NAS dræber internet forbindelsen

Qnap d.  20. marts. 2017, skrevet af Marsmand
Vist: 2674 gange.

Marsmand
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2017 20:12:10
Svar/Indlæg:
27/8
Hej HWT forum

Jeg har lige opdaget at min QNAP NAS sløver mit internet ufatteligt meget, når den er forbundet til routeren.
Med Nas:
Up:~50 Mbps, down: ~0.1 Mbps
Uden NAS
Up: +120 Mbps, down: 11 Mbps

Jeg har en 120/10 linje fra Yousee, som jeg var i kontakt med inden jeg fandt ud af at det var NAS'en som synderen. Yousee sender mig faktisk et nyt coax kable, da det jeg havde var lidt bøjet på det blotlagte ende...

Jeg har kigget lidt rundt omkring men kan bare ikke helt finde ud af hvad jeg kan gøre for at løse problemet.

Så jeg håber at I måske kunne hjælpe mig?

puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2017 20:25:52
Svar/Indlæg:
501/10
Hvad laver din NAS på nettet?

måske skal du ind og tweake lidt settings som man bla. kan i µTorrent når den bruges.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2017 20:38:45
Svar/Indlæg:
2957/206
#1 - Plex er nu meget dejligt at have på nettet til tider, samt adgang til evt. dokumenter når man ikke er hjemme. Men ja, nok relativt usikkert.

I din router kunne du evt. sætte QoS op (hvis din YouSee router har denne mulighed), så NAS'en max kan bruge xx mbit, f.eks. 45/5 eller lignende.

Det gjorde jeg selv på et tidspunkt før min nuværende forbindelse. Blev træt af at diverse enheder (som ej var min PC) kunne suge så meget båndbredde, at alt andet lidt døde ud, var det f.eks. Netflix, NAS'en der streamede, bærbaren der opdaterede, LAN, osv.


Marsmand
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2017 22:23:01
Svar/Indlæg:
27/8
Hmm jeg har ikke brugt bittorrent de sidste par år fordi jeg ikke kunne få nas'en til det.
NAS'en sidder i samme router som resten af mine enheder så de er forbundet.

#2 jeg syndes jo ikke at det er meningen at ændre på båndbredden.