Hmm, reklamation hos Proshop? Hvad gør jeg?

Bundkort / CPU d.  23. februar. 2017, skrevet af Dreier
Vist: 3703 gange.

Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 12:44:00
Svar/Indlæg:
366/64
Den 17-02-2017 købte jeg et ITX bundkort hos Proshop, til lige knap 1200 kr. Jeg tager bundkortet ud af emballagen og montere det i mit bundkort. Hvor jeg venter på at modtage min cpu, jeg har vitterligt ikke haft taget det beskyttende plastik låg af cpu soklen, netop for at undgå at der skulle ske skade!.

Jeg finder i mellem tiden et bedre tilbud, herinde. På et bundkort, ram og cpu til 2000 kr. Og vælger derfor at sende bundkortet tilbage til Proshop.

Dagen efter retur sendelsen, modtager jeg besked fra Proshop. At bundkortet IKKE vil blive taget retur fordi der er bøjet pins??? Jeg er fuldstændig lost, fordi jeg VED jeg ikke har haft bøjet disse pins,

Hvad gør jeg i denne sag?

Link til billeder af pins: http://imgur.com/a/944Pj
bobse48
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2017 13:01:37
Svar/Indlæg:
210/18
tjae de er jo bøjet er nok svært og gøre ret meget ved.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:03:28
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg tænker bare, der er 7-8 pins der er bøjet helt inde ved midten? Hvordan kan man overhovedet bøje så få? Hvis der var noget jeg selv skulle have gjort på mystisk vis, skulle man så ikke mene at der ville være flere bøjet på et større område?


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:18:11
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Du kan ikke gøre andet end at ringe til dem og snakke med dem omkring udfordringen. Der findes ikke et korrekt svar til dette.
Som køber har du pligt til at inspicere din vare og gøre sælger opmærksom på evt. problemer, straks efter man har modtaget varen.
Sådan er det i hvert fald i mit hoved

Jeg har selv fået et byttet bundkort med bukkede pins ved Proshop, så det skulle nu nok kunne lade sig gøre. Jeg mødte op i butikken i Aarhus og snakkede med dem.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:18:48
Svar/Indlæg:
1300/30
7-8 pins er ret meget. Var det en demo model eller var forseglingen ikke brudt da du modtog det?


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:20:26
Svar/Indlæg:
366/64

7-8 pins er ret meget. Var det en demo model eller var forseglingen ikke brudt da du modtog det?

AliasGus skrev d. 23-02-2017 13:18:48


Nej. Det var et helt nyt produkt. Og det så ikke brugt ud, jeg kigget naturligvis ikke under låget, fordi jeg gik ud fra, at produktet var som det skulle være - Men det var dumt, kan jeg godt se nu :/


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:26:04
Svar/Indlæg:
466/65
Der findes rigtig mange tråde, både her og på hol.dk omkring Proshop og bøjede pins. Så du er desværre langtfra den eneste.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 13:29:41
Svar/Indlæg:
3799/43
Jeg syntes også at der har været nogle tråde herinde omkring bukkede pin's, fra proshop.
Prøv at kontakt https://taenk.dk/ de kan sikkert give dig en god vejledning, hvordan at du skal bære dig ad.


Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:12:22
Svar/Indlæg:
218/6
Proshop får ikke flere af mine penge pga. lignende sag om 'pludselig opstået skade' :no:


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:17:45
Svar/Indlæg:
978/63
Jeg har handlet der siden 2009 og ikke brugt en krone andre steder. Min konto har handlet for omkring en kvart million fordi jeg også bygger for andre igennem min egen konto.

Har aldrig oplevet sådan et tilfælde. Hvis andre har så er jeg ked af at høre det.

Jeg arbejder der ikke, har aldrig gjort og kender ingen personligt så min kommentar er ikke af den årsag. Personligt synes jeg det er DK's bedste kundeservice, de har været kanon overfor mig :yes:

Træls hvis andre ikke har samme oplevelse, men sådan er det jo 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freedom d. 23-02-2017 14:23:51.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:33:47
Svar/Indlæg:
366/64
Det er foruroligende at andre har oplevet det samme. Og at jeg så står med lorten nu, jeg har lige betalt 29 kr i retur fragt for at få bundkortet tilbage, fordi de ikke vil gøre noget. Så nu må jeg selv finde en løsning :/ Det er virkelig fedt, at købe et produkt og have fuld ud tillid til at det er som det skal være, og så ende op med at tabe 1200 kr på det.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:45:10
Svar/Indlæg:
978/63
#10 Giver dig helt ret. Mine oplevelser er i forbindelse med at jeg aldrig har brugt andre end mig selv til at fragte defekte ting eller noget som skulle byttes pga de 14 dages fortrydelsesret.

Jeg havde f.eks 2 680 jeg købte kort før 780 kom ud som jeg fik fuldt beløb tilbage for og så snuppede jeg 2 780.

Det er ærgeligt hvis det forgår sådan når ting bliver fragtet og man ikke selv afleverer produktet.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:46:46
Svar/Indlæg:
7765/230
Tjaaa der er en god grund til mine indkøb laves hos Komplett...
Din oplevelse bla.... :yes:


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:53:47
Svar/Indlæg:
466/65
Hvis plastiklåget aldrig har været taget af kunne man måske argumenterer for at det er en skjult skade på produktet og dermed har du op til 7 kalenderdage efter modtagelse til at reklamerer.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:54:52
Svar/Indlæg:
366/64

#10 Giver dig helt ret. Mine oplevelser er i forbindelse med at jeg aldrig har brugt andre end mig selv til at fragte defekte ting eller noget som skulle byttes pga de 14 dages fortrydelsesret.

Jeg havde f.eks 2 680 jeg købte kort før 780 kom ud som jeg fik fuldt beløb tilbage for og så snuppede jeg 2 780.

Det er ærgeligt hvis det forgår sådan når ting bliver fragtet og man ikke selv afleverer produktet.

Freedom skrev d. 23-02-2017 14:45:10

Jeg tænker også om det kan være sket under fragt. Men hvad er chancerne under et låg? :( hmm..

Tjaaa der er en god grund til mine indkøb laves hos Komplett...
Din oplevelse bla.... :yes:

crankyrabbit skrev d. 23-02-2017 14:46:46

Jeg er også færdig med at bruge Proshop efter denne oplevelse. Jeg bruger normalt selv Komplett, fordi deres service er helt i top. Men jeg fandt bundkortet lidt billigere hos Proshop og faldt for det. Det skulle jeg så ikke have gjort :/


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 14:55:59
Svar/Indlæg:
366/64

Hvis plastiklåget aldrig har været taget af kunne man måske argumenterer for at det er en skjult skade på produktet og dermed har du op til 7 kalenderdage efter modtagelse til at reklamerer.

Ticonderoga skrev d. 23-02-2017 14:53:47

Ja nemlig. Men når de afviser reklamationen hvad så? Jeg skrev også til dem, at de jo kunne se at det aldrig havde været pillet af og der derved aldrig havde været monteret noget, hvortil deres svar var at det kunne de "ikke se".


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 15:10:18
Svar/Indlæg:
466/65

Hvis plastiklåget aldrig har været taget af kunne man måske argumenterer for at det er en skjult skade på produktet og dermed har du op til 7 kalenderdage efter modtagelse til at reklamerer.

Ticonderoga skrev d. 23-02-2017 14:53:47

Ja nemlig. Men når de afviser reklamationen hvad så? Jeg skrev også til dem, at de jo kunne se at det aldrig havde været pillet af og der derved aldrig havde været monteret noget, hvortil deres svar var at det kunne de "ikke se".

Dreier skrev d. 23-02-2017 14:55:59


Indenfor de første 6 måneder er bevisbyrden hos sælger.
Sælgeren må kun afvise din klage, hvis det enten er åbenlyst eller meget sandsynligt, at du selv er skyld i skaden, og det er sælgeren, der skal sandsynliggøre, at det er tilfældet.

Men jeg er ikke klar over hvordan det vil fungerer i praksis og Proshop vil med garanti afvise din reklamation
hvorefter du ikke har andre muligheder end forbrugerklagenævnet.

http://www.forbrug.dk/Artikler...


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 16:13:09
Svar/Indlæg:
546/55
#0 det er rigtig øv, men har handlet for rigtig mange penge hos Proshop, 99 % af alt hvad jeg køber er hos dem, har haft et par enkelte sager, men var noget som blev løst i en god tone, så er da lidt trist at læse alle de negative oplevelser der er nogen som har hos dem.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
23-02-2017 16:37:55
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg kan ærligt sige at jeg har aldrig set så en pæn og ensartet skade på pins nogensinde, det ligner de er koldbukket pænt og nydeligt jo i sæt af 2x4pin 😛

Det ligner sku mere en produktionsfejl, og jeg ville da give den fremstilling et skud overfor dem ifb med hvordan de pins ser ud. (du ville vinde en evt sag mod dem, men det tager ofte 1,5år før man det nået dertil hvor der sker noget/modparten skal tage stilling til om de faktisk gider der skal køres en sag)

Personlig har jeg først droppet Proshop efter at have måtte give 64.- for at retunere et bundkort hos deres medspiller Merlin.dk, da jeg blev lidt meget sur over de 64.- tab jeg måtte tage pga de ikke gider pakke et bundkort ind i en ordenlig papkasse 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 23-02-2017 16:39:15.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 16:42:02
Svar/Indlæg:
366/64

Jeg kan ærligt sige at jeg har aldrig set så en pæn og ensartet skade på pins nogensinde, det ligner de er koldbukket pænt og nydeligt jo i sæt af 2x4pin 😛

Det ligner sku mere en produktionsfejl, og jeg ville da give den fremstilling et skud overfor dem ifb med hvordan de pins ser ud. (du ville vinde en evt sag mod dem, men det tager ofte 1,5år før man det nået dertil hvor der sker noget/modparten skal tage stilling til om de faktisk gider der skal køres en sag)

Personlig har jeg først droppet Proshop efter at have måtte give 64.- for at retunere et bundkort hos deres medspiller Merlin.dk, da jeg blev lidt meget sur over de 64.- tab jeg måtte tage pga de ikke gider pakke et bundkort ind i en ordenlig papkasse 😛

Cocio21 skrev d. 23-02-2017 16:37:55

That's my point. De pins jeg selv har set rundt omkring har også været bukket til højre og venstre og nedad, de har set helt anderledes ud end de billeder Proshop har sendt til mig. Jeg holder også fast ved at det ligner noget der er sket fra produktionen, eller, fordi bundkortet har været ude ved en anden før mig.

Jeg synes ikke jeg vil bruge den tid det vil tage at køre en sag mod dem, så jeg er lidt på afveje med hvad jeg så gør :( - Indtil videre må jeg jo bare erkende at jeg har mistet 1200 kr, selvom det ikke ligner mig at give op så let.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Dreier d. 23-02-2017 16:43:46.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 16:55:17
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg har været i kontakt med Gigabyte som afviser rep fordi det ikke er sket fra deres side. Hvilket jo efterlader Proshop som dem der må have solgt mig et produkt der har været ude hos en anden.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 16:58:41
Svar/Indlæg:
546/55
#20 de kan se hvis kortet har været ude hos en kunde , kan pins ikke rettes ??


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
23-02-2017 17:02:02
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg havde lige givet dem chancen til selv at æde den, nu det faktisk er tydeligt at det ikke ligner en alm monteringsskade (omend de næppe hopper med på den)

Men ellers så brug en times tid på at skrive en ordenlig klage, det er en 200.-´s online sag, det mest tidskrævende er at lave klagen, resten er mest ventetid og evt lidt dumdristige påstande fra modparten der skal besvares 🙂

Når Forbrugerklagenævnet så en dag siger "nok er nok", så for du enten dine penge tilbage eller sagen går helt igang efter evt uvildig vudering af fejlen/skaden.

Mit GTX 460 med coilwhine kom aldrig ind til test hos dem, BJ tumperne gav efter da nævnet ville gå vidre med sagen 🙂


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:11:44
Svar/Indlæg:
366/64

#20 de kan se hvis kortet har været ude hos en kunde , kan pins ikke rettes ??

jerking skrev d. 23-02-2017 16:58:41

De har ikke oplyst om de har kunne se det eller ej.



weberollin
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2017 17:17:38
Svar/Indlæg:
58/0
Selvom jeg bor nær proshop, så er det et sted jeg aldrig handler igen efter flere trælse handler i træk.. Det var sig både beskadiget varer som de mente var min egen skyld, tydeligt brugte varer som jeg så skulle betale for at returnere.. De er bare ikke særlig kundemindede i min optik.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:18:42
Svar/Indlæg:
5224/222
Sjovt nok er det Proshop igen, igen 🤣


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:27:58
Svar/Indlæg:
366/64

Selvom jeg bor nær proshop, så er det et sted jeg aldrig handler igen efter flere trælse handler i træk.. Det var sig både beskadiget varer som de mente var min egen skyld, tydeligt brugte varer som jeg så skulle betale for at returnere.. De er bare ikke særlig kundemindede i min optik.

weberollin skrev d. 23-02-2017 17:17:38

Det lyder som den generelle mening jeg har om dem også. Jeg havde i 2016 en sag med en Logitech mus, som ikke klikkede ordenligt, hvor jeg var nød til at have en længere snak med dem. Fordi de nægtet at bytte den, fordi den var over 2 år gammel. Selvom der på Logitechs hjemmeside stod at der var 5 års garanti. Efter dêt og så den oplevelse jeg endnu en gang har haft med dem, er det helt sikkert absolut sidste gang jeg bruger 1 krone hos dem. :(


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:30:28
Svar/Indlæg:
366/64

#20 de kan se hvis kortet har været ude hos en kunde , kan pins ikke rettes ??

jerking skrev d. 23-02-2017 16:58:41

Jeg har ikke haft bundkortet hos mig fysisk og set skaden selv siden jeg sendte det afsted. Så jeg ved ikke hvor slemt det er, men jeg må prøve at se det selv når jeg henter det i morgen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 23-02-2017 17:36:42.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:47:46
Svar/Indlæg:
546/55
#26 nu er det altså ikke proshop der skal håndtere rma på et produkt der er over de 2 år, men derimod logitech, hvilket også er meget nemmere at gå igennem dem


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 17:52:12
Svar/Indlæg:
366/64
#28 Jeg tror du misforstod mig. De afviste produktet INDEN de havde kigget på det, udelukkende af den grund at musen var lige over 2 år gammel. Hvor jeg måtte påpege på der er 3 års garanti på den (ikke 5 år som jeg skrev) og det endte med, at jeg fik min mus byttet. Men det er jo også en helt anden sag. Generelt så har jeg bare fået det syn på Proshop at de ikke er særlig seriøse omkring RMA.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 18:02:41
Svar/Indlæg:
546/55
#29 My bad


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2017 18:11:05
Svar/Indlæg:
1119/58
De prøvede noget ligende med mig for 2 år siden med 2x4 GB DDR3 Corsair ram. De ville ikke tage dem tilbage da det ene skjold på det ene ram modul var bukket.

MEN de glemte bare lige at tjekke at jeg ALDRIG havde taget imod pakken, men derimod bare havde ladet den sende tilbage igen. Jeg fik mine penge tilbage og har ikke handlet med de snyde pelse siden


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2017 19:33:41
Svar/Indlæg:
5224/222
#31 Hold kæft nogle svindlere, permanent blacklisted herfra 🤣


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 11:01:26
Svar/Indlæg:
366/64

#31 Hold kæft nogle svindlere, permanent blacklisted herfra 🤣

Pvt.P.Nutz skrev d. 23-02-2017 19:33:41


Lul. Du har vel allerede blacklisted dem Nutz? :D


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 13:44:33
Svar/Indlæg:
5224/222
#33 Ja, det er rigtigt, men nu er det fandeme permanent 🤣


#35
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 15:02:50
Svar/Indlæg:
2587/91
#OP - bare for lige at høre; hvilken bundkortproducent taler vi om?

Generelt er jeg enig med #18 - det ligner en regulær fejl ab fabrik. Det forekommer sjældent, men det sker. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige forhandlerne er klar over det, men vælger at vende det døve øre til. Prøv at hive fat i producenten.

#12 - Komplett har også for vane ikke at ombytte bundkort med bøjede pins. Det kan du spørge flere herinde fra om.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 15:09:34
Svar/Indlæg:
366/64
#35 det er et Gigabyte, og ret uheldigt fordi det er første gang jeg har købt et Gigabyte produkt. Holder mig så vidt muligt altid til Asus, men layoutet på boardet passet bedre i den maskine det skulle have siddet i, jeg ved ikke om jeg skal føle mig snydt af Gigabyte eller Proshop, men det er Proshops håndtering jeg ikke er tilfreds med (Ja, er faktisk heller ikke tilfreds med Gigabytes).

Jeg har som sagt været i mail kontakt med Gigabyte og jeg synes de udviste en ret arrogant og meget lidt servicemindet attitude. Som det første tilbyder de at lave det, men hvor jeg skal betale for det, det skriver jeg selvfølgelig tilbage på, at det ikke kan være rigtigt at JEG skal betale, når nu jeg aldrig har haft brugt boardet, og det fastholder de, vel og mærke uden at tjekke serienr. På boardet.

Mandag bliver så dagen hvor jeg må kigge på skaden selv. Indtil videre er jeg helt lost.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 25-02-2017 15:10:55.


sorlar
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 20:22:11
Svar/Indlæg:
47/3
Hvorledes så kassen ud da du modtog bundkortet. Kan du have fået en returvare tilsendt? Prøvet det ved SHG for en del år siden. De beklaget meget??
Kunne nemlig se på tapen at det havde taget at, samt emballagen ikke sad ordenligt


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sorlar d. 25-02-2017 20:23:56.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 20:23:17
Svar/Indlæg:
366/64
Den så fin ud, der var ikke noget at bemærke :)


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 21:04:06
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Har Gigabyte set dine billeder? d
Det der ligner klart en frabrikations fejl.
Det burde de også kunne se,hvis ikke de kan det,ellers henvis dem til tråden her,det jo dårlig reklame.
Det sagt så syntes jeg godt nok Proshop er nogle klaphatte det burde de også kunne se med det samme,det dårlig service i min bog.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 21:21:43
Svar/Indlæg:
366/64
#39 jeg er også helt overbevist om at det må være sket under produktionen, eller ved at bundkortet har været ude ved en anden kunde. Jeg sendte billeder straks til Gigabyte efter at Proshop havde afvist returretten, der var der jeg fik besked fra deres tyske samarbejdspartner om at JEG skulle dække omkostningen selv, vel at mærke uden at de overhovedet gad at spørge ind til nogen oplysninger om kortet. "Ej, det er dig der har forvoldt skaden", det er virkelig dårligt at blive udpeget som en løgner, når jeg kontakter Gigabytes rma afdeling, som ellers skulle være mit sikkerhedsnet i denne sag.

Har faktisk sendt link til Proshop , der henviser til denne tråd, men tvivler ærlig talg på at det ændre noget. Nu må vi se, ellers er det sidste gang ved Proshop og et Gigabyte produkt. :/


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 25-02-2017 21:22:49.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 22:22:51
Svar/Indlæg:
2335/16
#40

Jeg undres 😐
Jeg mener gad vide om Gigabyte overhovdet har kigget på de billeder siden de melder sådan ud,nu har jeg set nogle bukket pin efterhånden,men aldrig så rent der,jeg vil vove den påstand det ikke kan lade sig gøre at bukke dem så rent med en menneskehånd,det simpelhen en produktionsfejl fra frabrikken side af.

Det burde enhver med lidt kenskab til det også kunne se.
Det godt ringe service,det bevirker da også at jeg holder mig væk både fra Proshop og gigabyte fremover,det jo ansvars fralæggelse der vil noget.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 22:31:30
Svar/Indlæg:
2335/16
Noget andet er, prøv at smid de billeder op på Gigabyts forum,om ikke andet til skræk og advarsel,for fremtide køber af deres bundkort.

En skam jeg ikke er i Danmark pt. jeg tror godt jeg kunne have fixet dem for dig.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 22:46:24
Svar/Indlæg:
366/64

#40

Jeg undres 😐
Jeg mener gad vide om Gigabyte overhovdet har kigget på de billeder siden de melder sådan ud,nu har jeg set nogle bukket pin efterhånden,men aldrig så rent der,jeg vil vove den påstand det ikke kan lade sig gøre at bukke dem så rent med en menneskehånd,det simpelhen en produktionsfejl fra frabrikken side af.

Det burde enhver med lidt kenskab til det også kunne se.
Det godt ringe service,det bevirker da også at jeg holder mig væk både fra Proshop og gigabyte fremover,det jo ansvars fralæggelse der vil noget.

krikke skrev d. 25-02-2017 22:22:51

Det var ihvertfald ikke nogen success oplevelse at kontakte Gigabyte, jeg må indrømme, at de svaret hurtigt det skal de have (indenfor 1 time) men synes jeg fik et forbavsende random svar. Først og fremmest ville de ikke kigge på sagen, selvom jeg havde vedhæftet billederne, uden at jeg oprettede et RMA nummer hos dem først. Og det er lidt svært når jeg ikke sidder med boardet fysisk og derfor ikke kender serienummeret. Det gad jeg ikke og rode med, så gik der 10 min, så fik jeg en mail fra deres tyske servicepartner, om at jeg skulle vedhæfte billederne igen, så ville de kigge på det.

Det blev så pure afvist, fordi ham tyskeren mente at fejlen ikke kom fra dem (wtf?) og at jeg skulle tage kontakten til Proshop, da fejlen måtte ligge hos dem, fint nok. Men efter flere forsøg at tale Proshop til fornuft, så opgav jeg lidt det også. Imo, så virkede det som om at Proshop frasagde sig et hvert kendskab til fejlen, nærmest inden de ville høre historien helt færdig, og kigger jeg på rma siden på Proshop, så står der også klart og tydeligt at fejlen er afvist, det virker som om man har sendt et defekt bundkort ud til mig alt vidende om det, og så bare lader mig kæmpe med det nu.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 25-02-2017 22:46:47.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 22:53:08
Svar/Indlæg:
366/64
Noget helt, helt andet der undre mig helt vildt er, at da jeg var i kontakt med Proshop på deres chat, med en medarbejder som virkede til at være overordnet, (uden at nævne hans navn). Forstod jeg på ham, som om at hvis jeg selv kunne rette pins ud, så ville de gerne tage det retur og se om de kunne reklamere på det??. Og det virker jo bare endnu mere som om de godt vidste det.

Men hvad skal jeg bruge det til, jeg forstod sådan at jeg ville få et andet board, hvis jeg kunne rette det ud? Men jeg er jo interesseret i at bruge min returret og få mine penge igen. Inden jeg får kigget på det, så er de 14 dage da gået. Bondefangeri.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 25-02-2017 22:53:53.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 06:49:05
Svar/Indlæg:
546/55
efter at ha set på billederne , mener jeg nu ikke det er noget problem at rette dem ud igen, men stadig et underligt sted de er bøjet


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 08:06:45
Svar/Indlæg:
3661/82
husk paa at du har 6 maaneders formodnigns regel. saa det er op til butikken at frmelaegge bevsier om at skaden er sket af dig.
Det er ikke dig der skal bevise at skaden er sket foer du har modtaget det.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 09:17:28
Svar/Indlæg:
366/64
#46 så i princippet kunne jeg sende boardet til dem igen og bede dem fremlægge beviser for at skaden IKKE er sket hos mig?


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 09:44:24
Svar/Indlæg:
353/59
Jeg har haft en ganske lignende sag hos proshop som jeg også tidligere var fast kunde hos. Jeg kørte sagen hele vejen igennem forbrugerrådet principielt og tabte.

Læs her:
http://hwt.dk/Forum/336661/Pro...

Jeg har aldrig handlet ved Proshop siden og kommer ej heller til det og er altid frisk på at fraråde folk det samme.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 26-02-2017 09:44:59.


CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2017 09:58:38
Svar/Indlæg:
169/5
Allerførst: Var boardet plomberet, da du modtog og pakkede det ud? Ingen plombering, ingen ny vare. Fotobevis?

Med det sagt, så lyder det jo som om kommunikationen allerede er kørt så meget af sporet med gensidige beskyldninger, at det enste rigtige vil være at lade en uvildig tage et kig på sagen (læs "Forbrugerstyrelsen"). Tør øjnene og kridt skoene i stedet for at blive ved med at ævle rundt i hvad hvem tror måske kan bevises af hvem og burde gøre at den og den kunne få dette og hint....


Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 10:13:51
Svar/Indlæg:
154/39
Mangeårig Proshop kunde her, det er det første sted jeg kigger, når jeg skal handle. Udvalget er godt, priserne er fornuftige, og leveringen sker hurtigt.

Men jeg har heller ikke (så vidt jeg kan huske) haft nogle RMA sager hos dem, andet end en Logitech mus for mange år siden, som de byttede uden problemer.

Derfor er det lidt skræmmende at læse, hvor mange der har problemer med deres RMA support, og især at bøjede pins lader til at være en fast genganger på bundkort - det er da mærkeligt, at så mange proshop kunder skulle bøje deres pins.

Kan godt være man tænker over dette, næste gang men skal ud og lave et større køb.


#51
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 10:26:30
Svar/Indlæg:
2587/91
#36/43

Tilbage i 2011 erkendte man hos Gigabyte stadig bøjede pins som en produktionsfejl og havde bl.a. sattelitkontor i Malmø og servicecenter i Hamborg, som tog sig af det.

I Tyskland var der en maskine som kunne skifte hele soklen ud. Jeg arbejdede i sin tid for dem, derfor kendskabet til maskinen og hele RMA-afdelingen.

Det ser dog ud til Gigabyte har ændret proceduren:
https://www.gigabytenordic.com...

Jeg ved det stadig forekommer, så det belyser vel bare at den såkaldte inspektion ab fabrik er mangelfuld.

Hvis nogen har tid til at google, sendte en fransk distributør for nogle år siden en rapport ud om deres RMA-rater, som bl.a. indeholdt procenter pr. mærke og fordelt på fejl som netop "bent pins".

Jeg tror ikke forbrugerrådet er til megen hjælp, som #48 skriver - selv om de vel netop burde kunne se det principielle i, at du som forbruger ikke kan pakke varen ud foran postbudet for at fjerne sokkel-coveret og se om soklen er uskadt.

Edit: Typo


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xt0m d. 26-02-2017 10:27:43.


CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2017 10:49:24
Svar/Indlæg:
169/5
#51

Netop pointen her: Der er ingen evidens for hverken om varen var i ubrudt emballage på modtagelsestidspunktet, den har været monteret og efterfølgende returneret med krav om fuld refusion. Her er virksomheden så også i sin fulde ret til at beregne et fradrag for ibrugtagningen. Så vidt jeg ved er der end ikke nogen "tommelfingerregel" her - der er frit slag om de så vil fradrage 50%.

Men bestemt interessant at kunne sammenligne de forskellige producenters fejlrate, jeg mener bare ikke det bringer ham videre, hvad der også er grunden til at jeg mener at det kan være nødvendigt med en principiel udtalelse fra en uvildig instans. Så er der enten noget konkret at arbejde videre med, eller grundlag for at tørre øjnene og bande af forhandleren.

Jeg har så selv handlet hos ProShop gennem flere år(tier), også gjort brug af RMA og altid fået en saglig og rimelig behandling.

Man kan jo så trække lidt på skuldrene over en mus, der har passeret 2 år og afvises. Det er der vel reelt ikke noget galt i, hvis forhandleren beder kunden afklare udvidet garanti direkte med producenten. Det har jeg såmænd også selv gjort, f.eks. med OCZ, også uden problemer. Så at den alligevel RMA'es igennem dem synes jeg da er en udmærket service.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 11:18:43
Svar/Indlæg:
366/64
#49 plomberet? Er bundkort det? Det lå i kassen, i en antistatisk pose, hvor der var et stykke tape på bagsiden, udover det var der ikke nogen form for plomberinger. Og tapen var helt almindelig tape


#54
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 12:27:38
Svar/Indlæg:
2587/91
#52

Jeg har også selv handlet hos ProShop i flere årtier, jeg mener bare ikke det bringer OP videre.

Jeg har ikke handlet hos ProShop siden jeg som så mange andre herinde fik en helt urimelig behandling - det daterer tilbage til da de overtog SHG.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 12:40:15
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg var selv fast kunde dengang det hed SHG. Der lagde jeg vel de første 100.000, men siden det har skiftet til Proshop har jeg ikke været særlig begejstret. Hvem ejer egentlig Proshop, Merlin?


#56
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 09:19:53
Svar/Indlæg:
2587/91
#55

ProShop ejes af ProShop Holding som igen ejes delvist af Poul Thyregod - som senest har trukket sig lidt fra den daglige ledelse: https://www.linkedin.com/pulse...

Der findes dog en række datterselskaber som fx Happii. Merlin er så vidt jeg husker blevet købt af Power.


weberollin
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2017 19:10:18
Svar/Indlæg:
58/0

#55

ProShop ejes af ProShop Holding som igen ejes delvist af Poul Thyregod - som senest har trukket sig lidt fra den daglige ledelse: https://www.linkedin.com/pulse...

Der findes dog en række datterselskaber som fx Happii. Merlin er så vidt jeg husker blevet købt af Power.

xt0m skrev d. 27-02-2017 09:19:53


Merlin har samme adresee som Happii, Proshop osv. 🙂
Merlin.dk
Michael Drewsens Vej 22
DK-8270 Højbjerg
Danmark


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
04-03-2017 12:49:18
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg købte en PSU af Merlin her i nov/dec (den ligger så hos dem til RMA nu, omend en nem en 😀 )

Der var Proshop flyers med selvom det kom fra Merlin 🤣


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 13:44:48
Svar/Indlæg:
1406/100
Personlig bruger jeg ikke Proshop idet jeg selv har prøve at blive taget ved næsen af dog hade jeg min dukomensetion i orden 😎

Nå jeg sender ting retur til RMA laver jeg alt tid en video tager billeder af produktet før og efter det er pakket ned.

Grunde til dette er at flere webshops oftest selv lave en minder skade som der kan på skyldes forbrugen, så de blå skal returner med beskrivelsen om at det er kunden der har håndteret produktet forkert.

Og lige men bundkort gør de det tit.



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 15:04:05
Svar/Indlæg:
2897/83
Hmm, har et headset der skal til rma hos proshop. Jeg melder tilbage, når der er nyt.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2017 15:06:34
Svar/Indlæg:
366/64
Efter at have vist Proshop denne tråd vil de nu gerne revurdere sagen, og kigge på retention armen om jeg har haft en CPU monteret. Og de erkender at de har været lidt "for hurtige" til at gennemgå min sag, hvor er det ærgerligt at man er nød til at lave en opslag som dette inden de indser det.


#62
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 16:13:33
Svar/Indlæg:
2587/91

#55

ProShop ejes af ProShop Holding som igen ejes delvist af Poul Thyregod - som senest har trukket sig lidt fra den daglige ledelse: https://www.linkedin.com/pulse...

Der findes dog en række datterselskaber som fx Happii. Merlin er så vidt jeg husker blevet købt af Power.

xt0m skrev d. 27-02-2017 09:19:53


Merlin har samme adresee som Happii, Proshop osv. 🙂
Merlin.dk
Michael Drewsens Vej 22
DK-8270 Højbjerg
Danmark

weberollin skrev d. 01-03-2017 19:10:18


I know. Prøv at slå dem efter i CVR-registeret, så ser du Power A/S dukke op som nye ejere, hvorimod det gamle Merlin A/S står som konkurs.

Merlin var rigtig meget igennem dengang, blev bl.a. omdøbt til Expert, fik lukket alle butikker, bankerot, genopstod som webshop, konkurs, og hvad har vi alt..


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2017 21:22:58
Svar/Indlæg:
3661/82
#50
husk paat at logitech lever en utrolgit nice reklemationsret til ders butikekr det goer det nemt for butikker at haandtere dem hurtigt.
saa det er ikke noedvengis representivt for nar du skal ombytte et produkt de ikke bare for msit en ny i nakke for.

i alel de sager jeg husker hvor jeg skulle sende en mus elelr tastatur til logitech for RMA. bad de mig blot om at klippe ledninger over og sende det til dem saa fik jeg et splinter nyt produkt i nakken.
De gjorde det nemt for mig at give mine kunder en ny.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2017 14:55:22
Svar/Indlæg:
366/64
Status : Efter en dialog med en lidt mere seriøs herre fra Proshop, erkendte de at deres håndtering af min retursag var udført fejlagtigt. De ville gerne tage det ind igen og vurdere om bundkortet havde været brugt. Og jeg endte da også med at få det fulde beløb retur, da de kunne se at jeg aldrig havde haft noget monteret på, eller i cpu soklen.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-03-2017 09:09:53
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg fik også afsluttet min RMA på den PSU her forleden, og har igår modtaget den nye ombytter, omend jeg ikke tillægger tråden her at have haft nogen effekt på det 😛

Og kan i den sammenhængen bekræfte min mistanke om at der normalt er plastikfilm rundt om Corsairs CX450M, dvs jeg har i mit forsøg på at købe en virkende CM450M, kun modtaget 2 PSU´er med plastikfilm på, dvs de restende 3 modtog jeg uden selvsamme film på, så de har været ude hos andre før mig... (yes jeg har måtte bestille den samme PSU 5 gange 🤣 )

Ud af 5 indkøbte var der : (forskellige forhandlere)

1x Transport skade
2x Retur pga dårlig emballering
1x RMA
1x Extra PSU pga RMA (altså ikke ombytteren, men en ny mere)


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2017 09:17:19
Svar/Indlæg:
1498/226
Der vil desværre altid være sager som din - jeg har kun haft positive oplevelser med hardware der skulle retur af den ene eller anden årsag.
Og jeg har lige pt, en 1080ti på vej til mig, fra proshop - i'm so happy 🙂


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-03-2017 09:41:55
Svar/Indlæg:
853/71

Tjaaa der er en god grund til mine indkøb laves hos Komplett...
Din oplevelse bla.... :yes:

crankyrabbit skrev d. 23-02-2017 14:46:46

Jeg har haft to lignende sager med Komplett, så der er ikke fejlfrie.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
15-03-2017 15:15:34
Svar/Indlæg:
186/10
#64 det var da godt at høre.. 🙂

virker godt nok også som en mærkelig måde at håndtere en sag på. De har jo INGEN beviser for at bundkortet ikke er kommet sådan fra fabrikken(medmindre de bryder emballagen på samtlige af deres produkter ved modtagelse/før afsendning - og det tvivler jeg STÆRKT på at de gør) 😀 . Havde du selv opdaget fejlen, og henvendt dig omkring det.. havde de jo været nød til at konstatere fejlen var fra fabrikkens side..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 15-03-2017 15:16:59.