Superbruger
Tilføjet:
15-02-2017 21:03:59
Svar/Indlæg:
84/31
Hej med jer
Jeg har en SSD, som har kørt upåklageligt med i flere år - først med Win7, og de seneste 7-8 måneder med Win10. I dag frøs min stationære computer pludselig, da jeg bare sad og browsede på nettet i Chrome. CTRL+ALT+DEL virkede ikke - den var bare frossen.
Jeg holdt power-knappen nede, indtil den slukkede, ventede fem-ti sek. og bootede igen. Windows startede op, og jeg browsede videre i Chrome - ti minutter senere frøs computeren på samme måde.
Jeg holdt igen power-knappen nede, indtil den slukkede, ventede fem-ti sek. og bootede igen. Windows startede fint op. Jeg tænkte, at jeg ville prøve at disable alle plugins og extentions i Chrome, og se om det gjorde en forskel, men computeren frøs det øjeblik, jeg startede Chrome.
Endnu en gang holdt jeg power-knappen nede, indtil den slukkede, ventede fem-ti sek. og bootede igen. Nu var min idé at afinstallere Chrome, og reinstallere det igen. Windows startede som det plejer. Jeg gik direkte i kontrolpanelet - så snart vinduet med kontrolpanelet åbnede, frøs computeren igen.
Endnu en gang holdt jeg power-knappen nede, indtil den slukkede, ventede fem-ti sek. og bootede igen. Jeg gik i fejlsikret tilstand og startede en "skan og reparer" af min SSD, men den frøs på 0% (stod i en halv time uden, at der skete noget).
Endnu en gang holdt jeg power-knappen nede, indtil den slukkede, ventede fem-ti sek. og bootede igen. Denne gang fik jeg en "NTLDR mangler - tryk CTRL+ALT+DEL for at genstarte" - det gjorde jeg.
Herefter kunne jeg slet ikke se min SSD i BIOS. Siden da er der gået en halv time.
Jeg har lige prøvet at starte igen - nu kan BIOS godt se SSD'en, men jeg får stadig "NTLDR mangler - tryk CTRL+ALT+DEL for at genstarte".
Jeg er lidt usikker på, hvad det betyder og hvad jeg kan gøre:
- Er min SSD stået af?
- Er mit motherboard stået af?
Hvad tænker I?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Tobi d. 15-02-2017 21:07:36.