Der var faktisk en der kom med en interessant kommentar som mange nok glemmer idag,
"I am a gamer and the 1700x is worth it for me. Why? because its significantly faster as a CPU. gamers extract files, install games, compress files, record video, convert videos. stream, browse tons of tabs, run games while other things are in the background etc etc. getting a 7700k for a few fps more when nearly everything else that is demanding would be much faster on the 1700 or 1700x isn't best choice imo."
http://wccftech.com/amd-ryzen-...
Tests ca. en tredjedel nede på siden - både syntetiske og gaming.
Den er guhjælpemig lige så sketchy som Gamers Nexus.
Ikke hvis man troller :) En side er bare ikke pr automatik "sketchy" fordi du ikke kender den. Undersøg det lige i stedet for bare at gå ud fra noget er sketchy.
Bulldozer 2?
#17 Nej, det var faktisk ment helt seriøst... kan du ikke se at det er formuleret som et spørgsmål 🤣
Nej ryzen er first gen phenom om igen. Kan tydelig huske de cpu hade svært ved bare at køre på den anden side af 3 ghz hvad enten det var stock eller oc.
Bulldozer var bedre end amd første gen af phenom chips.
Nej ryzen er first gen phenom om igen. Kan tydelig huske de cpu hade svært ved bare at køre på den anden side af 3 ghz hvad enten det var stock eller oc.
Bulldozer var bedre end amd første gen af phenom chips.
#24 Han mener 8 kernet 16 tråds verdensrekord på CineBench score.
#26 Ja der er forskellen så pænt stor. 🤣
Selv fra min 3770K til 6700K er der væsentlig forskel i en del spil. Der er et utal at forum-tråde og YouTube film med det. Ved godt at folk der sidder på en ældre 3.000,- i7 ikke vil bruge 5.500,- igen for at få en ny platform med ram 😴
Hvis man blindt ønsker at tro der ikke er en forskel så vær så fri. Ufedt at leve en løgn 🤡 Sådan er det bare.
#24 Han mener 8 kernet 16 tråds verdensrekord på CineBench score.
#26 Ja der er forskellen så pænt stor. 🤣
Selv fra min 3770K til 6700K er der væsentlig forskel i en del spil. Der er et utal at forum-tråde og YouTube film med det. Ved godt at folk der sidder på en ældre 3.000,- i7 ikke vil bruge 5.500,- igen for at få en ny platform med ram 😴
Hvis man blindt ønsker at tro der ikke er en forskel så vær så fri. Ufedt at leve en løgn 🤡 Sådan er det bare.
Gaming er ikke kun GPU tests, det afhænger helt og holdent at spilenginen og hvilken ressource den vil udnytte.
Flysimulationer er rene CPU monstre da al fysik, ballistik mv håndteres af CPU'en for 20 til 100 enheder simultant i real time. 🙂
Derfor ved spiltests, bør der gerne være mindst et 60/40 forhold i anvendte spil der er GPU og CPU limiterede.
Vild nok at amd's top modeller halter stadig bagud i spil.
Kigger aldrig på syntetiske benchemarks.
Hvis man allerede har en I7 eller I5 (kaby, sky eller devil), så er det ingen grund at skifte platform, medmindre en er helt besat af tal i 3dmark.
Men ja, det kunne være en fordel for folk som streamer, arbejder med 3d animationer eller videoredigering.
AMD og deres skyhøje priser. 😕
Hvis 1700X(none X) kostede 2200-2300,- så var jeg på uden at tænke.
Glæder mig til at se en test om Kabylake's pentium vs Ryzen 3 1100. Griner, hvis den Pentium med HT yder bedre i spil end 1100 quad core. 😀
Jeg elsker at læse sådan noget her i reviews:
"Let's start with the CS:GO benchmark first. With all settings set to low at 720p.."
Jamen hvor er det da flot. Der er jo ingen der spiller på low i 720p og hvis det er eneste sted der er en forskel så er det jo ligemeget.
Vis nogle tests i opløsninger folk med entusiast udstyr spiller i: 1440p, UHD, Ultrawide opløsninger osv.
Tager man Anandtechs test af 7700K var der eet spil der blev testet i 4K og betydningen af CPU var jo slående:
http://www.anandtech.com/show/...
Dermed ikke være sagt at der ikke er nogle marginal situationer hvor der kan måles en effekt af en bedre CPU, men kom gerne med et review der viser det. 🙂
http://www.guru3d.com/articles...
4.1Ghz ved 1800X? på 1.5 volt... den yder det sammen som min 6900K @ 4Ghz 1.192 volt 24/7 settings.
Det er sku skuffede, havde håbede på noget fornuftigt, alt det hype for ingen ting 😩
#48 hvorfor købte du så ikke en 6950X?
http://www.guru3d.com/articles...
4.1Ghz ved 1800X? på 1.5 volt... den yder det sammen som min 6900K @ 4Ghz 1.192 volt 24/7 settings.
Det er sku skuffede, havde håbede på noget fornuftigt, alt det hype for ingen ting 😩
Men til halv pris, det er vel bestemt også værd at tage med, hvis ikke man har været ude og investere en formue på en 6900k 😀