Kundeservice NZXT

Webshop/producenter d.  22. februar. 2017, skrevet af Quinzin
Vist: 2843 gange.

Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
22-02-2017 13:40:57
Svar/Indlæg:
28/6
Hej derude

Købte for næsten en måned siden et sæt NZXT AER RGB fans efter have set en anmeldelse herinde, og er slet ikke skuffet over dem, dog manglede jeg et kabel i mit sæt, så jeg kontaktede NZXT for at høre om det var noget de kunne hjælpe med, i første omgang bad de om en kopi af fakturaen for at vurdere garantien, og en adresse, jeg gav dem alle oplysninger, og har siden hen ikke hørt eller set noget fra dem.

Så jeg ville lige høre om der er andre der har prøvet noget lignende med dem eller om jeg bare er blevet væk i deres system?
Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2017 14:20:39
Svar/Indlæg:
106/3
Har du prøvet at kontakte dem?


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2017 15:07:25
Svar/Indlæg:
3100/53
Gør det en forskel om andre har prøvet noget lignende? Det får du vel ikke dit kabel hurtigere af. Skriv til dem igen.


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
22-02-2017 15:10:44
Svar/Indlæg:
28/6
#1

Har du læst alt hvad jeg skrev?

"så jeg kontaktede NZXT for at høre om det var noget de kunne hjælpe med"

#2

Kontaktede dem igen for 9 dage siden, og igen inden jeg skrev tråden her, og om andre har prøvet noget lignende er for at høre om det er en general ting ved deres kundeservice eller om det er enkelt tilfælde


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Quinzin d. 22-02-2017 15:11:12.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2017 15:22:42
Svar/Indlæg:
3661/82
#0
Har du koebt dem direkte hos NZXT?
Hvis ikke skal din reklamation jo gaa til koebs stedet.

jeg har desvaeere ingen erfaering mht til nzxt at byde ind med


Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2017 15:26:13
Svar/Indlæg:
106/3
#3, Ja, det har jeg læst, derfor jeg spørger om du har kontaktet dem efterfølgende?


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
22-02-2017 15:34:15
Svar/Indlæg:
28/6
#4

Når det kun gælder en enkelt del ud af en hel pakke så er det nemmere at kontakte producenten end købs stedet, mest af alt fordi alt er monteret og ville være en lidt noget "røv" kort sagt, at skulle pille det ud igen, men hvis det er det der skal til så må jeg jo gøre det, indtil videre vil jeg fortsat prøve med NZXT frem for købs stedet.

#5

Kan ikke helt lade være med at føle at du ikke læser alt inden du skriver, nu stiller du et spørgsmål hvor svaret står skrevet i #3 hvor jeg svarer #2, men kort sagt jo, jeg har prøvet igen siden, hele 2 gange og stadig uden svar desværre


Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2017 15:47:25
Svar/Indlæg:
106/3
#6, Du kunne jo prøve at ringe til deres support, istedet for at skrive

Tel. +1-800-228-9395


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2017 16:13:25
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Hvor har du købt dem henne? Hvis de er købt ved en dansk butik, så er det den butik der skal sørge for at afhjælpe problemet.


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
22-02-2017 18:05:15
Svar/Indlæg:
28/6
#8

Der står ingen steder hvem der skal sørge for at afhjælpe problemet, herhjemme har vi de 2 års reklamationsret som sælger skal give, hvor en producent har en garanti på deres produkt, så det ville klart være at fortrække at vælge producenten frem for sælger, men igen hvis ikke jeg hører mere fra NZXT så skal jeg nok kontakte sælger og tage den derfra


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 08:16:58
Svar/Indlæg:
3385/80
#9 Uhm jo, det står alle steder. Sådan er den danske købelov.. har du købt produktet i en dansk butik, så er det butikken der skal afhjælpe manglen. Længere er den ikke. Så er det butikkens problem efterfølgende at tage kampen med producenten.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:20:29
Svar/Indlæg:
1906/25
Hvilket kabel drejer det sig om?

Jeg ville kontakte sælger først. Det er dem som har ansvaret.

Et eller andet hovedkontor i USA har jo sikkert aldrig set hardwaren.

Den laves i Kina af små flittige børn, og sejles af filipinske søfolk til Europa.


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
23-02-2017 17:07:50
Svar/Indlæg:
28/6
#10

Hvis du kan finde det specifikke sted i købeloven hvor der står at det SKAL være sælger der skal hjælpe i sådan en sag frem for producenten så vil jeg tro på det, ellers er det nok lige meget hvem det er for både sælger og producent yder en form for kundeservice i form af reklamation eller garanti.

#11

Kablet der mangler er et lille forlænger kabel til at koble lyset på alle blæsere sammen, og selvom de ikke har det hjemme på hovedkontoret i USA, så burde de jo stadigvæk vide hvad der er i sådan en pakke, ellers er der et eller andet galt med deres system og den måde de driver virksomheden på.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Quinzin d. 23-02-2017 17:08:06.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 18:26:51
Svar/Indlæg:
447/2
Ved køb igennem webshop som privat, er det altid firmaet (sælger) som har ansvaret for at udbedre fejl og mangler, samt stå for garanti. De skal rette op på den fejl som er i produktet, derefter er det firmaets hovedpine at tag kampen med deres leverandør.

"Varer som går i stykker mindre end 2 år efter købet, kan du klage over til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller kunne forvente, da du købte den.

Butikken er forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte, men var til stede på købstidspunktet, uden at det koster dig ekstra eller er til besvær for dig."

https://taenk.dk/raadgivning-o...


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 18:57:19
Svar/Indlæg:
3385/80
#12 Jeg har rigtig godt styr på købeloven, og ved med fuldstændig sikkerhed at jeg har ret. Jeg gider ikke til at rode rundt i købeloven for at finde en specifik paragraf til dig. Tror du ikke på mig, så er det ris til egen røv.

Held og lykke med at spilde din tid :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 23-02-2017 18:58:03.