Har bestilt en vare på pc-lager.dk, de skriver bestiilingsafgivelse på pc-lager.dk er uden forbindtlighed. Hvad betyder det i praksis?, man har jo accepteret tilbudet, er det for at sikre sig mod krav ved udsolgte varer? og går det i øvrigt begge veje?
En del spørgsmål, jeg ved det 🙂, blev bare lidt nysgerrig da jeg ikke havde set det før.
De forsøger at fraskrive sig ansvar, i tilfælde af at de har forkert lagerbehold og derfor vil annullere din ordre. I realiteten betyder det intet, da de jf. købeloven har indgået en juridisk bindende aftale.
Det betyder,at din ordre ikke er bindende og du kan annullere den, men de kan også annullere ordren hvis der er åbenlys prisfejl eller de ikke kan ekspedere ordren.
#2 Bliver nødt til at svare med "det kommer an på". Hvis det fremgår tydeligt når du bestiller, at ordren først skal bekræftes før at den er endelig, så ja. Fremgår det ikke tydeligt, så er ordren endelig i dét du trykker køb og har betalt.
F.eks. købte jeg nogle babyting for kort tid siden på tilbud, hvor butikken uden videre valgte at annullere mindre ordre, fordi at de havde talt lageret forkert op - eller det var deres undskyldning ihvertfald.
I det tilfælde var de ikke berettiget til at annullere ordren, og de blev derfor pålagt af E-mærket at sælge mig en tilsvarende vare til samme pris.
#9 Okay, det vidste jeg så ikke. Det HW jeg har købt online har altid været med ordrebekræftelse, og troede faktisk dette "bare" var generelt for nethandel. 😳