Lave FPS i WOW

Gaming d.  24. marts. 2017, skrevet af Frogh
Vist: 1606 gange.

Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 14:48:12
Svar/Indlæg:
205/62
Hej :)
Jeg undre mig MEGET over, hvorfor jeg af og til har lave fps i WOW.
Mit setup:
cpu Intel core I7 3770k stock.
Ram: 8gb Corsiar DDR3
mobo: evga Z77 stinger mini itx
gfx: Evga 980 SC
SSD: Samsum 840 EVO 500gb

Jeg oplever TIT at når jeg raider, så falder min fps til 14-30 når der sker meget.
Men sammenligner jeg med et spil som BF1, der kører jeg på en blanding af ultra og high, og der ligger min fps mellem 57 og 82

Jeg har en ven, som lige har købt:
cpu: intel core I5 7600
Mobo: Asus Stinger ROG z270h
Ram: 16gb DDR4 ram
gfx: gtx asus 770
SSD: Kingston 500gb
Og han PLØJER bare igennem WOW med en fps på mellem 60 oh 120 dps
(vi kører med samme settings i wow.7)

Hvad kan jeg gøre, for at forbedre min fps i wow?
Jeg vil jo ikke selv mene at WOW kræver meget - ikke i forhold til grafikken)

Håber nogen kan hjælpe :)
mvh Kristian Gyde
Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:06:50
Svar/Indlæg:
366/64
Hvad siger din cpu når du spiller? 100% brug?


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:14:50
Svar/Indlæg:
205/62
Dreier:
Når jeg gamer BF1 så ligger den mellem 80-95%
Og når jeg gamer wow ligger den mellem 26-32%


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:16:10
Svar/Indlæg:
205/62
Når min fps falder, så er det ligesom at der kommer lidt "stuttering"
Men ligger somsagt mellem 26-32% forbrug når jeg gamer WOW.
Kan det ske at mine ram ikke kan følge med?


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:20:45
Svar/Indlæg:
1119/58
Det er din CPU der gør det. Den eneste måde du kan få flere FPS i wow på er at Clocke din CPU. Nu højer single core speed du har nu flere FPS får du. Raids er ren FPS killer i wow, da der sker alt for mange ting på en gang til at din CPU kan følge med.

WOW køre kun på 2 cores og hoved motoren ligger på 1 core og den kan ikke splittes op og derfor vil du MEGET ofte se din ene core ligge på 100%.

Der er endnu ikke noget system der kan køre 60FPS konstant i Raids. Der vil ALTID være dyk og alt efter hvad CPU du har og hvor meget du har Clocket den og hvad settings du har, så vil man kunne se dyk ned til under 20FPS

Start med at sætte shadows og view distance ned, da de virkelig draber FPS i WOW

Hop her over og få mere hjælp til settings
http://www.mmo-champion.com/fo...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 24-03-2017 15:21:34.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:24:03
Svar/Indlæg:
1119/58
#2
Du kan ikke sammenligne et online MMO med et FPS spil.

Kig på dine cores når du falder i FPS og du vil se at en af dine cores ligger på 100% og det kan du ikke gøre noget ved i WOW. Eneste ting der virker er flere GHz på din CPU. Det hjælper heller ikke noget at skifte GFX kort


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2017 15:43:37
Svar/Indlæg:
599/14
#0 prøv at se på følgende:
http://www.arenajunkies.com/to...

Til din i7 cpu er det mest optimale (idet WoW så kun vil bruge de "ægte" kerner):
SET processAffinityMask "85"

De skriver så godt nok at spillet selv skulle finde ud af hvad der er bedst for en, men for min X5650 cpu (6 cores / 12 threads) der kunne jeg se at den kørte tæt på 100% på en enkelt kerne (som så var en hyperthreaded kerne) efter tilføjelsen med processAffinityMask i Config.wtf filen så er belastningen nu spredt ud på flere kerner (og nu de fysiske af slagsen) og spillet dykker ikke længere i fps som tidligere.

Edit: hvis din Config.wtf fil ikke indeholder linje med SET processAffinityMask så tilføjer du den blot


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af klonen d. 24-03-2017 15:45:04.


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 16:59:40
Svar/Indlæg:
205/62
Tak for alle de gode svar!:)
Jeg prøver mig lidt frem, og ser hvad der virker bedst:D


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
24-03-2017 17:01:47
Svar/Indlæg:
4983/48
#6

Wow kan godt selv finde ud af det nu til dags med flere cores/HT 🙂

#0

Min gamle mor sidder med en Haswell-R Xeon, meget ala den omtalte 3770K her (oemnd 2 gen nyere 😛) og det køre bare derud af, View Distance nær max, grafik sat et hak under normalt og den der latency setting til Cpu´en der virkelig trækker tænder ud hakker af 😀 GPU er et GTS450 1GB.

Hvis du vil raide i Wow uden lav FPS med en rimlig view range, så skal settings helt sikkert ned, det er måske ikke så grafisk spillet, men man øger stadig Cpu workload ved at øge Gpu workload, så simpelt er det, og Wow er mega Cpu tungt jo.

Det er meget A+B+C+D+E= din FPS 😛 Husk også lige at tjecke det ikke er et addon der spasser ud, nogen gange går det altså bare galt.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 17:47:59
Svar/Indlæg:
3661/82
#1
behover ike k100% for at vare CPU flaskehalse

#3
26% kan godt vare en CPU flaskehals


#5
Det du siger vil aldrig ske. du vil ikke se en core koere 100% foer alle cores koere naeste 100%
medmindre du selv har rodet med affinity.
som standard bruger Windwos thrad scheudekr en modificret round robin metode. dvs en traade vil over maale tiden blive delt ud paa flere cores og ikke kun den samme core.


#6 du har ikke en hyperthreaded kerne. alle dine kerne er logiske kerne der leder til en fysisk kerne.
du har ikke nogle logsiek kerner der er mindre vaerd end andre i sig selv

Det er dog korrekt at affinity maks 85 aka 01010101 kun vil koere paa hveranden logiske core og derved undgaa SMT conflicts.
men har du kun en enkelt logiske kerne i brug er den ikke mere /eller mindre aegte en enhver af de andre..


#7 ingen af disse svar var gode da de alle vare baseret paa forkert opfattelse af hvordan en multicore CPU med SMT virker. dog kom #6 ind paa en god ide med affinity mask

jeg vil dog abnefale at koere en ordenlig CPU flaskehals test.
Det tage ca 5 minutter
http://hwt.dk/Forum/343866/Hvo...
Du kan evt screenshoote resultate herinde hvis du skal have hjaelp med et forstaa talene




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 24-03-2017 17:49:27.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
24-03-2017 18:04:26
Svar/Indlæg:
1893/88

Det er din CPU der gør det. Den eneste måde du kan få flere FPS i wow på er at Clocke din CPU. Nu højer single core speed du har nu flere FPS får du. Raids er ren FPS killer i wow, da der sker alt for mange ting på en gang til at din CPU kan følge med.

WOW køre kun på 2 cores og hoved motoren ligger på 1 core og den kan ikke splittes op og derfor vil du MEGET ofte se din ene core ligge på 100%.

Der er endnu ikke noget system der kan køre 60FPS konstant i Raids. Der vil ALTID være dyk og alt efter hvad CPU du har og hvor meget du har Clocket den og hvad settings du har, så vil man kunne se dyk ned til under 20FPS

Start med at sætte shadows og view distance ned, da de virkelig draber FPS i WOW

Hop her over og få mere hjælp til settings
http://www.mmo-champion.com/fo...

pansertjald skrev d. 24-03-2017 15:20:45


Da jeg raided i Legion "20 man Mythic", kørte min PC en del over 60 fps i raids :)? med alt på max, Så det kan da godt lade sig gøre.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 24-03-2017 18:05:50.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2017 18:28:34
Svar/Indlæg:
2959/206
https://us.battle.net/forums/e...
Northernlite
MVP - Technical Support

"Changing the Affinity mask In the CFG does nothing anymore. The functionality was removed many patch's ago. You can't change the fact wow only utilizes 2 cored because of the number of threads the program has. To utilize more cores the progrogram would have to be more threaded then it is"

Fulgt op med:

"Setting Affinity mask in the Wow config does absolutely nothing. The functionality was removed from wow a long time ago. That information you are using is way out of date. The only way to change the affinity mask is to do it in windows.

And is un necessary"



Som de andre er inde på, WoW blev skrevet/lavet før at multicore var en ting. Der er elendig multicore support. Det der giver dig noget i WoW er en helvedes hurtig single/dual-core.
Alle cores ud over de to hjælper måske lidt, hovedsageligt da Windows så har nogle idle cores som den kan bruge til baggrunds ting.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 19:32:47
Svar/Indlæg:
1119/58
#10
Du kørte ikke 60FPS eller mere 100% af tiden i mythic raids for det kan ikke lade sig gøre. Selv ikke en 5.0 GHz i5-7600K kan gøre det 100% af tiden

#9
Jeg tror vist du skal læse lidt op på WOW's gaming engine inden du snakker mere om WOW

Jo du kan sgu godt have en core der køre 100%, for det har jeg sgu i wow når jeg raider, da den ene core ikke kan sliptes op, lige meget hvad du gør


#13
hl86
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 20:02:02
Svar/Indlæg:
181/45
Den største fps dræber i WoW er shadows.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
24-03-2017 20:51:41
Svar/Indlæg:
1893/88

#10
Du kørte ikke 60FPS eller mere 100% af tiden i mythic raids for det kan ikke lade sig gøre. Selv ikke en 5.0 GHz i5-7600K kan gøre det 100% af tiden

#9
Jeg tror vist du skal læse lidt op på WOW's gaming engine inden du snakker mere om WOW

Jo du kan sgu godt have en core der køre 100%, for det har jeg sgu i wow når jeg raider, da den ene core ikke kan sliptes op, lige meget hvad du gør

pansertjald skrev d. 24-03-2017 19:32:47


Så er det godt jeg selv har set det, da jeg spillede det 🤣 Så kan du snakke lige så meget du vil.

selv med ældre systemer har jeg gjort det, med X79 Platformen ala 3960x/4960x. "Dog ikke i legion da det ikke var kommet ud der 🤡 "


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af NicklasAPJ d. 24-03-2017 20:54:40.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 20:53:13
Svar/Indlæg:
1119/58
#14

Ja du så at du havde 60FPS eller over når du ikke var i Boss fight


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
24-03-2017 20:55:54
Svar/Indlæg:
1893/88

#14

Ja du så at du havde 60FPS eller over når du ikke var i Boss fight

pansertjald skrev d. 24-03-2017 20:53:13


Du vil kunne mærke hvis du kommer under 60 fps, for mig bliver det uspilleligt.

igen, kom aldrig under 60 fps :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 20:58:15
Svar/Indlæg:
3661/82
#12
Kan du vise mig at du har en core som koere 100% uden andre cores goer det?
Det har intet med wow at goere. mit udsagne er baseret paa hvordan windows haandtere threads. og som jeg sagdet det er kun muligt hvis du manualt her juster affinity


min anbefaing to OP om at lave en korrekt CPU flaskehals maaling staar stadigvaek. og hvis du dumper et screenshot af det anbefale i min guide hjalper jeg gerne med at fortolke tallene.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 21:01:32
Svar/Indlæg:
3661/82
#11
Selvom affinity maks commandoen ikke virker kan vi vel stadigvaek faa en fordel ved at ungaa SMT conflicts ved at affinity styre den?

i saa tilfaelde at #11 er korrekt (det er han nok) om at affinity mask commandoen ikke virker saa vil jeg istedet anbeafle at hente mit project mercury og slaa "No SMT conflicts" og saa starte Wow. det vil automatisk give dit aktive program/spil en affinity mask der undgaa hyperthreading og dets problemmer med faa traadet programer


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 21:06:56
Svar/Indlæg:
3661/82

Den største fps dræber i WoW er shadows.

hl86 skrev d. 24-03-2017 20:02:02

Det er det faktisk i mange spil.
FFXI er det ogsaa en total FPS draeber.
mange gange maatte jeg slaa shadows fra i byer med mange spillere


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 21:59:51
Svar/Indlæg:
1119/58
#16

Hold nu op med dine røver historier. Det er blevet bevist gang på gang at der ikke er noget system der kan opratholde 60FPS eller mere 100% af tiden. der vil ALTID være dyk og dette kan du ikke gøre noget ved.

"It has to everything to do with certain aspects of secure client server MMOs requiring serial operations. I.E. operations that MUST be done in the order data is received. Since it MUST be done in order, it CANNOT be farmed out to other cores, and runs in a single thread.

Almost every MMO is the same. Try going into some RvRvR in GW2.

Set the settings as low as you like, itll still turn into a slideshow when there's 50+ people on the screen.

Its why a lot of MMOs after WoW went to dynamically instancing/sharding even world zones (and WoW adapted this tech, too, eventually).

The primary determiner of FPS in WoW is single-thread CPU performance. ALL of the GPU settings can be maxed out at 1080p on a GTX 1060. But CPU dependent settings (Draw Distance, Ground Clutter, Particle Effects, Shadows past a certain point, Dynamic Lighting, Soft Lighting) are governed by your CPU's single-thread performance. Period.

You might also want to check and make sure that putting in the 1070 doesn't have you running at a higher render scale (you might be playing at 4K DSR and not even know it).

Try turning Draw Distance down, in particular. At setting 7 (the pre-Legion "Ultra") you will see no appreciable difference and your framerates will stabilize a lot in most zones (crowded areas will still fluctuate. Even people with 5+ Ghz liquid cooled rigs dont get a stable 60 at all times in WOW "


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af pansertjald d. 24-03-2017 22:01:35.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2017 22:29:35
Svar/Indlæg:
1119/58
#9

"Your CPU usage is the average for all the cores, the main thread of the game runs on 1 core and can not be split, this is what limits your performance, this core will at times be at or near 100% usage. This is an engine limitation for a lot of MMO games and not much you can do about it. You can turn of shadows to help a bit, reduce draw distance etc.. but on whenever there is a lot going on you will see drops in fps (use the raid tab in graphics options for these settings if you want)"


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 07:54:21
Svar/Indlæg:
3661/82
#20
Du blander godt nok nogle ting sammen.

Var har single thread applicationer at gore med om man ikke kan opretholde 60 fps?

#21
Bare fordi du quotee en person der ikke har fostand paa eller at du ikke forstaar konteksten goer det ikke korrekt

ejg beder dig stadigvaek om at komme med et bevis for din paastnad om du ville have en core koerende konstants og du mener at det ikke vil vare forskellige cores der over tidende arbejde paa den cpu tunge traad , som jeg sagde det var.

derudover hvis du viste lidt om hvad du udtale dig om og brugte 5 minutter paa at teste det ville du se hvor forkert det er du siger.

WoW er ikke single threaded.
det er korrekt dens mest cpu haarde traad er mere belastend for andre. men den har en nabo traad som bruger ca 33% i forhold til main traade. dvs dual core VIL hjaelpe. du foer ikke 100% skalering men det vil stadigvaek foroge din perofrmance
der er endog en 3. traad som bruger omrking 15% i frohld til main traaded.og derefter er der en handfuld mindre vigtige traade i spillet.
Det betyder stadigvaek at dual core er bedre til wow end single cores.


men Selvom du havde ret i det punkt vilel du stadgivake vare forkert paa den med at man vilel se en core koere 100% fordi din traade hopper rundt paa forskellige cores over tiden. saa du vil 30% paa en core. 30% paa nr 2 core.
20% paa nr3 og 20% paa nr 4
Tilsammen ser du 100% af en enkelt core . men det er ikke den samme core hele tiden hvilket er hvad du sagde.

hvis du nu istedet for levede af at laese hvad andre har fundet ud af og isteder proeve at forstaa hvordan windows multicore og multithreads virker og lavede nogel reelt test selv saa ville du see hvor forkert du er paa den.







Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 08:10:10
Svar/Indlæg:
3661/82
@OP

For at vende tilbage til OP's issue.
jeg fik downloded wow og lave lidt trads analyse af det. hvis du ligger pa 26% cpu usage har du sandsynligvis en flaskehalse i corespeed af din CPU


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2017 08:11:31
Svar/Indlæg:
599/14
Jamen, det er da utroligt! 😛

Før jeg indsatte processAffinityMask i config så kørte core 4 (ud af cores 1-12) med 99%. Og FPS ville være omkring 70-80. Dette når man var i Dalaran fx.

Efter jeg indsatte processAffinityMask i config så var load splittet på flere kerner, så nu var den kerne med mest load på omkring 60% load. Jeg stod stadig nøjagtig samme sted i spillet, og nu ramte den 120fps (som jeg har sat som max fps i spillet).

Jeg brugte HWinfo, MSI Afterburner samt Revotuner Statistics DB - med disse programmer kan man få OSD af stort set alle målelige ting fra PC - jeg satte det op så jeg kunne se load på hver kerne, load på GFX.


#9 tak for info - ang. kerner/hyperthread. Så om man bruger core 1 eller 2 er hip som hap, men hvis man skal bruge to kerner så skal man bruge en af kombinationerne core 1+3, 1+4, 2+3, 2+4 i stedet for 1+2 eller 3+4. (for en cpu med HT).

#11 det har jeg godt læst også, men det ændrer ikke ved at spillet rent faktisk bruger de kerner som man specificerer med processAffinityMask - det kan da så være at med mere gængse CPUer finder spillet selv ud af at bruge den mest optimale mask.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 09:17:56
Svar/Indlæg:
1119/58
#24

Det vil stadigvæk ikke hjælpe dig i raids, da du stadigvæk vil få dyk under 60FPS. Da du stadigvæk har WOW's main thread hørende på en core og som sagt, så kan den ikke splites ud og på Boss fights hvor der sker rigtig mange ting, så vil du dykke i FPS.

Hvis du tager en fight som Blackhand i BRF, så sker der så mange ting i sidste fase at du ikke kan opretholde 60FPS konstant. Det samme gælder i PVP, hvor du har mange spiller samlet et sted


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 09:30:04
Svar/Indlæg:
1119/58
#22

Jeg spiller ikke WOW mere, så kan ikke give dig et Screen dump. Men hvis jeg hopper tilbage igen i Patch 7.2, så skal jeg med glæde give dig et.

Men vi har jo heldigvis andre her der spiller WOW endnu, så det er jo bare at få dem til at tage et screen dump, når du raider og dykker i FPS


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 13:52:21
Svar/Indlæg:
205/62

#0 prøv at se på følgende:
http://www.arenajunkies.com/to...

Til din i7 cpu er det mest optimale (idet WoW så kun vil bruge de "ægte" kerner):
SET processAffinityMask "85"

De skriver så godt nok at spillet selv skulle finde ud af hvad der er bedst for en, men for min X5650 cpu (6 cores / 12 threads) der kunne jeg se at den kørte tæt på 100% på en enkelt kerne (som så var en hyperthreaded kerne) efter tilføjelsen med processAffinityMask i Config.wtf filen så er belastningen nu spredt ud på flere kerner (og nu de fysiske af slagsen) og spillet dykker ikke længere i fps som tidligere.

Edit: hvis din Config.wtf fil ikke indeholder linje med SET processAffinityMask så tilføjer du den blot

klonen skrev d. 24-03-2017 15:43:37

#6:
Jeg prøver at gøre som du skriver:)
"SET processAffinityMask "85""
var ikke at finde, så jeg tilføjede den :) jeg satte den bare nederest?


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2017 15:18:51
Svar/Indlæg:
1123/442
Kun mig, der synes, at hans FPS bør være højere i BF 1 såvel som WOW?? 😐

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af darkplayer d. 25-03-2017 15:25:25.


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 15:44:46
Svar/Indlæg:
205/62
#28:
Min minumus fps er højest i WOW :) Den ligger på omkring 170stykker. Men den dropper bare til 20 stykker, når jeg raider og der sker meget!
Og jeg synes det er pisse træls, for min fps dropper ALDRIG under 60 i BF1, når settings er ultra :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 16:37:05
Svar/Indlæg:
3661/82
#26
Som sagt jeg ser det gerne. kun en core der svinger 100%


#27
det blev linket il blizzar tech support som fortalte at affininty mask commandoen ikke laengere virker

#28 ikke hvis han rammer en cpu flaskehalse.

#29
din minimum fps kan ikke vare hoejere end noget andet saa er det ikke minimum...
Fik du kiggede paa den guide?


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 19:26:18
Svar/Indlæg:
205/62
#30
Hvilken guide?
Der blev linket til så mange :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 20:47:29
Svar/Indlæg:
3661/82
#31
Til at finde ud af om du har en CPU flaskehalse i #9
http://hwt.dk/Forum/343866/Hvo...

Den bedste fremgangs maade er at analyse hvor performance prolblemmet opstart og saa afproeve loesninger der daekker det omraade.
Det er f.eks ikke gavnligt at fikse et CPU forbedering hvis du ikke har brug for mere CPU kraeft.



#24
De ting du navner maaler dog ikke de ting du oensker for at se det paa i en god maade. det er meget inddirekte maalinger.
Hvis du oensker at se en process load distribution mht til multithreaded saa er det bedre at bruge Process explorer da du rent faktistk kan se loaded fra de individuelle traade


#26 Da du vaelger ikke at oploefte din bevisburde i debatten saa tillod jeg mig at installer Wow lynhurtigt og lave nogle maalinger.
jeg skrued ned for det meste grafiske gejl ( dog ikke oploesning) for at give CPU'en mere arbejde og tydeligere tal at analyse

Advarsel "stort" billede
https://s16.postim g. org/okqya3wr9/Wow_Analyse.png (for fuld oplosnings da HWT nedskalere)


som du kan see i ressource monitors CPU/core load ( til hoejre) saa ser du ikke en core med 100% udne restend ogsaa er med oppe.
det skyldes igen at windows distirbure loader over flere cores over dit maale tids interval. som jeg har forkler nu for 3. gang for dig.
hvis du vidste lidt om qunata og CPU slices aka den tids enhend en traad for af CPU'en af gangen, saa ville du vide dette.
det der sker er at i fortste quante ryge en traade til f.esk core 2. i naeste quanta kan den ryge til core 3
over 1 sek som er dit typsik maale interval har din traad sppred sig over flere cores og give lidt load paa hver isaer.

Hvis du kigger i process explorer's traad fremvising (til venstre) saa se vi her 2-3 traade med et rimelig cpu load

T13426: ligger paa 9.39% cpu load ( af total load dvs en enklet core er 12.5% ved min 8 logiske core CPU)
saa dne bruger ca 75% af en cores ressorucer

T12880: 3.74% dvs ca 30% af en core

T15796: ca 9.2% af en core

Hvad det lynhurtigt fortaelle os er at WoW BESTEM for en fordel i at have adgnag til 2 cores.

Den samle core load i dette tilfaelde er 132.88% af en core. saaj eg faar alsa knap 33% mere cpu ydelse af et dua lcore system som jeg ville faa af et enkelt cores system af samme type.

Pleaese laer hvad det er du udtaler dig om for du fortaeller forkerte ting til andre folk. det er saa irritrerde konstants at skulle rette folk fordi de hellere vil "Have ret" en at laere hvordan tingene virker.



saa jeg for altsaa 32% mere



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 25-03-2017 20:50:39.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 20:58:30
Svar/Indlæg:
3661/82
BAH ser ud til at er image server der skalere ned her et er gmail link til billedet
https://drive.google.com/open?...


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2017 22:49:14
Svar/Indlæg:
1119/58
#31
Ja alle kan sgu ha low load på cores når der ikke sker noget som helts på skærmen. Hop i et raid og så se hvad der sker med load på dine cores.

Som jeg hele tiden har sagt, så er der ikke noget system der kan køre raids konstant med 60FPS eller over uden dyk og når du dykker så vil din ene core nogen gange ramme 100% load.

På det her billede kan du se en ramme 94% laod på 1 core og det er ikke en gang i et raid og med et 4.5 GHz OC.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 25-03-2017 22:49:45.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2017 22:57:12
Svar/Indlæg:
4222/223
#34 du behøver ikke en gang og hoppe ind i et raid for at den skal ryge ned i FPS. Orgrimmar/Stormwin, eller find et sted i Broken Island hvor der ofte opstår grøn/lilla ild, eller hvor der kommer meget røg


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2017 03:26:14
Svar/Indlæg:
2959/206
#29 -
Battlefield 1:
Initial release date: October 21, 2016.

World of Warcraft:
November 23, 2004.

Første dual-core til masserne:
AMD's Athlon 64 x2 was released May 2005.
Quad Core omkring 2006-2008.

Eller med andre ord, da WoW blev skrevet / programmeret fandtes der knapt dual-core CPU'er. Der er senere blevet implementeret dual-core support, og senere "multi-core" support, dette ændrer dog ikke på at spillet oprindeligt er skrevet til single-core.
Ud over dette er WoW langt mere CPU dependant end GPU, og igen - hovedsageligt skrevet til at køre på en single-core CPU.

Alt dette til sammen gør at moderne spil normalt vil både køre bedre, føltes mere flydende, og højst sandsynligt have højere FPS, end det man ser i WoW. WoW er simpelthen blot ved at blive lidt gammel, og well - spillet har om nogle ~6 måneder været ude i 13 år (i USA).

Hvis du vil have maximal FPS i WoW så skal du finde dig en dual-core CPU der kører / kan overclockes op til ekstreme MHz, og selv da så vil det højst sandsynligt ikke være et fantastisk resultat.

Spiller selv WoW, har gjort det siden det kom ud i Europa.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2017 09:38:53
Svar/Indlæg:
3661/82
#34
det er irrelavant for idn udtalese. du sgier der vi lvare 100% core forbug paa kun en core. og jeg retter dig til at sige det ikke vil ske pga hvodan windows virker.

At du stadigvake ikke forstaar er mig en gaade for noget saa simpelt.
Din argumenter bare tydeligt praeg at ikke er fostaa emnet eller istand til at skalere simple ting.


#36
Der er intet i det du viser der bevise hvad du siger.
Du kan sagtenss have multithreading foer multicore kommer til.
f.eks har Quake3 som er endnu aeldre multithreaded engine
der har vaeret systemer mer flere core foer det kom multicore.
og multicore er ikke eneste grund til at lave ting multithreaded.

Jeg siger ikke du ikke har ret mht til Wow.
men din argumentation beviser det ikke.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2017 09:49:28
Svar/Indlæg:
3661/82
Atomi bomberman 1997 har f.eks 8 traade. det er dog klart at 1 traad er main trade der staar for stroset alt loaded. og der er en sekunder som der bruger en bittie smule her. resten bruger storset intet.

Quake3 1.32 har ca 19 traade
1 main traad.
en sekdunerda traade der paker ved ca 50% i forhold til main traade
2 traade med kun en smule load
og resten storset intet
altsaa ige net program fr algnt foer dualcore tiden der ville kunne faa (et lille) boost af dualcore

men det beviser at multitradet software der kan faa et bsost for multicore CPU'er har altsaa eksiteret langt tid foer dualcore CPU'er.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
26-03-2017 10:13:50
Svar/Indlæg:
1767/90
#0 Har du ctmod addon ?


Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2017 15:11:45
Svar/Indlæg:
214/13
#34
Jeg oplever præcis det modsatte i støre raids og battlegrounds. Load på core og gpu falder en del, dog kun når der er mere end 20, som i lfr eller 40vs40 battlegrounds.

umidelbart vil jeg mene hans problem er et addon der laver balladen.

Dog er Nighthold en generelt fps killer for mange.
Så det bedste er at smide shadows ned på low, da de er overall en fps killer. Der efter smide view afstanden ned også. der er ingen grund til den står på max i raids.

og så evt i hans nvidia instillinger sæt physx til at køre på gpu'en og ikke auto. det hjalp hos mig også


Frogh
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2017 16:48:23
Svar/Indlæg:
205/62
#39:
Kender ikke det addon :D

#40:
Jeg prøver lige de ting du skriver! Skal raide i aften, skriver om det har hjulpet :)


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
26-03-2017 17:37:31
Svar/Indlæg:
4295/306
View afstand er kun et problem når du flyver rundt i det fri og kan se store bjerge i baggrunden osv.

View afstand får ingen betydning i f.eks. Nighthold hvor størstedelen af bossfights foregår i små lukkede rum. Selv med 0 i viewafstand vil du se hele rummet. 🙂

Min FPS sejler også rundt. Nogle gange kører alt på 75fps (min skærm max) og andre gange roder den i 30'erne. Wow er bare et underligt spil at optimere på.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
26-03-2017 18:29:35
Svar/Indlæg:
1767/90
#41 Der var nemlig en version som var bugged pæn meget og gav lav fps diverse steder


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2017 19:39:25
Svar/Indlæg:
3661/82
#41
proev nu at lave den CPU flaskehalse test ogsaa.
Som forklaret foert et er haablsot at rette ting som giver dig flere FPS ved at give mdinre laod paa GPU hvis det er din CPU der er flaskehalse eller omvendt.

Saa i stedet for at proeve random ting saa start med at lokalisere hvor problemet er.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 26-03-2017 19:43:29.


Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2017 19:54:59
Svar/Indlæg:
214/13
#42
Hat du prøvet NH? Spellblade. boa og guldan er faktisk pænt fps drops hvis din view afstand er på max. ikke for sjov stort set alle har sat dem ned i NH


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
26-03-2017 23:26:26
Svar/Indlæg:
4295/306
#45 Ja jeg raider der aktivt. 🙂 Og ja det er hæftige fights med meget grafik der skal tegnes, men distance er der da ikke meget af? Det er jo ikke kæmpe udendørs arealer. Du kan jo ikke sætte den til at fjerne al grafik 5 yards væk fra karakterrn.


Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2017 03:37:02
Svar/Indlæg:
214/13
#46
Nogle har ingen problemer i NH. Imens andre har.
enlig lidt sjovt, for det er forskellige setups ikke bare begrund af amd eller intel.

lidt lige som loading screen, nogle har intet andre tager lang tid.

Personligt har jeg ingen problemer som sådan. det hjalp dog på jeg ikke går under 30fps på boa og spellblade efter jeg satte view afstanden ned fra max til 5.

ellers er det kun skygger og vand jeg hat sat til low og fair. alt andet er maxet ud.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2017 04:20:20
Svar/Indlæg:
3661/82
#47
Hvad har du af system. hvis du har en i3 eller i7 eller anden multicore cpu med SMT kan de maaske faa en lilel boost fra at disable SMT for wow


Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2017 12:23:45
Svar/Indlæg:
214/13
#48

sider stadig på min fx8250 @ 4.5 ghz
har lavet div regedit tweaks for at optimere win 10 ti bedste spil ydelse.
alt på max power. og sat wow til kun at bruge følgene kerner. 1.3.5.7

har generelt ikke fps problemer i wow. wow køre faktisk godt i forhold til det er en amd fx cpu der trækker det 🙂