ja der kan 6900k godt pakke sammen.
Ud fra de reviews jeg har set på nettet er ryzen en stærk workstation cpu men i spil og overclock falder den altså igennem i mine øjne og ja overclock potentiale er en meget vigtigt factor i mit valg af cpu.
overclock og volt krav er ærlig talt dybt skuffene. Jeg mener vil taler om en 14 NM cpu og jo lavere NM jo lavere volt skulle der normalt bruges for at nå en hvis clock speed. Men 1.5 volt for bare 4.1 GHz er altså no go :no:
Selv min gamle CPU som er på 32 NM render 4.25 GHz ved 1.35 volt, 4.62 GHz ved 1.45 volt og ved 1.5 volt kan den 4.7 GHz hvor ryzen altså således kun kan 4.1 GHz. håber i kan se hvorfor jeg ikke er imponeret og slet ikke når min cpu er en ca. 7 år gammel chip mens ryzen er helt ny.
Ryzen minder mig lidt om AMD første gen Phenom når det kommer til oc. De gamle phenom kunne knap nok over 3 GHz også med ryzen er det så bare 4 GHz i stedet for.
Inden alle nu begynder at tude i kor og komme med protester, har jeg ellerede været jer i forkøbet.
Man skal stadig tænk på at en 6900k koster det dobbelt og bruger mere strøm.. ja den oc måske ikke så godt og ja måske ikke så hurtig igen til spil som en 6900k.. Men igen vi kan jo os brok os over hvorfor kan en 6900k ikke oc så godt som min 3930k oc til 5 ghz så må en 6900k være noget lort eller hvad? Nu når de tuller rund på 4.4 ghz de fleste af dem 🤣
Ud fra de reviews jeg har set på nettet er ryzen en stærk workstation cpu men i spil og overclock falder den altså igennem i mine øjne og ja overclock potentiale er en meget vigtigt factor i mit valg af cpu.
overclock og volt krav er ærlig talt dybt skuffene. Jeg mener vil taler om en 14 NM cpu og jo lavere NM jo lavere volt skulle der normalt bruges for at nå en hvis clock speed. Men 1.5 volt for bare 4.1 GHz er altså no go :no:
Selv min gamle CPU som er på 32 NM render 4.25 GHz ved 1.35 volt, 4.62 GHz ved 1.45 volt og ved 1.5 volt kan den 4.7 GHz hvor ryzen altså således kun kan 4.1 GHz. håber i kan se hvorfor jeg ikke er imponeret og slet ikke når min cpu er en ca. 7 år gammel chip mens ryzen er helt ny.
Ryzen minder mig lidt om AMD første gen Phenom når det kommer til oc. De gamle phenom kunne knap nok over 3 GHz også med ryzen er det så bare 4 GHz i stedet for.
Inden alle nu begynder at tude i kor og komme med protester, har jeg ellerede været jer i forkøbet.
Du kan jo ikke sammenligne volt mellem 2 helt forskellige CPU'er. De har jo ikke engang samme antal kerner.
Nu ved jeg ikke hvilke videoer du har set, men jeg har svært ved at se hvor Ryzen "falder igennem" henne?
Desuden er det de færreste som køber CPU'er efter hvor meget de overclocke.
ja undskyld men jeg forstår sgu ikke alle de intel fans i skulle da klappe i jeres hænder hvis amd kan lave noget der får intel til og sænke prisen og presse deres udvikling lidt
Du kan jo ikke sammenligne volt mellem 2 helt forskellige CPU'er. De har jo ikke engang samme antal kerner.
Nu ved jeg ikke hvilke videoer du har set, men jeg har svært ved at se hvor Ryzen "falder igennem" henne?
Desuden er det de færreste som køber CPU'er efter hvor meget de overclocke.
Vi kan også bare sammen ligne med Bulldozer som har 8 kerner. Det er lige fedt.
Der har AMD top bulldozer CPU FX 9590 jo en base på 4.7 GHz og en max turbo på 5 GHz og ryzen kan stadig ikke over 4.1-4.2 GHz. Det gør det jo ikke bedre heller.
Der ud over har jeg set flere at AMD mindre bulldozer 8 core modeller oc til de 4.8 GHz også lige så.
Ryzen oc potentiale sucks sammen lignet med flere intel CPU´er såvel som AMD bulldozer, det er min ærlige mening.
Uanset hvad betyder CPU´ens evne til at OC en del for mig. Det ganske enkelt for kedeligt uden et dejlig højt oc.
#31 fantastisk afslutning hahaha, Så blev der lukket for mr oc
Hvor ender det harware egentlig som i tester ?
Hvis det ender hos dem der tester det er det en fantastisk betaling ! såååååååååååååå "frivillig".Og skulle det være tilfældet så lad dog være med at pive.
Jeg vil lige sige at jeg syntes at du gør et godt stykke arbejde.
Men hvem står for det salg.