Projekt opgave produkt

Diverse d.  03. marts. 2017, skrevet af Mads563
Vist: 1186 gange.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
03-03-2017 09:02:42
Svar/Indlæg:
23/11
Er nuværende i gang med at lave en projekt om mediernes påvirkning på identitet, og vi er blanke for et produkt at lave til det.
Vi havde tænkt på en hjemmeside men vi har ingen ide hvad der skulle være på den.
p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2017 11:27:04
Svar/Indlæg:
3100/53
I kommer ikke til at få særligt høje karekterer hvis i formulerer hele jeres rapport sådan der.

Hvad er formålet med tråden? Vil du have hjælp til et eller andet? For så kræver det at du stiller et spørgsmål.

Dernæst så griber i det forkert an. Du skriver i er ved at lave en hjemmeside, men ikke ved hvad i skal putte på den. Det svarer til at sige "Vi skal have mad til aftensmad, men er HELT blanke for hvad vi skal lave". Afgræns jer lidt! Er der nogle der er allergiske for nødder? Kan nogle ikke lide pizza? Er der noget mad der er HELT vildt populært for tiden I godt kunne tænke jer at få?

For at i kan lave en løsning, en guide eller et produkt så skal der være et problem.

Hvis man laver en løsning, og derefter prøver at finde et problem så får man oftest et dårligt resultat. Det burde også være noget i har lært (Alt efter om det er et folkeskoleprojekt selvfølgeligt, hvilket du heller intet nævner om)

-Find et emne (Det har i)
-Find et underemne (Det har i ikke) - Hvilken påvirkning på identiteten? Negativ, positiv, noget der gør folk til hypokondere, noget der gør folk deprimerede etc. Der er SÅ meget at vælge imellem.
-Find et problem (Det har i ikke) - F.eks hypokondere øger omkostningerne for sunhedsvæsenet
-Find en løsningsmetode (Det har i ikke) - Hvordan kan medierne være med til at vænde tendensen? Kan i vende tendensen ved at lave et produkt som oplyser folk om de rigtige fakta?
-Find en måde i vil presentere den løsningsmetode (Det har i, en hjemmeside, men kan være tusinde andre ting, podcasts, youtube kanaler, apps etc etc.)

Det er simpelthent for sjusket at skrive to linjer herinde, og så regne med at få hjælp til et projekt, uden at have lavet noget betydeligt baggrundsarbejde først (Hvilket det lugter lidt af). Hvis du vil have andre folk skal bruge tid på at hjælpe dig/jer, så gør det nemt for dem. Opstil en problemstilling, brug lidt tid på det.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
03-03-2017 16:38:30
Svar/Indlæg:
23/11
Jeg skrev dette meget hurtigt (omkring 30 sek) siden at timen var ved at slutte osv. Jeg vil da meget gerne give den information du siger mangler

Det er bare en 9. klasse opgave.

Overemne: Udvikling

Underemne: Mediers påvirkning på identitet. Her er hvor du tager fejl dog, vi skal skrive en projektopgave IKKE en emneopgave, så vi skal hele vejen rundt om emnet og skabe en diskussion om det.

Problemformulering:
Hvordan kan medierne påvirke ens identitet og hvilke problemer opstår der med det?
Hvad er forskellen mellem en online identitet og en rigtig identitet, og hvordan har det udviklet sig gennem tiden?
Hvilke muligheder har unge for at komme uden om mediernes påvirkning i fremtiden?

Det er jo en standard præsentation foran resten af klassen

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2017 18:01:08
Svar/Indlæg:
3100/53
Det er meget fint. Men du skriver stadig ikke hvad du vil have hjælp til.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2017 18:57:01
Svar/Indlæg:
3385/80
#2 Så fordi du ikke gider bruge tid på at formulere det du vil have hjælp til, så forventer du at vi vil bruge tid på det?

Mads563

Nørd
Tilføjet:
03-03-2017 19:22:13
Svar/Indlæg:
23/11
Når titlen indeholder produkt og jeg siger at vi er helt blanke er det ikke rimelig klart? Måske var det bare mig der syntes det, men hvis I vil have et helt klart spørgsmål

Har I nogle ideer til produkter

(Jeg kan ikke tro at HOL havde en venligere mere forstående bruger base)

Sven

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2017 20:09:34
Svar/Indlæg:
3661/82
Ingen af os a tanke laeser. At du ikke kan stile eet spoergsmaal korrekt, goer ikke at folk ikke opfatter et speorgsmaal til at vaere forkete paa den.

Derudover:
Lav dine lektier selv.

Hvorfor skal du have en fake hoej character hvis du ikke kunne lave din opgave selv?
Hvis du oensker smaahjaelp saa specificer et spoegsmaal der kan svares paa.

Indtil viderr har du bage kasten opgaven vider som DU burde loese. Du har ikke bedt om hjaelp blot om at andre skal lave det for dig.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 03-03-2017 20:10:35.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
03-03-2017 23:43:27
Svar/Indlæg:
23/11
Rolig nu.Som jeg sagde SYNTES JEG at det var klart, men ikke alle gjorde det på den måde

Derudover kan man ikke bede om lidt hjælp? Ingen tvang jer til at svare, I kunne lige så godt forbi gå det i fred

Sven

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2017 23:53:49
Svar/Indlæg:
3661/82
#7 Sevlfoelgelig kan du bede om hjaelp.

men der er stor forskelel [aa at bede om hjaelp ti lat forsaa noget er ti lat faa en analyse metoder man akn bruge til sine data eller lige til at komme over et bump som holder en tilbage

og bare at ligge en opgave op og froventer at andre folk loeser det for dig.
nar du blot dumper din opgave op paa et forum og beder om "hjaelp" uden at specificer hvilket omradde eller hvad du har brug for hjaelp til. er det svaert ikke at se det som andet end at du oensker det hele loest for dig.

hvis jeg giver dig en stak fisk har jeg ikke hjulpet dig. jeg har blot udskuft dit problem.
Hvis jeg laere dig at fiske har jeg loest dit problem.
en loesning skal komme med viden for at vaere en produktiv loesning.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
04-03-2017 00:26:57
Svar/Indlæg:
23/11
Som jeg allerede har nævnt skrev jeg det originale på omkring 30 sek, uden jeg forventede at nogle egentlig ville svare indtil jeg kunne komme hjem.

Desuden kan du godt lade være med at flame over den originale post nu, jeg har da forstået hvorfor det var dårligt skrevet.

Held og lykke med at lære nogle folk at være mere kreative, det kommer til at være et sjovt projekt som jeg håber jeg hører mere om i fremtiden.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 00:47:47
Svar/Indlæg:
3799/43
online identitet bliver påvirker af Cookies. Så simpelt er det, der findes data brokere der sælger dine data, til reklame virksomheder. Derved personificeres reklame indholdet, alt efter dine søge resultater.

Hvis at man ikke vil påvirkes så er Adblocker og Do not track (DNT) Muligheden for at beskytte ens online identitet.
Man kan også skifte Browser ID, eller benytte sig af private browsing.

Gør dig selv den tjeneste og se denne dokumentar.
Morgan Spurlock Inside Man: Big Data.

Da forklare han en del om hvad disse Data brokers, ligger inde med af informationer om en.

Reklame virksomhederne benytter disse data, til at lave markeds analyser om hvad der interessere folk.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2017 01:05:02
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg flamer ikke.
Du stiller et sporgsmal og jeg svare dig og proeve at give dig en forstaeelse hvorfor svaret er som det er.
Men hvis du tager en hvert form for at laere dig om tingene so at flame dig, saa er det godt nok lidt ironisk at du beder om hjaelp.

Jeg gaar herinde under en svag forventing om at du rent faktisk havde stillet nogle spoergsmal der kunne svares paa. men det har du stadigvaek ikke gjort.
Du siger du har forstaaet problemet med traadesn oplaegning, men har igen ikke loest det.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
04-03-2017 12:18:19
Svar/Indlæg:
23/11
Har du læst #5 endnu? lol
Hvem er det nu som ikke gør sine ting ordenligt?

Men hvis du ikke her tænkt dig at hjælpe med noget så må du meget gerne stoppe med at skrive noget

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 14:40:15
Svar/Indlæg:
3100/53

Du forstår ikke hvad det er #11 og mig prøver at sige.

Jo, du har stillet et spørgsmål. "Har i nogle ideer til hvad vi kan lave"

Så kan jeg da passende svare:

Ja, jeg syntes i skal lave en plakat. <--- det kunne have været mit første svar. Så har jeg brugt 30 sekunder på at svare på det spørgsmål du har brugt 30 sekunder på at stille. Ville du være tilfreds med det svar?

Og for at svare på dit andet spørgsmål, "hvem er det som ikke gør sine ting ordentligt" så er det stadig dig. Og jo før du indser det, jo før får du noget ordentligt hjælp.

Du brugte 30 sekunder på at skrive det første indlæg. Du bruger så 30 sekunder mere på at copy/paste jeres problemformulering ind og forventer så guldkornene flyder.

Tråden er indtil nu forløbet sådan her:

-Du skriver et hurtigt indlæg som der ikke er brugt tid på og forventer hjælp.
-Du bliver bedt om at uddybe dit spørgsmål
-Du skriver at du da meget gerne vil give mig den information JEG mangler. Mange tak for det da. Jeg er beæret over at må hjælpe dig, og er ked af at skulle belejlige dig med mine spørgsmål.
-Du bliver tøsesur over at du stadig ikke formår at sætte dig ned, tænke over din opgave, finde på nogle afgrænsningspunkter, nogle retninger du kan gå i, og hvilke mure du kunne løbe ind i, og så spørge om hjælp til disse detaljer. I stedet vælger du modent at skrive "pfff tænkt at den anden side har en mere forstående brugerbase" <--- Det hjælper din sag pisse meget, og se bare hvor folk nu flokkes til i stride strømme for at bruge deres tid på at finde ud af hvordan de kan hjælpe dig.

Du kan vælge at fortsætte med at opføre dig som en forkælet unge som forventer at hele verden vil smide alt for at hjælpe dig, eller du kan bruge mindst lige så meget tid på at stille spørgsmålet, som du forventer svaret vil tage at give.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2017 15:52:16
Svar/Indlæg:
3799/43
#0.
Jeg må nu give pOPe og Svend_Bent ret.

De har en meget metodisk tilgang til deres arbejde, pOPe laver Cad tegninger til cnc maskiner, og Svend_Bent sidder og programmere.

Det kræver at man laver en arbejdsplan, sådan at man griber tingene korrekt an.

Man kan jo ikke lave en tegning uden at have en ide' om hvad man skal lave, og uden at have de rigtige mål og den rigtige fremgangs metode.
Når man programmere så skal man også have en plan, da man skal designe et interface og have en forståelse for hvordan man får programmet til at agere som man ønsker.

Du når jo ikke dit mål, hvis at du ikke formår at kommunikere hvad det er du ønsker hjælp til.

Så hvis at du ønsker hjælp, så må du også bruge tid på at formulere din problemstilling. At du kun havde 30 sekunder til at formulere dit indlæg, viser jo at du ikke har taget det særligt seriøst. Du kunne jo havde ventet til at du havde tid til at formulere dit problem stilling ordenligt, før du startede på din tråd, så er det meget nemmere at hjælpe dig.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 04-03-2017 16:00:41.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
04-03-2017 17:54:28
Svar/Indlæg:
23/11
Jeg ville da ikke være utilfreds, hvis det var den ide du tænkte på, ville det bare være det.

Som nævnt troede jeg ikke at folk ville svare så hurtigt, og syntes selv at der var klar besked (Har forstået der ikke var)
Jeg skrev at jeg gerne ville give dig den information du bad om, og det er forkert af mig at skrive?
Der er ikke nogle afgrænsninger, vi skal rundt om emnet og diskutere det, og se sagen fra alle sider. Jeg har lige talt med min makker, og hun siger at vi kredser mest ind på forskellen mellem en "falsk" identitet og ens "rigtige" identitet, det står også i problemformuleringen.
Jeg skrev det sidste fordi jeg troede egentlig at hvis dem på hol kunne give nogle ideer til mig, at så ville det ikke være noget problem her, måske er det fordi I er mere profesionelle, men det var overaskende, og det var egentlig det jeg udtrykte, jeg kan godt se at det ikke kom ud sådan

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mads563 d. 04-03-2017 17:57:33.

Mads563

Nørd
Tilføjet:
04-03-2017 18:05:57
Svar/Indlæg:
23/11
Det er bare den probelmformulering som vi står med nu, og det er for sent at ændre på den nu, vores lærere har godkendt den osv.

Uanset hvad har vi fundet ud af det ved af en blanding af vores egne ideer hols ideer, og noget andre har lavet.
Så ingen har brug for at skrive mere nu, I har rent faktisk hjulpet mig, båre med produktet, og til at forstå hvordan jeg bedst kan formulere et indlæg

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mads563 d. 04-03-2017 18:08:25.

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2017 20:00:58
Svar/Indlæg:
337/41
Der er masser af muligheder. Bare husk, at et godt produkt kan danne rygrad i fremlæggelsen af opgaven. Det kunne f.eks. være en hjemmeside, som I bruger som et slags PowerPoint, hvor der både er fakta-oplysninger, interviews (evt. af elever/læreres opfattelse af identitet), billeder osv

Anyways, her er en liste til inspiration

nudging
debatprogram
tegning
teaterstykke
collage
demonstration af forsøg
film
brochure
sang
rollespil
oplæsning af egen lyrik
udstilling
happening
novelle
avis
blog
hjemmeside
reklame
fotomontage
maleri
produktion af mad
udarbejdelse af kogebog
skyggeteater
hørespil
spil
musikvideo osv.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Aeeroh d. 04-03-2017 20:01:28.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2017 12:20:33
Svar/Indlæg:
3100/53
Dejligt at du har fået noget ud af tråden. Det er sådan vi lærer noget og bliver bedre.

Jeg er blevet lidt i tvivl, mener i mediernes, som i hvordan avis, radio, nyhederne eller sladderbladene påvirker os?
Eller mener i hvordan vi opfører sig på de sociale medier kontra hvordan man opfører sig når man står over for en person?

Hvis det er det sidste, så kunne i jo prøve at lave interviews som i fremlægger. Jeg tror i kunne fremvise en meget stærk pointe ved at skabe en skjult diskusion på f.eks facebook hvor i baiter folk til at komme med deres kommentarer.
Når i så har fået en god diskusion ud af det, så kunne i prøve at starte den samme diskusion mens i sidder i en gruppe af folk, og så se hvordan forskellen i tonen er når man sidder i sikkerhed bag ved en computerskærm, kontra hvis man sidder lige over for den person som man snakker med.

Det vil nok give jer lidt krudt til at i hvert i falde bevise at der er milevidt forskel på hvordan nogle folk opfører sig i et åbent socialt medieforum, og hvordan de ville opføre sig hvis de stod head to head med dem de før ville have haft en helt anden tone til.

Selve produktet i skal lave kan så også være en film.

I filmen har i to personer. De to personer snakker til hinanden om et emne som de naturligt ville gøre.
I næste klip snakker de samme to personer, men i stedet for at snakke, så læser de op af en samtaleudskrift fra facebook, og skal snakke til hinanden som der er skrevet i samtalen fra facebook.

Det vil give to vidt forskellige udtryk da mange folk ofte er meget mere "fri" og ligeglade når de skriver på nettet.