den ca behandlingstid er 4 uger da det skal sendes ned til et værksted i tyskland. Men oven i det går der 5-7 arbejdsdage fra de har modtaget mit kort, til de har tid til "at kigge på min sag", som de sagde. De skal vel egentlig bare tage min pakke, og sætte en nyt fragtlabel på.. så er en smule skuffet over deres behandling af sagen(indtil videre).. især når man tænker på kortets alder, og at de kan sende varer afsted så man modtager dem på under 24 timer efter betaling.

Bortset fra det er jeg også rimelig bange for at det værksted de sender det ned til i Tyskland ikke anerkender fejlen(heftig coil whine) som værende grund til en erstatning. Så jeg bare ender op med at få mit eget kort sendt tilbage, og har undværet det i en måned eller to(hvor det jo ikke ligefrem stiger i værdi), og samtidig heller ikke er til meget glæde..


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 02:08:31
Svar/Indlæg:
186/10
#2 også tak til dig
Det kan jeg li' at høre.. har også kun haft gode erfaringer med deres kundeservice, og deres hjemmeside generelt. Men har dog aldrig kørt en rma igennem dem. Har til gengæld hørt usædvanlig meget godt om evga's service.. så håber virkelig det sted de sender det ned i tyskland er evga's eu afdeling 😀


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 02:26:07
Svar/Indlæg:
1500/79

#2 også tak til dig
Det kan jeg li' at høre.. har også kun haft gode erfaringer med deres kundeservice, og deres hjemmeside generelt. Men har dog aldrig kørt en rma igennem dem. Har til gengæld hørt usædvanlig meget godt om evga's service.. så håber virkelig det sted de sender det ned i tyskland er evga's eu afdeling 😀

JohnnyGogo skrev d. 21-01-2017 02:08:31


De var 1½ måned om at bytte mit evga 980 kort :) så fuck dem :D


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 02:46:27
Svar/Indlæg:
186/10
#5 takker

Ja det er godt nok ALT for langt tid at undvære sit dyre gtx syns jeg. Men men men.. fik du så et sprit nyt kort, og hvad var problemet med det du fik byttet? Er ret sikker på at mit kort ikke bliver byttet, eftersom det slet ikke kan købes for penge mere, og evga har slet ikke 970 serien til salg på deres egen hjemmeside(men 960, og 980ti)


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 02:50:24
Svar/Indlæg:
1500/79

#5 takker

Ja det er godt nok ALT for langt tid at undvære sit dyre gtx syns jeg. Men men men.. fik du så et sprit nyt kort, og hvad var problemet med det du fik byttet? Er ret sikker på at mit kort ikke bliver byttet, eftersom det slet ikke kan købes for penge mere, og evga har slet ikke 970 serien til salg på deres egen hjemmeside(men 960, og 980ti)

JohnnyGogo skrev d. 21-01-2017 02:46:27


Fik mine penge retur :) Da jeg hverken gad computersalg eller evga :) Begge var røv langsomme :)

Og når man snakker med de ansatte, så krummer jeg oftest tæer.

Fx så udtalte medarbejderen, der tog imod mit kort til RMA, firmaet EVGA som ÆVGA!!! Jesus Christ! 🙂


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 03:16:54
Svar/Indlæg:
186/10
#7 🤣

håber næsten også at få den mulighed.. mig bekendt kan coil whine ikke fixes når først det er der.

det gjorde de også da jeg ringede til dem.. ÆVGA.. 😀

de har også været vanvittigt sparsomme med informationer omkring sagen.. har selv måtte henvende mig for at få afklaring i forhold til hvor længe det tager(ca 4 uger + 5-7 arbejdsdage) det krævede kun at jeg sendte 2-3 mails, og de spørgsmål jeg stilte dem i de mails, ignorerede de på en måde jeg kun troede politikere var i stand til.. (hvor de bare ævlede løs om hvor travlt de havde, og at rma sager jo skulle løses hurtigst muligt) istedet for bare at komme med en tidsramme.. allerede der begyndte jeg at få en ret dårlig fornemmelse omkring hele situationen. Efterfølgende prøvede jeg tjekke trustpilot, og diverse danske sider.. og det gjorde det da kun endnu være 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 21-01-2017 03:20:14.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 03:25:28
Svar/Indlæg:
1500/79

#7 🤣

håber næsten også at få den mulighed.. mig bekendt kan coil whine ikke fixes når først det er der.

det gjorde de også da jeg ringede til dem.. ÆVGA.. 😀

de har også været vanvittigt sparsomme med informationer omkring sagen.. har selv måtte henvende mig for at få afklaring i forhold til hvor længe det tager(ca 4 uger + 5-7 arbejdsdage) det krævede kun at jeg sendte 2-3 mails, og de spørgsmål jeg stilte dem i de mails, ignorerede de på en måde jeg kun troede politikere var i stand til.. (hvor de bare ævlede løs om hvor travlt de havde, og at rma sager jo skulle løses hurtigst muligt) istedet for bare at komme med en tidsramme.. allerede der begyndte jeg at få en ret dårlig fornemmelse omkring hele situationen. Efterfølgende prøvede jeg tjekke trustpilot, og diverse danske sider.. og det gjorde det da kun endnu være 😲

JohnnyGogo skrev d. 21-01-2017 03:16:54


Præcis det samme lort jeg skulle høre på! Jeg skrev til dem 4-5 for at få dem til at rykke hos evga :D

De fatter ikke en skid 🙂


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 03:35:51
Svar/Indlæg:
411/7
Jeg har benyttet RMA hos computersalg to gange. Første gange var med en PSU som 'eksploderede' da den blev sat til. Det tog under en uge før jeg havde en ny. Anden gang var med et sennheiser headset, som havde en defekt mikrofon. Her gik der over en uge før jeg fik besked om at de havde sendt den videre til producenten. Herefter gik der 3-4 uger hvor jeg selv måtte rykke for information, før de refunderede pengene til min konto. I alt 39 dage fra sagen blev oprettet til den blev afsluttet. Jeg er dog i tvivl om det er computersalg eller sennheisers skyld.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 04:00:26
Svar/Indlæg:
186/10
#10 tak for input

Under en uge er jo en dybt acceptabel behandlingstid. Men den udsigt er jeg allerede langt forbi(ca 4 uger + 5-7 arbejdsdage)
Og har nok også noget at gøre med at den var så ny som den var.

39 dage for et headset.. WOW det er til genæld rent vanvid 😲

Kunne måske godt være Sennheiser var sløve.. men computersalg har nok ikke ligefrem gjort at det gik hurtigere, hvis det der med at der går 5-7 arbejdsdage før de overhoved gider at kigge på ens ting er standard procedure fra deres rma afdeling


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 21-01-2017 04:01:36.


t-buch
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2017 08:38:23
Svar/Indlæg:
87/9
JEg fortryd et netkort og sendte det tilbage billigst muligt som B-brev - Ingen problemer med at få pengene retur


shadow1
 
Overclocker
Tilføjet:
21-01-2017 08:45:51
Svar/Indlæg:
273/31
en af mine venner havde købt en billig cpu køler der inde der havde været brugt og manglede flere skruer og blæseren

et opkald til deres kunde service for at klage
svaret var dejligt
"bare smid den ud, vi sender en ny med det samme"

det er fed service


TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
21-01-2017 09:02:37
Svar/Indlæg:
269/14
Havde et 980 Ti, som led af en defekt HDMI port der fik kortet til at coil whine under brug. Det blev sendt ind til Computersalg, men det tog næsten 5 uger hvor der intet skete. Grafikkortet var under 6 måneder gammelt, og det viste sig at deres leverandør var en hængerøv, og havde sendt grafikkortet ind til ASUS for reparation, i stedet for en ombytning. De kunne ikke give information om hvor lang tid det ville tage, så jeg krævede en ombytning hvilket jeg fik.

Har før haft defekte grafikkort blevet ombyttet hos både Komplett og Dustin Home, som var over et år gamle. De blev enten ombyttet eller krediteret på under 2 uger. Men jeg handler dog stadig hos Computersalg, synes ikke jeg blev uretfærdigt behandlet. De skulle bare lige have et spark bag i :)


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 09:18:56
Svar/Indlæg:
186/10
#12 Godt at høre.. har som sagt også kun har gode oplevelser med dem..

#13 ja det må man sige er service man kan bruge til noget. Har selv oplevet noget tilsvarende fra wupti, det var bare noget der var over 6 mdr gammelt.. men de ville hverken have varen sendt tilbage, eller se dokumentation for min påstand. De sendte bare en ny..

#14 du giver mig helt ondt i maven nu.. for når jeg tjekker status på min rma sag står den nemlig at det drejer sig om reperation(selvom man mig bekendt ikke kan fixe coil whine), og ikke ombytning. Var det efter 5 ugers ventetid at du krævede en ombytning? Og ved du evt hvor længe de egentlig kan tillade sig at trække sagen?


TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
21-01-2017 09:37:44
Svar/Indlæg:
269/14
#15: De siger selv, at de plejer at afvikle en RMA sag på maks 4 uger. Det var efter de 4 uger jeg stillede mit krav.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2017 10:05:44
Svar/Indlæg:
3385/80
Har lige haft sendt min 1 år gamle router til RMA hos dem. Det gik relativt hurtigt, og de ombyttede den. Jeg skrev til dem og spurgte om jeg ikke kunne få den krediteret istedet, og det kunne jeg sagtens.

Fint forløb.


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
21-01-2017 13:14:53
Svar/Indlæg:
853/71
Sendte en WiFi extender (Asus) retur efter næsten et år, da den ikke kunne bruge 5 GHz-båndet. Fik en ny tre dage efter.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
21-01-2017 20:19:42
Svar/Indlæg:
186/10
#16 okay mange tak for info. Så ved jeg hvornår det er "fair" at henvende sig, og være lidt negativ over ventetiden.. 🙂

#17 Men så har der vel også været noget rimelig åbenlyst galt med den? Siden de bare betalte dig tilbage for 1 år gammel vare?

#18 Tror desværre det Asus der har leveret den sprøde service der, og, og ikke computersalg. Har selv haft en rma hos asus(2 x gtx 480 der var så gamle at jeg var i tvivl om der stadig var garanti på).. afleverede dem i føniks, og 7 dage senere lå der to spritnye 660ti, med en fin sli bridge, og ventede på mig. Føniks sagde selv det var Asus der sørgede for det. Hvis deres varer er åbenlyst ødelagt i sådan en forstand at det ikke kan betale sig for dem at bruge tid/penge på at få det sendt tilbage, og undersøge/fixe.. Sørger de bare for noget nyt hurtigst muligt(hvor evga derimod ikke stoler på deres erhvervskunder), så de insisterer på at defekte varer skal sendes til dem, og testes af dem før man kan få noget nyt/tilbagebetaling 😕


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 21-01-2017 20:20:30.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
18-02-2017 19:01:50
Svar/Indlæg:
186/10
endte med de sendte kortet tilbage uden nogle fejl.. havde selv i mellemtiden fundet ud af at den summende/vibrationslyd jeg troede var coil whine.. kom fra mit phreakin' bundkort 🤡


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2017 19:06:45
Svar/Indlæg:
5224/222
Har ikke prøvet RMA hos dem, men brugte returretten og fik nyt hw pga. en psu der larmede. Det gik meget nemt 🙂


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
18-02-2017 21:30:24
Svar/Indlæg:
186/10
ja udover det tog 13 dage kan jeg jo heller ikke rigtig brokke mig. De var høflige, hjælpsomme + de betalte fragt begge veje 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2017 21:56:34
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har ikke oplevet nogen problemer hos dem.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2017 21:07:36
Svar/Indlæg:
4536/104
#20 vær glad for det, de har i din situation været i deres gode ret til at opkræve 250-750kr i rep/tjeck udgift, + fragt, da fejlen var din egen og du sendte et fejlfrit produkt retur til rma uden at ha testet det ordentligt først.

jeg har oplevet langt værrer fra både shg, og foenix-computer over de sidste 10-12 år, end din rigtigt fine og over 100% i orden kundeservice fra dem af.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2017 21:13:59
Svar/Indlæg:
978/63
Proshop har fantastisk RMA, har ikke prøvet andre steder, handler kun der. Aldrig fået noget afvist.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freedom d. 19-02-2017 21:14:34.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
20-02-2017 00:11:52
Svar/Indlæg:
186/10
#24 er skam også meget glad for det.. og har undskyldt for ulejligheden overfor computersalg.

#25 wupti har også formidabel RMA. Men godt at høre for mit nye 1070 er fra proshop.. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 20-02-2017 00:12:23.


alenkaer
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-02-2017 07:40:36
Svar/Indlæg:
346/14
Har altid oplevet god service hos computersalg.dk, havde et næsten 2 gammelt Gigabyte bundkort, som jeg sendte til RMA, igennem dem, da de ikke kunne tilbyde at skifte det afbrændte bundkort, fra producentens side, fik jeg det fulde beløb refunderet :)


Problemet er ofte ikke butikken der har solgt varen, men generelt bare et problem, med de forskellige brands, og deres retningslinier, for hvor og hvordan reperation og fejlfinding, skal foretages. Det gør det bestemt ikke bedre at nogen brands, har aftaler med værksteder, som ligger i Sverige eller Tyskland. Det forlænger som regl tiden for reperation og ombytning.



Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2017 20:06:27
Svar/Indlæg:
656/40
Mig bekendt så anbefaler EVGA at man køre RMA direkte i gennem dem, for netop at få den korteste RMA sag.
Jeg har haft fat i deres support et par gange og der var det svar samme dag.
Har dog ikke selv sendt et kort til RMA ved EVGA endnu, men har tænkt på det i forhold til coil whine også.



JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
08-03-2017 01:10:24
Svar/Indlæg:
186/10
#27 problemet var computersalg i dette tilfælde. De sagde selv de havde op til 14 dages behandligstid pga travlhed. Fik lov at vente 13 dage..

#28 skrev til evga før jeg kontaktede computersalg.. det var dem der anbefalede mig at prøve at køre rma igennem forhandler, før jeg sendte det ned til dem. Så det er ikke helt korrekt hvad du siger..


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2017 01:40:58
Svar/Indlæg:
1500/79

#27 problemet var computersalg i dette tilfælde. De sagde selv de havde op til 14 dages behandligstid pga travlhed. Fik lov at vente 13 dage..

#28 skrev til evga før jeg kontaktede computersalg.. det var dem der anbefalede mig at prøve at køre rma igennem forhandler, før jeg sendte det ned til dem. Så det er ikke helt korrekt hvad du siger..

JohnnyGogo skrev d. 08-03-2017 01:10:24


EVGA sagde det samme til mig. Forhandler først :P


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2017 08:44:21
Svar/Indlæg:
466/65
Jeg har ikke benyttet mig af RMA hos Computersalg, men har dog returneret varer til dem.
Det tog under en uge fra afsendelse til jeg havde pengene på min konto.

EDIT :
Iøvrigt har jeg tidligere fået at vide at coilwhine ikke
er dækket af reklamationsretten da det ikke er en defekt.
Men det varierer nok fra forhandler til forhandler.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ticonderoga d. 08-03-2017 08:46:53.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2017 10:43:16
Svar/Indlæg:
1271/38
ComputerSalg RMA er ligesom Komplett RMA. Du ender typisk med en fabriksny vare i hånden i stedet, men i det hele taget er forløbet bare helt okay. Jeg har aldrig haft nogen problemer med at returnere varer eller RMA hos nogen af dem.