#13 Er det ikke en vild temp med vand??
hvad er CLU?
5GHz ved 1.3v er ok, en lille smule til den høje side, men ikke meget :)
Hvis den kan stresses ved de settings er det helt fint.
1.3v er ikke til den høje side på en i7 7700k.
Mange bruger jo også mellem IHS og fx er kobber køler uden problemer. Men ja kan godt læse at det skulle opløse alu
Kan læse i manual til Liquid ultra at ihs på cpuer er lavet af nickel plated copper, not aluminium
Jeg vil bruge det både mellem die og ihs og mellem ihs og køler. Har vandblok af kobber 😀
Mange bruger jo også mellem IHS og fx er kobber køler uden problemer. Men ja kan godt læse at det skulle opløse alu
Kan læse i manual til Liquid ultra at ihs på cpuer er lavet af nickel plated copper, not aluminium
Jeg vil bruge det både mellem die og ihs og mellem ihs og køler. Har vandblok af kobber 😀
takker for info Lasse 😉 tror jeg bestiller sådan en omgang så 🙂
takker for info Lasse 😉 tror jeg bestiller sådan en omgang så 🙂
Så lidt Kenneth :)
Jeg har delid og relid tool liggende hvis det er. Du kan låne / få det efter næste weekend igen hvis du kan vente :p
Den er fra februar i år, kan være derfor der ikke er mange som har prøvet den endnu.
Du må endelig melde tilbage hvordan den er :)
Den er fra februar i år, kan være derfor der ikke er mange som har prøvet den endnu.
Du må endelig melde tilbage hvordan den er :)
#68 min batch er L701D116
Hvad er IHS lavet af? kan se at nogle folk bruger Coollaboratory Liquid Ultra mellem DIE og IHS, men Coollaboratory Liquid Ultra kan ikke sammen med aluminium.
hvad kan folk ellers anbefale af pasta? ml DIE-IHS 😛
så fik jeg toppet af :)
http://imgur.com/a/SXPVE
81 i max package til 62 ved samme clock (4900 +2 avx) <3
Så meget worth :)
Hvad er IHS lavet af? kan se at nogle folk bruger Coollaboratory Liquid Ultra mellem DIE og IHS, men Coollaboratory Liquid Ultra kan ikke sammen med aluminium.
hvad kan folk ellers anbefale af pasta? ml DIE-IHS 😛
har du modtaget dit tool ven? :)
må jeg være med, selv om jeg altid taber i cou lotteri :(
har lige fået min 7700k op at køre og da det er nogen år siden jeg sidst har overclokket manuelt, hented jeg ai suit, bare lige for at få en ide om hvor min cpu lå.
ai suit tuned den til 4.9ghz ved 1.44v 😕
den holdt sig under 80c meeenn
håber så sandlig at jeg kan gøre det bedder.
køling er en gamle EK vandblock fra min gamle 2600k med 2x 360 rad
skulle da vist ha være i seng for et par timer siden 😳
#79 som sagt så har kun brugt asus software auto overclokking tool
jeg har ikke harft tid til at lege med bios i nu, selv om bundkortet indbyder til det, det er et asus apex.
#80 den har batch nummer X705B846
#79 som sagt så har kun brugt asus software auto overclokking tool
jeg har ikke harft tid til at lege med bios i nu, selv om bundkortet indbyder til det, det er et asus apex.
#80 den har batch nummer X705B846
#83 vil da gerne høre hvad du for din op på :)
#83 vil da gerne høre hvad du for din op på :)
I gang med delid så? Er det på vand Kenneth?
1.25v 4.7ghz 10min occt pass
1.30 4.8ghz kan ikke engang klare 30 sec occt
:(
men jeg syntes ikke at den blir så varm
må jeg være med, selv om jeg altid taber i cou lotteri :(
har lige fået min 7700k op at køre og da det er nogen år siden jeg sidst har overclokket manuelt, hented jeg ai suit, bare lige for at få en ide om hvor min cpu lå.
ai suit tuned den til 4.9ghz ved 1.44v 😕
den holdt sig under 80c meeenn
håber så sandlig at jeg kan gøre det bedder.
køling er en gamle EK vandblock fra min gamle 2600k med 2x 360 rad
skulle da vist ha være i seng for et par timer siden 😳
Ja min ligger lige pt på de 4,9 ghz
med turbo vcore på 1,280
Viking har du prøvet med +2 avx offset evt m
Viking har du prøvet med +2 avx offset evt m
avx, det er nyt for mig, så det godt i BIOS, men hvad gør det?
har sat LLC til 5 som tinytomlogan sagde i denne video aaf bundkortet http://i224.photobucket.com/al...
Puhadada.. så fik jeg diled min i7 7700K, man er s.. ved at ligge en gris når man gør det 😀
og min temp faldt i wPrime (1024M) fra 91+ grader efter ca 10-15 sec (så stoppede jeg wPrime 🙂 ) til 78 grader på den varmeste core efter gennemførsel af wPrime (1024M)
Det synes jeg da er helt godt + mine blæsere siger ikke en lyd da de stort set ikke spandt op 😛 så det er win win
Puhadada.. så fik jeg diled min i7 7700K, man er s.. ved at ligge en gris når man gør det 😀
og min temp faldt i wPrime (1024M) fra 91+ grader efter ca 10-15 sec (så stoppede jeg wPrime 🙂 ) til 78 grader på den varmeste core efter gennemførsel af wPrime (1024M)
Det synes jeg da er helt godt + mine blæsere siger ikke en lyd da de stort set ikke spandt op 😛 så det er win win
godt at høre at det gik godt. ja det er lidt spændende med delid :P Det var første gang jeg gjorde det:)
satte du IHS på igen så?
ser ud til at OCCT bruger avx 😲
jeg har set flere der bare sætter ihs fast i socklen, men hvad gør de så når de skal have køleren af igen ?
hot_fifty her køre de kaby nøgen det indebære at man skal skære i socklen og man vinder kun 2-3c https://www.hardocp.com/articl...
godt at høre at det gik godt. ja det er lidt spændende med delid :P Det var første gang jeg gjorde det:)
satte du IHS på igen så?
hehe også min første gang med delid 😉
Jep, så på tuben at folk bare satte IHS fast via sockle spænden så det gjord jeg også bare 🙂
satte du IHS på igen så?
hehe også min første gang med delid 😉
Jep, så på tuben at folk bare satte IHS fast via sockle spænden så det gjord jeg også bare 🙂
Gjorde det samme. Virker fint :)
Synes intel skal til at få styr på det nu når amd er på banen igen. Jeg søger bare single core performance så amd er stadig bagud der hehe og så kunne jeg bruge mit gamle køler hoved. Win win :)
jeg har Asus 😉 men hvad er osv? 🙂
brugte det her https://rog.asus.com/articles/...
jeg har Asus 😉 men hvad er osv? 🙂
brugte det her https://rog.asus.com/articles/...
Takker, det er da ellers noget af en nice guide 🙂
nej 4.8 er slet ikke nok 😉 men hvem vil købe sådan en cpu?
4,9Ghz 1,32v 70c stabil. 😉 skal nu prøve at få den lidt ned i volt.
144# Hvordan opnår du denne lave temperatur med så meget spænding.
#148 forklar tak 😉 og hvor kan det ændres ?