Er jeg den eneste der ikke længere får mails når der kommer en PM eller ens indlæg bliver besvaret.? (selv om "Overvåg denne tråd" er hakket af.) Har tjekket min mail adr. står rigtig i profilen.
Beklager min manglende respons - har ikke set tråden grundet de manglende mails :) Men som sagt får jeg ikke længere mail når jeg modtager PM, samt der bliver besvaret på mine tråde.
De lander ikke i uønskede mails eller spam, men om de bliver afsendt fra jeres server kan jeg ikke se..?
Det er fejl i deres opsætning - tjekkede lige mxtoolbox ..
Ikke alle af disse problemer er 'problemer' - men name mismatch og RDNS der ikke matcher SMTP banner forstår jeg godt flere mail servere rejecter deres mails. For det er uden tvivl det der sker - mindre kritiske mail servere (mere spam) lader dem stadig gå igennem
mail.hwt.dk svarer tilbage at den hedder exch.hyldahlnet.dk
7 Problems Category Host Result dmarc hwt.dk No DMARC Record found More Info https hwt.dk The Certificate has a name mismatch More Info dns hwt.dk Name Servers are on the Same Subnet More Info dns hwt.dk SOA Serial Number Format is Invalid More Info dns hwt.dk SOA Expire Value out of recommended range More Info smtp mail.hwt.dk Reverse DNS does not match SMTP Banner More Info smtp mail.hwt.dk 8.235 seconds - Not good! on Transaction Time More Info
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Phz d. 08-05-2017 20:20:41.
#15 .. Ja, det er deres exchange og DNS opsætning der skal rettes til hos hwt.dk ... Det er det som gør at modtagerserveren rejecter mails - typisk i spamfilteret... Sider som mxtoolbox er genialt til at tjekke om man har husket alt opsætningen. 🙂
Eneste ting de ikke selv kan rette er RDNS delen - det skal deres ISP gøre for dem ...
Regner med staff selv har godt styr på den slags opsætning - men skulle i bruge hjælp er i velkommen til at kontakte undertegnede .. jeg skal gerne give en hånd og har efterhånden en del års erfaring i exchange/dns m.m....
Lyder godt i får den flyttet til ny host og rettet bugs .. Men lige et tip til her&nu problematikken. Så kan du faktisk godt rette de ting.
I HAR reversedns/PTR på nuværende IP - du skal blot rette SMTP banner til at matche dette. en DMARC record sættes nemt op på jeres dns - kan se i bruger rackhosting til det.
Hvis i klarer dette burde 98-99% af mail servers modtage jeres mails uden problemer ...
Edit ... kan godt se den PTR er noget standard .. måske ikke det bedste smtp banner at bruge: OK - 90.185.47.248 resolves to 0189800122.0.fullrate.ninja
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Phz d. 11-05-2017 12:57:27.