AMD "Ryzen" 16 Core med Quad Channel Support.

Bundkort / CPU d.  20. marts. 2017, skrevet af NicklasAPJ
Vist: 1124 gange.

NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
20-03-2017 21:28:07
Svar/Indlæg:
1893/88
Hvad siger i til dette :)?

HVis det er sandt, så bliver det spænede at se. Dog skal de ha en clock speed af 3Ghz før de er noget værd..

https://www.techpowerup.com/23...
jmose
 
Moderator
Tilføjet:
20-03-2017 21:46:43
Svar/Indlæg:
3863/538
16 cores og 32 threads ?

Det bliver spændende.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2017 22:10:05
Svar/Indlæg:
3799/43
Nej 2x 8 core og 16 threads, ud over dette så kræver det et napels bundkort.
Så er det jo lige hvad det kommer til at koste.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
20-03-2017 22:25:10
Svar/Indlæg:
1893/88

Nej 2x 8 core og 16 threads, ud over dette så kræver det et napels bundkort.
Så er det jo lige hvad det kommer til at koste.

ICE-Cool skrev d. 20-03-2017 22:10:05


ye, ny Chipsæt X399. rygtere siger at det vil komme med i deres R7 lineup, ellers finder de nok på noget nyt som R9 🤣


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2017 09:29:49
Svar/Indlæg:
709/10
Jamen #3, se nu lige nøgternt på det hele. Jeg ved godt, at du kan godt lide og OC, så vidt så godt.

For ca. 18-20 år siden, så var både Asetek og et andet firma i Hjørring de store spillere indenfor ekstrem køling, det ene gik ned og Asetek levede videre via vandkøling.

Jeg spørger bare hvad er det værd og kunne køre 6-7-8Ghz på LN2, når man ikke kan det 24/7/365, det kunne man allerede dengang, det er der intet nyt i.

Jeres OC verden i i mine øjne ikke en døjt værd, da alt bliver lavet for at disable cores, raise volts and highend ram, og LN2, vis mig et enkelt system til hjemmebrug, som kan gøre dette ?. Det kan kun processor køling, og så ryger dit strømforbrug lige op igennem taget, når du bruger samme køling, som et køleskab bare med en anden gas.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
21-03-2017 10:22:19
Svar/Indlæg:
6368/477
#4
Det er ikke så meget at få det til at køre hele tiden. Det er mere fordi vi leger med tingene, og ser hvad vi kan hive ud af det. Det er bestemt ikke for at kunne køre med de høje frekvenser så længe systemet lever.

Jeg gør selv meget i det (som mange nok ved), og jeg synes det er meget sjovt at se hvad det nyeste kan presses til.

Det skal dog siges at jeg har et mere humant system til hverdagen til at spille på, og ofte så ryger det hardware der har været clocket på til salg efterfølgende. Det giver et tab, men det gør andet legetøj såmænd også.

At #3 ikke spiller ret meget, og bruger sin tid i benchmarks istedet for spil må han nu selvom, men han kører heller ikke med LN2 hele tiden.

I OC verdenen ser Ryzen ikke ud til at være så sjov, hvorfor mange springer over, men jeg vil dog stadig gerne prøve at have sådan en fætter under is.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
21-03-2017 10:32:34
Svar/Indlæg:
4295/306
#2 Er Ryzen 7 ikke i forvejen 2x 4-core? Så må en 16-core vel være 4x 4-core.

Ifølge reviews af Ryzen 7 har ram en effekt fordi de 2 4-core påvirkes af hastigheden på ram når de skal kommuikere med hinanden. Så bliver det spændende at se hvad der skal til for at få en optimal ydelse fra 4x 4-core og om der er en flaskehals.

Jeg kan huske jeg for mange år siden testede hård data-analyse på en stor Xeon server hvor opsætningen af CPU'erne påvirkede ydelsen så meget at en server med færre cpu'er/kerner ydede langt bedre fordi den anden server havde et setup hvor flere cpu'er (og flere kerner) skulle kommunikere over bus/ram og fordelingen af tråde skulle gennem denne flaskehals.


Nu har AMD en CPU der på papiret har mange kerner, men hvor den åbenbart internt har en flaskehals mellem sæt af kerner?


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
21-03-2017 13:13:37
Svar/Indlæg:
1893/88

Jamen #3, se nu lige nøgternt på det hele. Jeg ved godt, at du kan godt lide og OC, så vidt så godt.

For ca. 18-20 år siden, så var både Asetek og et andet firma i Hjørring de store spillere indenfor ekstrem køling, det ene gik ned og Asetek levede videre via vandkøling.

Jeg spørger bare hvad er det værd og kunne køre 6-7-8Ghz på LN2, når man ikke kan det 24/7/365, det kunne man allerede dengang, det er der intet nyt i.

Jeres OC verden i i mine øjne ikke en døjt værd, da alt bliver lavet for at disable cores, raise volts and highend ram, og LN2, vis mig et enkelt system til hjemmebrug, som kan gøre dette ?. Det kan kun processor køling, og så ryger dit strømforbrug lige op igennem taget, når du bruger samme køling, som et køleskab bare med en anden gas.

Ebo skrev d. 21-03-2017 09:29:49


De hastigheder som vi køre, er jo ikke til hverdag, det er jo kun kort tid, som det kærves for at køre den valgte benchmark, som Cinebench,3Dmark osv, Det er bare spændende at se hvor meget man kan man presse det, Det er lige meget hvilken CPU/GPU det er, så er det altid sjovt at se hvad det kan.

Det er umuligt at lave de hastigheder på et "hjemme" system, da du skal fylde LN2 på hele tiden da det fordamper.

Se det som et Racer løb, F1 fks, det den som for den hurtigste tid som vinder. Det er det sammen her.

Glæder mig til at se hvad den 16 Core kan, selvom det nok bliver en 1000$ CPU.

#5

+1

- De få timer jeg spiller om ugen, kunne jeg godt nøjes med mindre hardware 🤣


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NicklasAPJ d. 21-03-2017 13:15:38.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
21-03-2017 16:28:48
Svar/Indlæg:
3863/538

Nej 2x 8 core og 16 threads, ud over dette så kræver det et napels bundkort.
Så er det jo lige hvad det kommer til at koste.

ICE-Cool skrev d. 20-03-2017 22:10:05


Nogen snakker i hverfald om 16 cores/ 32 threads:

https://thehillnews.net/news/R...


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2017 19:55:35
Svar/Indlæg:
3799/43
#8. Den artikel #0 linker til da skriver de dual ockto core. Dual=2 som sagt så det må jo være to ockto core de har sat sammen for at komme op på 16core.

I det link du poster skriver de følgende.

Thanks to AMD's lego-like build philosophy even Naples will actually be fabricated in an 8 core base design, with 16 and 32 core chips being produced in an MCM (Multi Chip Module) format.

Dette indikerer vel at der må være tale om 2 x ockto core, der er monteret i en cpu.