Mass Effect

Spil d.  16. marts. 2017, skrevet af crankyrabbit
Vist: 1532 gange.

crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2017 08:05:47
Svar/Indlæg:
7765/230
Så er der nyt Mass Effect på banen om 6 dage... ❤ ❤
https://www.playgames.dk/1932-...
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2017 08:55:09
Svar/Indlæg:
2587/91


(Tak for link) 🙂


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
16-03-2017 08:57:22
Svar/Indlæg:
1442/81
Spændende og flot ser det da ud: https://www.youtube.com/watch?...

Det gør vel ikke noget at man ikke har spillet de forrige? Eller burde jeg starte med en af de tidligere for at forstå historien?

Er der evt. en anbefaling af "den bedste" i serien.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2017 09:05:43
Svar/Indlæg:
7765/230

Spændende og flot ser det da ud: https://www.youtube.com/watch?...

Det gør vel ikke noget at man ikke har spillet de forrige? Eller burde jeg starte med en af de tidligere for at forstå historien?

Er der evt. en anbefaling af "den bedste" i serien.

Ferns skrev d. 16-03-2017 08:57:22

Absolut værd at spille og mener du kan få alle 3 spil for omkring 100-
https://www.google.dk/search?q...


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2017 09:13:45
Svar/Indlæg:
2587/91
Årh, det er vist en åben debat om etteren eller to'eren er bedst. Men fælles for de fleste ME-spillere er meningen om at ME3 var noget hø. Især slutningen.

Derfor også lidt spændende om ME4 kan "opveje" det igen.

Kan anbefale nogle af IGN's reveal-videoer på Youtube om ME-gameplay m.v.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
16-03-2017 10:21:35
Svar/Indlæg:
6368/477
De første 3 ME spil foregik i vores galaxe; Mælkevejen. Det nye foregår i galaxen ved siden af os; Andromeda.

Jeg tror at du har en fordel ved at have spillet de gamle spil, da du kender til de forskellige raser der findes: Krogan, Human, Salarian, Asari, Turian osv.

Men selve historien tror jeg er helt anderledes.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-03-2017 10:58:22
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Enig i der var mange ting i 3'eren der ikke levede op til de 2 første, men at kalde spillet for noget hø er måske at overdrive.

slutningen = elendig
manglende konsekvenser af valg = træls.

Men gameplay og størstedelen af historien var i min verden ok.

Regner dog med at jeg lige venter et par dage og ser de første reaktioner på spillet inden jeg køber det.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
16-03-2017 11:47:24
Svar/Indlæg:
6368/477

#4

Enig i der var mange ting i 3'eren der ikke levede op til de 2 første, men at kalde spillet for noget hø er måske at overdrive.

slutningen = elendig
manglende konsekvenser af valg = træls.

Men gameplay og størstedelen af historien var i min verden ok.

Regner dog med at jeg lige venter et par dage og ser de første reaktioner på spillet inden jeg køber det.

martinta skrev d. 16-03-2017 10:58:22


Slutningen blev jo ændret da den originale slutning blev lækket, og så måtte de lave den om. De forsøgte at rette det hele med en gratis DLC, men essentielt var det samme slutning, blot med lidt ekstra scener.

Jeg har gennemført hvert spil cirka 10 gange, og jeg finder stadig nye folk at snakke med, og jeg oplever noget nyt hele tiden. Spillet er så kæmpe stort, og med forskellige konsekvenser af dine valg hele vejen igennem er det bestemt værd at spille igennem flere gange. De mange DLC til især 3'eren gør også spillet en del mere spændende.

Jeg er enig med #6, jeg venter også, generelt synes jeg ikke pre order er noget værd, spillet koster det samme på dagen alligevel, så kan man lige se hvad folk siger inden man bare springer i med lukkede øjne.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2017 12:02:10
Svar/Indlæg:
2587/91
#6

Du behøver heller ikke erklære dig enig, jeg synes bare plottet i 3'eren var lige så "hø" som slutningen. Eller slutningerne om man vil.

Gameplayet ændrede sig vel heller ikke nævneværdigt fra 2 til 3? Var det ikke mere fra 1 til 2?

Lidt for sjov --
http://badrush.com/ranking-the...


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
16-03-2017 13:52:49
Svar/Indlæg:
1442/81
Tak for alle de input i gav - Det lader til at være en fed serie som er gået totalt forbi min næse. Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund har jeg altid troet det var ligesom Halo og så ikke gjort mere ved det. Nu er jeg klart blevet klogere.

Jeg fandt også lige ud af at jeg havde 2'eren i mit Origin bibliotek (Sandsynligvis fra en På husets regning), så nu springer jeg 1'eren over i første omgang og så må jeg jo se om jeg skal have hele tri/quadro -logien efterfølgende.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
16-03-2017 14:28:49
Svar/Indlæg:
6368/477

Tak for alle de input i gav - Det lader til at være en fed serie som er gået totalt forbi min næse. Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund har jeg altid troet det var ligesom Halo og så ikke gjort mere ved det. Nu er jeg klart blevet klogere.

Jeg fandt også lige ud af at jeg havde 2'eren i mit Origin bibliotek (Sandsynligvis fra en På husets regning), så nu springer jeg 1'eren over i første omgang og så må jeg jo se om jeg skal have hele tri/quadro -logien efterfølgende.

Ferns skrev d. 16-03-2017 13:52:49


Det er sådan at dit save game fra 1 kan du load i 2'eren, og dine valg vil så have konsekvenser i 2'eren. Det betyder også at de mange referencer til 1'eren fanger du ikke, og det er lidt synd.

Jeg startede selv med 2'eren, faktisk fordi jeg skulle finde benchmarks på et tidspunkt, men blev totalt fanget af det, og måtte spille 1'eren da jeg fandt ud af at hele serien faktisk er et langt spil.

Derfor vil jeg anbefale dig at starte med 1'eren.

EDIT: For ikke at nævne massive spoilers hvis du starter med 2'eren. Desuden får din karakter højere level at starte på hvis du har spillet 1'eren, alt bliver simpelthen ført over i 2'eren.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 16-03-2017 14:29:35.


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
16-03-2017 15:18:37
Svar/Indlæg:
1442/81
Ahrmen for dælen da oss' - Jeg er ALT for nem at overtale mht den slags og cranky's link til under 100.- gjorde det ikke bedre 🤣

Serien er nu købt.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
16-03-2017 15:43:00
Svar/Indlæg:
6368/477
Så mangler du bare DLC's. Især From Ashes til ME3, der får du en ny karakter og en helt anden forståelse for historien i sin helhed. Det samme med Leviathan DLC til ME3.

Pinnacle Station til ME1 er ikke så vigtig, men der er en DLC til ME1 med en asteroide der kan være ret vigtig når du kommer til ME3. Jeg kan dog ikke huske hvad den hedder 😕


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-03-2017 20:52:17
Svar/Indlæg:
2826/100
#12

Bring down the skyes 😉 Og den er gratis, mindes der var noget med man fik den gratis via en update, som bekræftede om spillet var lovligt eller ulovligt.

Man får en seperat key til den, og kan skrive til EA support for at få den hvis den ikke længere vil aktiveres.