Hej. jeg er sgu en tøsedreng. Har for lidt over ½ år siden bestilt en ferie i Mexico på Yucatan halvøen, da jeg gerne ville over og se Mayaruiner/pyramider. Men pga drab i dels Cancun (byen vi skal lande i) og dels Playa del Carmen (byen vi skal bo i), er jeg nu lidt nervøs, for hvad fa... skal man lave om aftenen, hvis man ikke kan gå ud og se på nattelivet og få en lille en?
Nogen her der har været i Mexico, og som kan berette lidt om det?
PS: Ikke meget HW over denne tråd, medmindre jeg kan komme til at OC den Dreamliner vi skal flyve i 😛
Bliver fanme en lang tur, hvis der er Ciudad Juarez du mener... 🤣 #0 Men god tur og slap af og nyd det.... You know ferie med omtanke. Der er også lige sket et mord i København/Århus osv osv. men tager da stadig i byen og får en drink.... Handler alt sammen om hvordan man gebærder sig... :yes:
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 21-01-2017 15:56:19.
Den i Playa del Carmen var 4 der blev skudt under en musikfestival og 1 blev trampet ihjel da folk ville ud derfra. Den i Cancun er jeg ikke sikker på, men det var også 4-5 stykker der blev skudt. Om det er narkobaroner der "deler" distrikter eller andet ved jeg ikke. Hvis først det er sådan noget, er det nok mere eller mindre ligegyldigt, hvordan man "gebærder" sig.
Overvejer selv en tur til Mexico, men måske ikke lige de mest turistede steder som Cancun og Playa del Carmen. Vi glæder os til at høre mere hvis du kommer tilbage 🤣
Jeg har selv været i netop Cancun og Playa, og det var et super sted. Var en del i byen etc., men jeg vil anbefale at du ikke går rundt alene. Der er "selvfølgelig" en del kriminalitet, og politet er ikke nødvendigvis din ven om natten (havde to gutter der blev berøvet af politiet om natten.) Yucatan er sådan det mest sikre område, pga de tænker meget på turismen. Et super sted du har valgt i hvert fald 😲 Jeg er misundelig!
Det er med vilje vi har valgt et "turistet" sted, da det er første gang vi rejser til Mexico. Efter at have været i Thailand masser af gange og 1 gang i Jamaica (gør vi ikke igen) ville vi prøve noget andet. Og da jeg ikke er til storbyer overhovedet (uanset hvilken), faldt valget på Yucatan halvøen og Playa del Carmen, da det ikke ligger ret langt fra f.eks Tulum ruinerne, som jeg gerne vil se.
Men hvem ved, måske Mexico bliver fantastisk, som vi synes Thailand er, eller måske det bliver en engangsforestilling som Jamaica blev det.
#9 Hey, hvorfor vil du ikke anbefale Cancun? Kan du komme lidt nemmere på det? Jeg vil nemlig tage dernede i år og arbejde, ellers vil jeg vælge Miami. Er det ikke meget billigt at tage fly fra Cancun til Miami, Cuba, Jamaica, Haiti eller Bahamas?