# Vi havde fejl på to diske i vores RAID5 setup - og de første rebuild som serveren lavede fejlede, så vi måtte tilbage til en backup fra slutningen af januar.
Vi er online ja, men har ikke fået testet alt igennem endnu. Vigtigst var at komme i luften - så i kunne få en forklaring.
Og vi vil asap købe nye diske, som igen betyder nedetid - men i skal nok blive orrinteret om det på forhånd.
The Boss
seer ud til at dobbelt postevelkommen tilbage 😲
Det er et spørgsmål om ressourcer (hvis jeg ikke tager meget fejl...) siden er jo drevet på frivillig basis.
Så.. hvis man mener der er noget der skal ændres og man har viden og tid, så bør man tilbyde sin arbejdskraft til The Boss, istedet for bare at sige at de burde gøre dit og dat :)
er selvfølgelig ikke sikkert The Boss mener ens forslag giver mening i forhold til hvad der sker bagved, men er da meget bedre end bare at brokke sig på forummet :)
Mindre rettelse: VMware er gratis, så længe du kan nøjes med de basale funktioner. Men ja, så snart du skal lave noget bare lidt avanceret så koster det ved kasse 1
Det ser stadig ud til at man bør holde sig til HGST, hvis man vælger at tro på BackBlaze' data. https://www.backblaze.com/blog...
Med det sagt, så har jeg adgang til et setup med 8 x WD RE3/4 2TB diske der nu spiller på 5. - 6. år i træk, og en NAS med 5 x 2TB WD RED, der heller ikke viser tegn på at dø. Men jeg har hørt/set/læst at når 24/7 diske runder omkring 5 - 6 år, begynder man at se fejl på dem.
Nogen som har gode erfaringer/ forslag til hvad man skal benytte af 24/7 diske - vores nuværende er WD RED 1TB ?
seagate er lige haven i kaempesoegsmaal pga de har solgt diske de var klar over var meget ringerere end de burde har vaeret.