Lydkort/DAC = Konverterer den digitale lyd til analog lyd, så du kan høre det i dine headphones.
Amp = Forstærker det analoge signal, fra lydkortet.
(Jaja der findes også digitale forstærkere og lydkort, men vi holder det simpelt)
Når det så er på plads, kan man begynde at diskutere hvilken type forstærker eller lydkort man vil have. Og det afhænger jo af hvad man skal bruge det til.
Som udgangspunkt vil jeg anbefale dig at investere i et par gode headphones først og fremmest. Et par eksempler kunne være Beyerdynamic DT 770, DT 990 eller Sennheiser HD 600. (Der findes selvfølgelig mange flere typer, og jeg anbefaler at du lytter dig frem til hvad du synes fungerer bedst.)
Et par DT 770 ville f.eks. fint kunne fungere sammen med dit onboard lydkort. Hvis du stadig synes lydbilledet kan blive bedere efter det, vil jeg anbefale dig at købe en DAC (lydkort). Alternativt med en indbygget forstærker i. Jeg bruger personligt en Dacmagic (som også fås i en nyere udgave med indbygget forstærker).
Men det hele starter med et par ordentlige bøffer på ørene 🙂
Hvorfor bliver du ved med at ville købe et lydkort med AMP. når dit bundkort allerede har det som jeg skriver til dig i #6
Dual Headphone Amplifiers
https://www.msi.com/Motherboar...
Det onboard lyd der sider på hans mobo er sgu lige så godt som de fleste stand alone kort, når man er oppe i den pris klasse hans mobo koster