Så kender man Intel igen.

Bundkort / CPU d.  27. februar. 2017, skrevet af DjeavleN
Vist: 1501 gange.

DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:10:48
Svar/Indlæg:
2957/206
For at starte ud, dette er ikke smidt op som starten på en fan/flameboy war.

Hvis dette dog passer, så finder jeg det interessant. Intel der igen prøver deres bedste på at underminere deres konkurrenter, som de også gjorde dengang de fik AMD holdt udenfor med Dell mm.

http://www.eteknix.com/intel-g...

"[...] One of the more most visible signs of the panic within Intel is some calls being made to Ryzen reviewers. According to Charlie Demerjian from SemiAccurate, Intel is emailing reviewers to ask them to call before they write. This is a pretty normal strategy as companies want to give their response to their competitor's product, usual in the form of price cuts, rebates or product launches. [...]"


"[...]This shows that Intel does view Ryzen as a threat. Intel may be trying the reframe the debate around CPU performance as well or get reviewers to include "boarder" picture of performance by including Intel favorable tests.[...]"

Jeg får til tider lidt lyst til at gå "Intel, always with the dirty tricks, eh?"
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:17:14
Svar/Indlæg:
2131/173

Intel er heldige at de har så mange trofaste kunder, der til tider minder om hjernevaskede sekt-medlemmer.
Jeg glemmer aldrig hvor mange hug jeg fik for at købe en FX 6300 i sin tid.
Vældig fin processor til pengene, men en del Intel-kunder gik totalt i selvsving, fordi de havde læst en syntetisk benchmark, der "beviste" at AMD var noget crap, og at jeg hellere måtte skynde mig at købe en i7'er til halvtreds millioner kroner.
Hvad skal man sige.





DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:24:18
Svar/Indlæg:
2957/206
Også fra Guru3D:
http://www.guru3d.com/news-sto...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 27-02-2017 16:25:18.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:29:18
Svar/Indlæg:
2131/173

Fake news.
I know it, you know it, everybody knows it.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:42:11
Svar/Indlæg:
8762/174
Lidt konkurrence til Intel er aldrig nogen dårlig ting 🙂

Dog synes jeg virkelig det her Ryzen hype train har fået det værste frem i en masse folk uden at de eller nogen andre for sags skyld aner hvordan de performer endnu.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:45:06
Svar/Indlæg:
2957/206
#3 - Det er meget muligt, fra hvad jeg lige kunne læse af kommentarer på Guru3D's side, så er ham der har smidt det ud vidst lidt biased.

#4 - Syntes personligt at jeg har set en meget sober snak når det kommer til Ryzen, ikke så meget flame war som der tit har været.
Måske at jeg dog bare ikke er de "rigtige" steder 😛

Og nej, konkurrence er slet ikke dårligt, i hvert fald for os ❤


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 16:57:16
Svar/Indlæg:
979/49
Jeg glæder mig til rent faktisk og skal overveje om jeg skal have et rent AMD setup - det bliver bare lidt sjovere 🙂

I forhold til at Intel skulle bruge "dirty tricks", er der vel ikke noget nyt i det? Big business as usual 😎
Men ja, det virker da til at de truet en smule!


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2017 17:12:12
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
Der er altid folk der tror at en CPU er som et fodbold hold man skal holde med.
Fanboyisme giver kun producenterne mere magt over kunderne.

men derudover syndes jeg faktisk at ryzen har haft meget lidt urelistik hype kontra hvad vi reelt har set af "benchmarks". AMD folket gik jo helt amok med BD designet som floppede temmelig meget mht til hoej performance.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 17:12:15
Svar/Indlæg:
3799/43
Jeg blev også ringet op af microsoft, de sagde at der lå nøgenbilleder af Tyra frank på min pc.. 😲 😲
Jeg gav dem straks mit nemid og alle mine koder og betalingskort informationer.


Så useriøst. Hele denne farce er totalt til grin, vi har til dags dato ikke set en valid benchmark, der kan bruges til noget fornuftigt.
At folk er så naive at købe et produkt, før at der forligger nogle valide benchmark er mig en gåde.
Jeg håber da det bedste for AMD, for så kommer der gang i en priskrig, og det kommer os forbruger tilgode.

Kom nu med nogle test, i stedet for alle de rygter.
Alle store testsider ligger allerede inde med en Ryzen cpu, så de må se af få deres fingere ud af nummergøjen.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 17:20:54
Svar/Indlæg:
2957/206
http://www.thinkcomputers.org/...

I det mindste ser konkurrencen allerede ud til at hjælpe på priserne #MonopolyRules


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
27-02-2017 19:24:04
Svar/Indlæg:
1893/88

http://www.thinkcomputers.org/...

I det mindste ser konkurrencen allerede ud til at hjælpe på priserne #MonopolyRules

DjeavleN skrev d. 27-02-2017 17:20:54


Så vidt jeg har set, er det kun ET microcenter som har gjort det, ingen andre endnu, og tror næppe de gør det her i DK.

Håber, men tror næppe 😩


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2017 22:46:47
Svar/Indlæg:
5474/39
Syntes altid Amd lover mere end de kan holde med slut produktet,

Jeg er mest til intel, selv om amd lavet første ægte quad core. Så virkede intel stadig bedre på dagen...