Nå jeg skulle have en kammerat på besøg i aften og for ikke at kede os ihjel har jeg købt et setup bestående af:
1) Mortal Kombat XL til PC 2) 2 stk Xbox One S wireless controllers 3) 1 stk Xbox Wireless adapter til PC 4) 1 stk 10m DVI --> HDMI kabel 5) 1 stk 5m USB 2.0 forelænger kabel v. AV-Cables ( https://www.av-cables.dk/usb-2... )
1, 2, 3 & 4 funker perfekt - lækkert - nu kan desktoppet kobles til fjernsynet i stuen og der kan spilles konsol style.
Imidlertid funker USB 2.0 forlænger kablet IKKE. Når det kobles til en 2.0 eller 3.0 USB port fungerer wireless adapter ikke - det samme gør sig i øvrigt gældende for min mus. Men min keyboard adapter fungerer. Jeg har købt 2 stk USB 5m forlænger kabler og ingen af dem virker så tænker ikke defekt kabel.
Jeg tænker i stedet skod kabel hvor den teoretiske 5m USB grænse ikke fungerer.
Men hvad gør jeg lige. Kammeraten kommer om 2 timer og der skulle det jo gerne spille. Vil det fungere hvis jeg suser i Elgiganten eller lign. og betaler overpris for et aktivt forstærket USB forlænger kabel til $$$ overpris eller bliver jeg bare $$$ fattigere og en næse endnu længere.