Ny Bruger
Tilføjet:
17-02-2017 16:17:02
Svar/Indlæg:
6/1
Hej..
Det er godt nok nogen år siden jeg sidst har makket i pc, og nu er jeg så ved at bygge mig en flysimulator der suger lidt. Der skal bruges 4 skærme til sim, så derfor valgte jeg EVGA 1060 SC 6 gb, da jeg så vil kunne koble alle skærme til dette kort..
Men den vil ikke starte op med det..
Har opdateret bios til en den version der nu var, (2 mdr nyere ) Har clear cmos. Chip set driver er det samme, så nu opgiver jeg.. Er det bundkortet der er for gammelt til det her? vore søn som makker en del i pc, sagde god for købet, og det er også ham jeg har købt maskinen af.
Den gør følgende, bruger en evighed på at starte, giver et bip, når den har gjort det en 3 gange prøver den at komme videre, den skriver starter windows, logoet ovenover står fint, så kommer der lidt striber, og den starter forfra, dog starter den ikke win bagefter.
Om jeg tænder for power i bios til pcie eller ej, gør ingen forskel. Når pc prøver at starte, starter blæser på grafikkort op, men slukker efter et stykke tid og man kan mærke kortet bliver lunt ( ikke varmt)Det får selvfølgeligt strøm fra strømforsyning
Sådan her er maskinen født..
Det er en Acer Predator G3620 fra 2012
Processor Generation
2nd Gen
Processor Model
i5-2320
Processor Core
Quad-core (4 CoreT)
Processor Speed
3 GHz
Cache
6 MB
Direct Media Interface
5 GT/s
64-bit Processing
Yes
Hyper-Threading
No
Chipset Manufacturer
Intel®
Chipset Model
B75 Express
Memory
Standard Memory
8 GB
Maximum Memory
16 GB
Memory Technology
DDR3 SDRAM
Memory Standard
DDR3-1333/PC3-10600
Dog er der kommet en i5 2500 3,3 (3,7 turbo)i
og der er yderligere 4 gb ram i den af samme slags..
Strømforsyningen er skiftet til Thermaltake 520W
Der er win 7 64 bit system på
Har godt nok altid sagt, man bygger ikke på gammel sokkel, man bygger nyt, men syntes ikke lige jeg ville bruge over 10 kg på pc til en simulator, den bliver dyr nok.. 🤣
Håber der er en venlig sjæl der ved hvordan man løser dette her, for jeg har ikke flere idee'r
Mvh Jan
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af jangroth d. 17-02-2017 16:19:59.