Backup

Diverse d.  14. februar. 2017, skrevet af C.Neumann
Vist: 1322 gange.

C.Neumann

Bruger
Tilføjet:
14-02-2017 08:26:23
Svar/Indlæg:
1/1
jeg har lige færdig samlet pc osv osv.. C: er 250 SSd evo 840 og hvis den en dag skulle stå af.. hvad er så bedste backup mulighed... hvilket program er bedst skal man have det på en alm disk eller lave en clon over på en anden SSD 250 SSd og hvilke program ska man bruge ...
p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2017 08:30:56
Svar/Indlæg:
3100/53
Hvis du vil have ordentligt backup, så køb et abbonoment til dropbox eller onedrive (du får 1 tb med onedrive når du køber ms office) og hav så alle dine vigtige data derpå.
Så kan du med fordel kopierer din dropbox/onedrive mappe over til en anden harddisk en gang om måneden i tilfælde af at dropbox/onedrive skulle gå bananas og slette dine filer.

Hvis lynet slår ned i din PC og rister den ene af dine ssd'er, så er der en temmeligt stor chance for at begge bliver dræbt.
Hvis der er brand i dit hus, så ryger begge dine ssd'er
Hvis din PC bliver stjålet, så sidder begge ssd'er jo i.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2017 12:07:36
Svar/Indlæg:
765/28
#1 Online backup er mere nice to have. Hvis du bliver ramt af en "lucky" virus der krypterer dine data på disken så ryger dine data på one drive /dropbox også. Der e rså vidt jeg ved ingen versionering af dine data.

Det bedste du kan gøre er at finde en løsning hvor dine data bliver gemt i skyen i forbindelse med backuppen, og ellers skal der ikke være adgang til dem.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2017 12:39:52
Svar/Indlæg:
2826/100
Som #2 er inde på, så er backup en opgave som kører på et fast scheduleret tidspunkt, så den ikke bliver ramt i tilfælde af virus mm.

Hvad er årsagen til du vil have en backup af hele din pc?

Personligt har jeg en Synology med cloudstation (minder om Onedrive), alle de mapper jeg skal bruge bliver så synkroniseret herover. Fra NAS'en tages der herefter en backup én gang om ugen. Det betyder at min pc og NAS kan dø, uden at jeg mister mit data.

Silent

Skribent
Tilføjet:
14-02-2017 13:03:10
Svar/Indlæg:
3223/205
Kan varmt anbefale Veeam Endpoint Backup (er gratis) som laver backup til min Synology nas, denne laver efterfølgende så backup via rsync til anden Synology nas som står på en anden fysisk adresse.

Endvidere laver min egen nas også backup til mit OneDrive (Office365)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silent Sniper d. 14-02-2017 13:03:46.

C.Neumann

Bruger
Tilføjet:
14-02-2017 14:10:45
Svar/Indlæg:
1/1

Som #2 er inde på, så er backup en opgave som kører på et fast scheduleret tidspunkt, så den ikke bliver ramt i tilfælde af virus mm.

Hvad er årsagen til du vil have en backup af hele din pc?

Personligt har jeg en Synology med cloudstation (minder om Onedrive), alle de mapper jeg skal bruge bliver så synkroniseret herover. Fra NAS'en tages der herefter en backup én gang om ugen. Det betyder at min pc og NAS kan dø, uden at jeg mister mit data.

martinta skrev d. 14-02-2017 12:39:52

vil bare lave en clon / backup af pc med de programmer jeg bruger osv indtaleret så hvis der går noget galt så kan jeg bare smide den SSd over i ( ssd vil ikke side i maskinen ) når der er taget backup

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2017 16:32:29
Svar/Indlæg:
781/21

Det gør alle herinde tror jeg.
Acronis True Image, er ikke gratis men det virker 🙂