Extern HDD med Current Pending sector count advarsel. Ny disk?

HDD/SSD/RAM d.  18. marts. 2017, skrevet af SkylineGTR
Vist: 1263 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2017 19:12:59
Svar/Indlæg:
2011/185
Så lige til min skuffelse at en af mine kun lidt over 2 år gammel externe WD diske kommer med en advarsel omkring Current Pending sector count og garantien er selvfølgelig lige udløbet i januar i år, så RMA mæsigt er der nok ikke noget at gøre. Købt hos proshop.dk

Men hvad siger i til det her. Er det bare med at få lavet backup af data også stoppe med at bruge den ☹ ?




Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 18-03-2017 19:13:27.
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2017 20:11:23
Svar/Indlæg:
3661/82
Punkt1:
cau·tion (kô'sh?n)
n.
1.
a. Careful forethought to avoid danger or harm.
b. Close attention or vigilance to minimize risk: The car proceeded over the rickety bridge with caution.
2. Prudence or restraint in action or decision: advised caution in choosing a school.
3. A warning or admonishment, especially to take heed: I received a caution from the doctor about fat in my diet.
4. A cautious action; a precaution: The climbers took the necessary cautions in preparing for the ascent.
5. Informal One that is striking or alarming.
v. cau·tioned, cau·tion·ing, cau·tions
v.tr.
To warn or admonish: cautioned him not to go swimming alone; cautioned that the findings were not conclusive.
v.intr.
To give a warning or admonishment: cautioned against overeating.

Du kan jo kun selv vurdere hvor meget dine data er vaerd.
Personligt ville jeg ikke bruge den til andet end maaske scratch drev ( dvs temp filer cache og ander data der arbejde paa lige nu og ikke er vigtige i laengden)


Punkt2:
Alt + Printscreen er din ven. Proev det 😉

Punkt3:
Garanti er ikke de 2 aar du har hos Proshop.dk.
Det er din reklamationsret.

Garanti er noget du har ekstra og udover dine reklamationsret.
Saa check for evt garanti hos WD
http://support.wdc.com/warrant...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 18-03-2017 20:14:07.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2017 20:22:08
Svar/Indlæg:
2011/185

Punkt1:
cau·tion (kô'sh?n)
n.
1.
a. Careful forethought to avoid danger or harm.
b. Close attention or vigilance to minimize risk: The car proceeded over the rickety bridge with caution.
2. Prudence or restraint in action or decision: advised caution in choosing a school.
3. A warning or admonishment, especially to take heed: I received a caution from the doctor about fat in my diet.
4. A cautious action; a precaution: The climbers took the necessary cautions in preparing for the ascent.
5. Informal One that is striking or alarming.
v. cau·tioned, cau·tion·ing, cau·tions
v.tr.
To warn or admonish: cautioned him not to go swimming alone; cautioned that the findings were not conclusive.
v.intr.
To give a warning or admonishment: cautioned against overeating.

Du kan jo kun selv vurdere hvor meget dine data er vaerd.
Personligt ville jeg ikke bruge den til andet end maaske scratch drev ( dvs temp filer cache og ander data der arbejde paa lige nu og ikke er vigtige i laengden)


Punkt2:
Alt + Printscreen er din ven. Proev det 😉

Punkt3:
Garanti er ikke de 2 aar du har hos Proshop.dk.
Det er din reklamationsret.

Garanti er noget du har ekstra og udover dine reklamationsret.
Saa check for evt garanti hos WD
http://support.wdc.com/warrant...

Sven Bent skrev d. 18-03-2017 20:11:23


Ja jeg vil ikke bruge det drev umiddelbart. Er ved at lave backup også vil jeg testet drevet med Wd egen program.

Garantien er også væk hos WD. Det udløb ellerede maj sidste år 😕

Der er nok ikke så meget at gøre end at skifte den ud.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2017 21:25:36
Svar/Indlæg:
3385/80
Udskift den. Har været i samme situation en håndfuld gange før, og disken får det kun værre.. nogle gange meget pludseligt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 18-03-2017 21:31:52.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2017 21:57:13
Svar/Indlæg:
2011/185

Udskift den. Har været i samme situation en håndfuld gange før, og disken får det kun værre.. nogle gange meget pludseligt.

Die_Happy skrev d. 18-03-2017 21:25:36


Jeg er ved at køre WD diagnose program men har ellerede taget konsekvensen og bestilt en ny disk.

Også bruger jeg enten den her disk til pjat og pjank eller også ryger den bare helt ud.

Og din kommentar gør mig ikke det mindre i tvivl om at den disk har set bedre dage. Men tak, det bekræfter bare at den skal udskiftes.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
18-03-2017 22:06:17
Svar/Indlæg:
4981/47
Læs her engang :

http://hwt.dk/Forum/345136/Har...

Primært #4

Men nej der er masser af spare sectors, så 4 stk er ikke et problem for disken, problemet er hvis antallet stiger og stiger eller sectors slet ikke kan udskiftes 🙂

Du kan ikke RMA en disk med 4 bad sectors, hverken hos forhandleren eller producenten, det er bare ikke nok selvom det havde været en helt ny disk 🙂

/E

2400 timer tændt, det er satme ikke meget og taler ikke ligefrem for en slidt disk jo 😛 Cocio vil sige ryd den, tæv den og tjeck om den udskifter sectors og om antallet stiger, men jeg tvivler på der er noget galt med den overhovedet, alle andre stats ser ganske fine ud ellers.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 18-03-2017 22:10:00.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2017 22:20:43
Svar/Indlæg:
2011/185

Læs her engang :

http://hwt.dk/Forum/345136/Har...

Primært #4

Men nej der er masser af spare sectors, så 4 stk er ikke et problem for disken, problemet er hvis antallet stiger og stiger eller sectors slet ikke kan udskiftes 🙂

Du kan ikke RMA en disk med 4 bad sectors, hverken hos forhandleren eller producenten, det er bare ikke nok selvom det havde været en helt ny disk 🙂

/E

2400 timer tændt, det er satme ikke meget og taler ikke ligefrem for en slidt disk jo 😛 Cocio vil sige ryd den, tæv den og tjeck om den udskifter sectors og om antallet stiger, men jeg tvivler på der er noget galt med den overhovedet, alle andre stats ser ganske fine ud ellers.

Cocio21 skrev d. 18-03-2017 22:06:17


Helt enig i at den disk ikke burde være slidt og jeg har 3 diske med ca. 13000 timer på clokket og ca. 8 år gamle som stadig bare køre der ud af.

Hmm men så vil jeg da prøve at slettet filer også lade den stå noget tid tændt men uden nogen aktivitet også bag efter flytte filer frem og tilbage et par gange og så om bad sector antal stiger.

NU må jeg lige vente til den nye harddisk kommer ind af døren dog.

Uanset hvad kan jeg ikke rma den da garanti er udløbet.


Struck
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2017 00:22:29
Svar/Indlæg:
183/1
Jeg blev mest overrasket af at se der stadig er nogle der benytter winamp :O


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2017 00:25:54
Svar/Indlæg:
2011/185

Jeg blev mest overrasket af at se der stadig er nogle der benytter winamp :O

Struck skrev d. 19-03-2017 00:22:29


Winamp har altid været en del af mit liv lige siden 2001. Jeg fortrækker at have mine MP3 filer lokalt og der er winamp simplet hen bare nummer et at bruge.

Spodify og andre online musik steder har aldrig været mig. Kald mig bare gammel dags, men det virker glimrerne her og sådan forsætter jeg med det :yes:


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2017 16:49:52
Svar/Indlæg:
2957/206
#8 - Helt enig med hensyn til Winamp 😛 ❤

Men ja, forslår også det som Cocio forslår "Cocio vil sige ryd den, tæv den og tjeck om den udskifter sectors og om antallet stiger"

Hvis du virkelig vil presse den så kunne du vel køre noget HD Tune. Måske evt. smid en blæser på mens du gør det, det er vel benchmarking 🤡