Min browser (google chrome) bliver ved med at fortælle mig at hwt.dk ikke er sikker. Jeg skal undlade at indtaste kreditkortoplysninger og adgangskoder. Det gør det vanskeligt at logge ind..
#3 Det er helt rigtigt - men har HWT fx økonomi til at betale for andet? Hvis de laver eget certifikat, så bliver det kaldt usikkert og upålideligt, med pop-up i de fleste browsere (as far as I know), hvilket ikke er tilfældet nu. Alternativt skal hwt finde penge til at købe sig et certifikat 🙂
#6 Hvis du ikke sender det i klar tekst, hvordan tror du så serveren tolker det..? Tror du at den kan matche "&¤%/S%/SDGDG%/SDwerweDF%¤/& op imod fiskekutter2017 og sige "kodeordet passer, han skal logges ind" ?
#10 det ændrer jo ikke på hvordan HWT håndterer passwords. Ligeledes ændrer det ikke på at dine sessioner ikke er krypterede, hvilket betyder at hvem som helst kan opsnappe din session og udgive sig for at være dig.
Vil helt klart også sige 'smid et lets encrypt' gratis certifikat på. Dog mener jeg de skal opdateres ret ofte - hvor et betalingscertifikat kan købes op til 3 eller 5 år. Bare for dovenskabens skyld. 🙂
Personligt smed jeg også gerne en skilling i det - http er bare så meget 'sidste årtusinde'. 🙂 🙂 ...
- Privathed, folk kan ikke følge med i hvad du kigger på, beskyttelse mod MITM - Browsere bliver mere strikse - HTTP 2 - Bedre rangering i søgemaskiner - 3rd party inclusion. Hvis jeg laver en hjemmeside som skal inkludere en kilde som ikke er HTTPS, så bliver browseren sur
Det tager ikke specielt lang tid at installere et SSL certifikat...
#14 det kan sættes op til automatisk at opdatere. Et cronjob script også køre det 24/7.
#18 Jeg kan sgu også godt hjælpe - hvis det er. :P SSL + Password hashing + SALT er ikke så svært at lave. :) Nu har jeg ikke lige styr på hvad siden er skrevet i, men i PHP findes der en funktion til at hashe + verify adgangskoder, det er to linjer kode ekstra.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kallaen d. 19-11-2017 15:18:19.