Macbook AIR, afvist reklamation, gå videre?

Diverse d.  01. marts. 2017, skrevet af Torben67
Vist: 1104 gange.

Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 21:27:33
Svar/Indlæg:
736/274
Jeg har en situation i hårdknude med Bilka nægtende reklamation. Spørgsmålet er, om det kan betale sig at gå videre.

En kammerat har en Macbook Air 2015. Kameraet holdt op med at virke og den blev også meget varm.

Bilkas værksted afviste reklamationen (billeder nedenfor), da billeder for dem beviste, at den havde været uautoriseret adskilt, da der var anvendt forkerte skruer, den ene var overskruet og en anden skrue havde klemt kablet til kamera.

Min kammerat påstår, at han med sikkerhed IKKE har adskilt den.








Spørgsmål:
1. Viser billederne fejlmontage?
2. Kan det svare sig at gå videre, givet at det må falde på bevisbyrde (forbrugerklagenævn osv.)?
3. Er det igen eksempel på Apples utrolig mange sager?

Jeg er mest indstillet på at gå videre - bare af stædighed - for at tvinge omkostninger hos leverandør. Jeres anbefaling?
slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2017 21:58:01
Svar/Indlæg:
124/3
Spørgsmål:
1. Det ser lidt underligt ud med det tryk der er kommet på kablet.

2. Problematikken bliver nok at hvis han skal vinde, skal han bevise at der ikke har været uautoriseret indgreb i maskinen og det ved jeg ikke lige helt hvordan man skulle kunne

3. De kan desværre være lidt tunge at danse med.
.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 01-03-2017 22:00:06.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2017 21:59:27
Svar/Indlæg:
3799/43
Nu ved jeg ikke med Apples macbooks, men det kan jo være at den er bygget op af genbrugsdele.

Har den været inde til reparation før? For det ser ud til at blæseren er blevet drejet.

Jeg ville gå videre med det til forbrugerstyrelsen, så frem at han ikke selv har skilt den ad.
Det er billigere end at skulle ud og købe en ny.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2017 23:12:17
Svar/Indlæg:
3661/82
det er en af de kedelgi situatuationer hvor der ser ud til at begge parter "har ret". ihvertfald fra hver ders synspunkt saa man skal ikke haenge hverken den ene eller anden part ud.

Hvis maskine ikke har varet til rep foer ville jeg gaa vidre med sagen. hvis den har varet til rep foer ville jeg tage den op med tidliger repeartions stead.

hiv evt fat i forbrugerraadet og hoer hvad de mener om sagen


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2017 23:31:14
Svar/Indlæg:
1500/79
Din ven har skilt den ad :) case closed :)

Jeg arbejder med reklamationer hver dag og folk siger de underligste ting for at skjule deres dumheder :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af canny d. 01-03-2017 23:38:05.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 07:29:50
Svar/Indlæg:
447/2
Den har 100% været adskilt.

Man kan se på det at malingen i kærvlen på skruen mangler, og det kommer kun af at man har taget skruen ud.


manley
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 08:40:14
Svar/Indlæg:
139/50
Hej

er det en han har købt brugt?
Eller på anden måde købt til nedsat pris, som demo vare?


Mvh
Manley


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af manley d. 02-03-2017 08:43:03.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 11:30:05
Svar/Indlæg:
486/13
Well, ligesom de andre så ligner det at den har været skilt ad tidligere.. Hvis maskinen er over 6 måneder gammel er det op til din kammerat at bevise at han ikke har foretaget sig noget, og det kan sgu blive svært som den ser ud :)


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 11:52:30
Svar/Indlæg:
2131/173

Den har været skilt ad.
På billede 2 er det tydeligt.
Men man må sige at det er latterligt at Bilka ikke bare æder den.
På den anden side; hvorfor renser i den ikke bare selv, skifter kablet ud og får den samlet ordentligt?



obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 12:15:47
Svar/Indlæg:
486/13


Den har været skilt ad.
På billede 2 er det tydeligt.
Men man må sige at det er latterligt at Bilka ikke bare æder den.
På den anden side; hvorfor renser i den ikke bare selv, skifter kablet ud og får den samlet ordentligt?

comicsdk skrev d. 02-03-2017 11:52:30


Jeg synes da det er fint at de ikke "bare" æder den... Du konstaterer jo selv at den har været skilt ad, så hvorfor i alverden skulle Bilka dog påtage sig den ekstraomkostning?





comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 12:21:41
Svar/Indlæg:
2131/173

9
Mest fordi problemet er så ubetydeligt at jeg er tæt på at kategorisere det som en bagatel.
Men selvfølgelig er de ikke tvunget til at flashe god stil bare fordi jeg siger det.
Men altså, det er sådan man får et godt ry i den branche.
Jeg tvivler på at Macbook-ejeren handler elektronik i Bilka næste gang der skal købes ind.



obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 12:32:46
Svar/Indlæg:
486/13


9
Mest fordi problemet er så ubetydeligt at jeg er tæt på at kategorisere det som en bagatel.
Men selvfølgelig er de ikke tvunget til at flashe god stil bare fordi jeg siger det.
Men altså, det er sådan man får et godt ry i den branche.
Jeg tvivler på at Macbook-ejeren handler elektronik i Bilka næste gang der skal købes ind.

comicsdk skrev d. 02-03-2017 12:21:41


Well, det virker umiddelbart til at være selvforskyldt, og i en i forvejen presset branche tæller alle udgifter, små som store.. Måske er det ikke denne ene sag der vælter læsset, men hvis de tager denne, hvor skal de så stoppe med at være good guys?

Det jeg mente var egentlig mest af alt at jeg godt forstår de ikke tager den på deres kappe, og det er fint vi har forskellige holdninger til den slags :)



comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 12:41:57
Svar/Indlæg:
2131/173

11
Ja, jeg hører hvad du siger.
Jeg er groft sagt ikke uenig.
Men i min optik, er sådan noget som fri fragt og god service, snart det eneste der er at konkurrere på.
Så set i dét lys, ville Bilka stå godt i popularitets-barometeret, ved lige at tage det ekstra skridt.
I det lange løb er trofaste kunder guld værd.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 13:12:40
Svar/Indlæg:
486/13


11
Ja, jeg hører hvad du siger.
Jeg er groft sagt ikke uenig.
Men i min optik, er sådan noget som fri fragt og god service, snart det eneste der er at konkurrere på.
Så set i dét lys, ville Bilka stå godt i popularitets-barometeret, ved lige at tage det ekstra skridt.
I det lange løb er trofaste kunder guld værd.

comicsdk skrev d. 02-03-2017 12:41:57


Skal man betale for sine kunders fejl for at opnå en trofast kundegruppe? Det mener jeg ikke selv er nødvendigt :) God service kan sagtens ydes uden at tage tab når nogen fucker noget op og forsøger at tørre det af på sælger :)




comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 13:21:07
Svar/Indlæg:
2131/173

13
Næ, men bagatellen in mind..
Nu ved jeg heller ikke hvad Bilka har tilbudt manden mht. at reparere den uden om garantien, hvis de eks. fikser det for en plov, ville jeg da slå til, fremfor at skulle bøvle med RMA-cirkus eller selv fucke den endnu mere op.

formuleringen sejler, bær over.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 02-03-2017 13:22:40.


Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 14:36:00
Svar/Indlæg:
736/274
Tak til mange for indspark.

Det er nok korrekt, at den har været fejlmonteret, men jeg kan ikke forstå, at min kammi skulle have løjet om selv at have gjort det. For det første er de analfabeter i den sammenhæng og for det andet var der stadig garanti på den.

Jeg hælder mere til en fabrikationsfejl eller at Apple igen har lavet det nummer, at sælge en brugt, repareret returvare som ny...... Apple får for den slags stunt og deres elendige reklamationspolitik gentagne gange avisomtale og jeg mener, at de er de hyppigst forekomne i forbrugerklagenævnet overhovedet.

De tilbyder at ordne det for 3200 kr, da det kræver jf. dem, en ny Clamshell.....

Det ender nok med, at jeg selv reparerer den, men er pænt pissed over det!


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 14:44:58
Svar/Indlæg:
2131/173

15
Humac fortalte en af mine bekendte at en RAM-opgradering på en Macbook ville koste 1200 kroner.
Uden montering.
De samme RAM uden Apple-klistermærke, kostede 400 kroner hos Proshop.
Anyway, jeg håber at du selv kan fikse maskinen, den reparationspris de nævner dér, er jo helt ude i skoven.



AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 14:54:58
Svar/Indlæg:
1300/30
#15

Det der er ikke en fabrikationsfejl, no way. Det er 100% sikkert én der har været inde i den mac. Spørgsmålet er bare hvem?


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 14:55:30
Svar/Indlæg:
546/55
#15 prøv at kontakte dcc for reservedele, eventuelt rep af den, burde være til at fixe

https://dcc.dk/


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af jerking d. 02-03-2017 14:56:25.


Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2017 15:02:30
Svar/Indlæg:
736/274
#17 Hvorfor kan det ikke være fabrikationsfejl? Overdrejet skrue= muligt, kabel monteret forkert = muligt?

Men jeg er ved at give op, men det bekræfter alt hvad jeg hører om Apple...

Igen tak til alle for indspark🙂